غم بزرگ را به کار بزرگ تبدیل کنیم/ نمایشی برای مسئولان | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۰۵
لیلی عاج در گفتگو با صبا:

غم بزرگ را به کار بزرگ تبدیل کنیم/ نمایشی برای مسئولان

کارگردان نمایش «نایب سرخی ها» با دعوت مسئولان به دیدن این نمایش از اثرگزاری نمایش در رسیدگی به وضعیت معیشتی مردم گفت.

لیلی عاج نویسنده و کارگردان نمایش «نایب سرخی ها» درباره اجرای این نمایش با حمایت خانه هنری کاج در گفتگو با خبرنگار تئاتر خبرگزاری صبا توضیح داد: نمایش «نایب سرخی ها» مانند دیگر نمایشنامه های من وضعیت معیشتی مردم در طبقه متوسط جامعه را روایت می کند و در واقع درباره پاساژی در جنوب شهر تهران است که هنگام گود برداری کارگری کشته می شود اما خون بهای این کارگر به خانواده اش پرداخت نمی شود و بعد از چند سال قرار است به جای این پاساژ شهربازی ساخته شود.

عاج با اشاره به اینکه این نمایش مخاطب خاص دارد، بیان کرد: من برای این نمایش مخاطب خاص آن را که مسئولان جامعه است، در نظر گرفته ام  و فقط می خواهم مشکلات و آسیب های زندگی را به گوش وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی و دیگر مسئولان کشور برسانم.

وی ادامه داد: مشکلات اقتصادی در جامعه برای همه مردم یکسان است اما در برخی مناطق در شهر تهران ما شاهد کمبود امکانات اولیه برای زندگی مردم هستیم و این نتیجه بی توجهی به قشر تهی دست کشور است.

این کارگردان درباره التهاب و چالش های نمایشنامه «نایب سرخی ها» گفت: نوک پیکان نمایش «نایب سرخی ها» به وضعیت اقتصادی مردم و وضعیت زمین خواری در کشور اشاره دارد و من معتقدم که غم بزرگ را باید به کار بزرگ اختصاص دهیم و مردم و معیشت آن ها از مهمترین موضوعات در عصر حاضر است.

لیلی عاج درباره نمایش « قند خون» و بازخوردهای آن از طرف مسئولان توضیح داد: زمانی که نمایش « قند خون» در تئاتر شهر درباره مسائل اقتصادی زندگی کارگران کارخانه قند اجرا شد، فرماندار ورامین به موضوعات مربوط به کارگران رسیدگی کرد و این نشان می دهد که تئاتر می تواند با رسالت خود به مشکلات طبقه متوسط جامعه بپردازد.

در این نمایش که پروژه پایان ترم کارگاه از ایده تا اجرای خانه هنر کاج است یزدان دارابی، لیلا حسنی، مریم‏ رادپور، سید امین مصلایی، مرضیه انصاری، سید حسن تدینی، مرتضی عبداللهی، نهال حاجیان، سپیده صفایی، امیر صفایی، ندا پهلوان، عسل رضایی به ایفای نقش می‌پردازند.

دیگر عوامل این اجرا عبارتند از مجری طرح: خانه هنر کاج، مشاور هنری و طراحی: سینا ییلاق بیگی، طراح لباس: مهرنوش بلمه، طراح نور: رضا خضرایی، مدیر اجرایی: شایان کائینی، دستیار کارگردان: ناصر ارباب، حدیث حسینی، دستیار طراح صحنه: محمد حسن درباغی فرد، منشی صحنه: شقایق قاسمی، مدیر صحنه: مرتضی عبداللهی، مشاور امور رسانه: مریم رودبارانی، عکس و ساخت تیزر: گروه تولید خانه هنر کاج.

 

نسترن معصوم پور

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    100/867/118/000
  • بی‌بدن
    22/358/841/000
  • سال گربه
    10/639/228/500
  • آپاراتچی
    3/809/166/500
  • پرویز خان
    3/135/337/000
  • نوروز
    2/746/203/000
  • ایلیا جستجوی قهرمان
    2/310/894/500
  • آسمان غرب
    2/022/378/500