اعتراضات در هنگ‌کنگ دامن «ایپ‌من ۴» را گرفت | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۴۹

اعتراضات در هنگ‌کنگ دامن «ایپ‌من ۴» را گرفت

در ادامه بایکوت محصولات و برندهای متمایل به چین در کشور هنگ‌کنگ، آزادی‌خواهان این کشور حالا خواستار تحریم فیلم «آیپ‌من 4» شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از هالیوودریپورتر، معترضان و آزادی‌خواهان هنگ‌کنگی با اعتراض به نظریات حمایتگرانه ریموند وانگ‌، دانی ین و دانی چان، تهیه‌کننده و ۲ ستاره فیلم «ایپ من ۴: فینال – Ip Man 4: The Finale» از سیاست‌های کشور چین، تماشای این اثر را بایکوت کردند.

«فینال»، چهارمین و آخرین دنباله مجموعه فیلم‌های رزمی «آیپ‌من» است. این مجموعه هنگ‌کنگی برپایه زندگینامه «یپ‌من»، استاد چینی هنر رزمی کونگ‌فو است. یپ‌من شاگردان زیادی در هنگ کنگ داشت که هر کدام به نوبه خود استادان معروفی شدند. از مشهورترین شاگردان او می‌توان به بروس لی اشاره کرد.

«ایپ من ۴: فینال» تاکنون رکورد فروش یک فیلم آسیایی در کشورهای چین، تایوان و سنگاپور را از آن خود کرده، اما در هنگ‌کنگ توفیق چندانی نداشته است و با ۶۶۰ هزار دلار فروش بعد از «جنگ ستارگان: خیزش اسکای‌واکر» قرار دارد.

کمپین بایکوت این فیلم توسط گروهی از کاربران سایت «LIHKG» آغاز شده است؛ وبسایتی که یکی از ابزارهای استراتژیک معترضان هنگ‌کنگی در چند ماه اخیر بوده است. این پویش اعتراضی در اقدامی قابل توجه نه تنها خواستار تحریم تماشای این فیلم شده بلکه از گروهی ازطرفداران خود خواسته است تا با تماشای فیلم، قصه آن را در شبکه‌های اجتماعی همچون فیسبوک، توییتر و اینستاگرام لو دهند. این افشاگری برنامه‌ریزی شده به دو زبان چینی و انگلیسی و با هشتگ boycottIpMan4# در حال پخش در اینترنت است.

معترضان تمایل تهیه‌کننده و بازیگران فیلم به سیاست‌های سرکوب‌گرانه و کنترلی چین را دلیل این اقدام خود خوانده‌اند. ریموند وانگ‌ در سال‌های اخیر بارها و در موقعیت‌های گوناگون حمایت خود از سیاست‌های کشور چین را آشکار ساخته است. او در سال ۲۰۱۴ از سازمان مرکزی «ضد اشغال» که نهادی برای مقابله با اعتراضات مردم هنک‌هنگ است، حمایت مالی کرد و در سال ۲۰۱۵ بر علیه فیلم سیاسی و حساسیت‌برانگیز «۱۰ سال» که جایزه بهترین فیلم آن سال جشنواره فیلم هنگ‌کنگ‌ را از آن خود کرده بود موضع گرفته و برخلاف نظر دست‌اندرکاران سینمای هنگ‌کنگ و روند دموکراتیک اهدای جوایز، انتخاب آن را یک جک و اشتباه بزرگ خواند.

دانی ین نیز که یکی از بازیگران اصلی مجموعه فیلم‌های «ایپ‌من» بوده است به دلیل همخوانی روی سن با شی جین‌پینگ رییس‌جمهور و عالی‌رتبه‌ترین مقام جمهوری خلق چین در بیستمین مراسم سالگرد الحاق هنگ‌کنگ به این کشور و سایر نظریات حمایت‌گر در رابطه با اقدامات چین، مورد غصب آزادی‌خواهان هنگ‌کنگی قرار گرفته است.

دانی چان دیگر ستاره مجموعه فیلم‌های «ایپ‌من» و بازیگر نقش بروس لی نیز اخیرا در شبکه‌های اجتماعی خود از پلیس هنگ‌کنگ حمایت کرده و نوشته است که نیروهای پلیس نباید به معترضان آسان بگیرند.

اشکان مزیدی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    100/867/118/000
  • بی‌بدن
    22/358/841/000
  • سال گربه
    10/639/228/500
  • آپاراتچی
    3/809/166/500
  • پرویز خان
    3/135/337/000
  • نوروز
    2/746/203/000
  • ایلیا جستجوی قهرمان
    2/310/894/500
  • آسمان غرب
    2/022/378/500