«حریم خصوصی» به نمایش درمی‌آید/ آثار مریم فیروزی روی دیوار «راه ابریشم» | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۳۱

«حریم خصوصی» به نمایش درمی‌آید/ آثار مریم فیروزی روی دیوار «راه ابریشم»

مریم فیروزی مجموعه ای از عکس ها و آثار چیدمانی خود را با موضوع «حریم خصوصی» به گالری «راه ابریشم» می برد.

به گزارش خبرنگار هنرهای تجسمی خبرگزاری صبا، «پیش از اتمام مهلت نگریستن» عنوان نمایشگاهی انفرادی از آثار مریم فیروزی است که روز جمعه ۶ دی ماه در گالری «راه ابریشم» پیش روی مخاطبان قرار می گیرد.

فیروزی در این نمایشگاه به موضوع «حریم خصوصی» توجه کرده و آثارش را در قالب عکس و چیدمان در گالری راه ابریشم که به عنوان گالری تخصصی نمایش آثار عکس فعالیت دارد، به تماشا می گذارد.

مریم فیروزی دانش آموخته سینماست که در آثارش با رویکردی انتقادی به فرهنگ و هویت‌ انسان معاصر  می پردازد.

نخستین نمایشگاه انفرادی‌ او با عنوان «کتابخوانی برای خیابان‌های تهران»، سال ۱۳۹۶ در گالری ثالث برپا شد و پس از آن در نمایشگاه های گروهی چندی حضور یافت.

این هنرمند در دومین نمایشگاه انفرادی خود «حریم خصوصی» را در آثارش به نمایش گذاشته است.

فیروزی در بیانیه نمایشگاهش نوشته است: « «حریم خصوصی» محصول اندیشه‌ انسانی است که از یک سو نیازمند سکوت، تنهایی و استقلال فردی است و از دیگر سو به حضور در جامعه و تعامل با دیگران نیازمند است. این نگاه دوسویه، منجر به ایجاد تناقضی در آدمی شده که در طول زمان و با توجه به فرهنگ‌ها و عرف‌های هر جامعه‌، معانی و رویکرد متفاوتی از این مفهوم ساخته است. شاید بتوان «حریم خصوصی» را با نگاه به معماری خانه‌ها، آرایش شهرها، نحوه‌ پوشش مردم، نوع گفتمان شهری در هر جامعه مطالعه کرد.

امروزه با حضور تکنولوژی، تعدد وسایل ارتباط جمعی و حضور دوربین‌های بسیار در اطرافمان «حریم خصوصی» بیش از همیشه جزو مفاهیم مناقشه‌برانگیری شده است که معنای آن نه‌ تنها شفاف‌تر نشده که گویی مفهومی انتزاعی یافته است. این در حالی ‌است که هرچه آدمی بیشتر احساس تنهایی می‌کند، کمتر فرصتی برای تنها بودن دارد و در عین حال هر چقدر در خانه‌اش محبوس می‌شود، با وجود بیشمار ابزار ارتباط جمعی، بیشتر احساس حضور میان جمع را در خود پرورش می‌دهد. «حریم خصوصی»  فاصله‌ میان همین «تنهایی» و همین «جمع» است.»

این نمایشگاه تا چهارشنبه ۲۵ دی ماه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری «راه ابریشم» به نشانی  بلوار کشاورز، بین خیابان وصال شیرازی و قدس، ساختمان تکنو آجر، پلاک ۲۱۰ آماده بازدید علاقه مندان است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است