«شهربانو» به جشنواره ملی فیلم فجر نرسید/ دست‌انداز در تولید به دلیل بدقولی‌های مالی | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۱۷
مریم بحرالعلومی در گفتگو با صبا:

«شهربانو» به جشنواره ملی فیلم فجر نرسید/ دست‌انداز در تولید به دلیل بدقولی‌های مالی

مریم بحرالعلومی كه فرم حضور در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر را برای فيلم سينمايى «شهربانو» پر کرده بود، از دلایل نرسیدن این فیلم به جشنواره گفت.

مریم بحرالعلومی در گفتگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا درباره وضعیت فیلم جدیدش با عنوان «شهربانو» که قرار بود در سی و هشتمین جشنواره ملی فیلم فجر حضور داشته باشد، گفت: از آنجا که فیلم‌های مستقل طبیعتا شرایط سخت و دیگرگونه‌ای نسبت به فیلم‌هایی که چه به واسطه بخش خصوصی و چه با حمایت‌های دولتی ساخته می‌شوند، دارند ما هم مستثنا نبودیم و برخلاف پی‌گیری‌های مداوم و دریافت قول‌های مساعدى که برای حمایت از سوی بنیاد سینمایی فارابی و … داشتیم، این اتفاق رخ نداد و به همین دلیل پروسه تولید فیلم ‌به درازا کشید.

وی ادامه داد: بعد از تلاشى چند ماهه، تولید این فیلم را به ناچار با سرمایه شخصی پیش بردیم و همچنان پیگیر کمک و حمایت مالى هستیم اما همین موضوع باعث شد زمان و امکان آماده‌سازی «شهربانو» برای رسیدن به جشنواره فیلم فجر را از دست بدهیم همچنین در این تغییر زمان‌بندی دو بازیگر‌ را هم ناخواسته جایگزین کردیم و برخلاف میل باطنی خودم و تلاشى که با گروه سازنده فیلم انجام دادیم، نتوانستیم در جشنواره سی و هشتم فیلم ملی فجر حضور داشته باشیم اما امیدوارم با اتفاقاتی که در جریان تولید می‌افتد، اولین نمایش «شهربانو» در سی و هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر باشد.

کارگردان «پاسیو» درباره فیلم جدیدش گفت: «شهربانو» با نقش آفرینى بسیار دلنشین خانم فرشته صدرعرفایى، فیلمی اجتماعی است که نگاهی کاملا منتقدانه اما قطعا منصفانه به معضلات خانوادگی دارد و فیلمنامه آن با هدف تحکیم خانواده توسط پژمان تیمورتاش به نگارش در آمده است.

وی افزود: من شخصا نگاهى امیدوارانه‌ای به زندگى دارم و به همان میزان به آگاهی‌مندى نیز معتقدم و به نظرم امید و آگاهی دو وزنه مهم براى ترازوی زندگی بهتر هستند که سینما رسالت مهمى در خصوص ارتقاى این دو وزنه دارد.

بحرالعلومی اظهار کرد: «شهربانو» نگاه ویژه‌ای به مطالبه زندگى بهتر از سوى طبقه متوسط جامعه امروز دارد و پیش‌بینى مى‌کنیم با جزییاتى که در ساختار مضمونى فیلم مد نظر قرار داده‌ایم، در زمان اکران بتواند ارتباط مناسبى با مخاطب داخلى و همین‌طور خارجى برقرار کند.

بحرالعلومی در پایان تصریح کرد: با برنامه‌ریزى‌هاى انجام شده فیلمبردارى تا اواخر دى ماه ادامه دارد و به زودى اخبار فیلم را رسانه‌اى خواهیم کرد.

مریم بحرالعلومی در سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر سیمرغ بهترین کارگردانی بخش جلوه‌گاه شرق را برای نخستین فیلمش «پاسیو» دریافت کرده بود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است