گروه کُر «تنال» با ۳۰ کودک روی صحنه می‌رود/ اجرای قطعات ایرانی و تاجیکی | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۳۴
میلاد عمرانلو در گفتگو با صبا:

گروه کُر «تنال» با ۳۰ کودک روی صحنه می‌رود/ اجرای قطعات ایرانی و تاجیکی

گروه کر «تنال» به رهبری میلاد عمرانلو اوایل بهمن ماه سال جاری در تهران به صحنه می رود.

میلاد عمرانلو در گفتگو با خبرنگار موسیقی خبرگزاری صبا که قصد دارد با گروه «تنال» روی صحنه می رود، گفت: هم اکنون در تدارک و برنامه ریزی برای برگزاری کنسرت هستیم و قرار است به همراه گروه کر «تنال» یکم بهمن ماه سال جاری در تالار رودکی به صحنه رویم. البته قرار بود برای این کنسرت رهبر مهمان داشته باشیم که بنا به دلایلی این همکاری صورت نگرفت و به همین دلیل رهبری این کنسرت به عهده خودم است.

وی با اعلام اینکه ۱۷ قطعه در این کنسرت اجرا می شود درباره این قطعات توضیح داد: در این کنسرت قطعاتی از آهنگسازان ایرانی و تاجیکی از جمله طالب خان شهیدی برای مخاطبان اجرا می شود و بخشی از این کنسرت هم به اجرای قطعات موسیقی معاصر اختصاص دارد.

رهبر گروه آوازی تهران با اشاره به اینکه در این کنسرت یک پیانیست مهمان حضور دارد، تاکید کرد: در این کنسرت با گروه کر کودک و نوجوان به صحنه می رویم و حدود ۳۰ کودک با ما در این کنسرت همکاری می کنند.

عمرانلو در بخش دیگر صحبت هایش درباره فستیوالی که اواسط آذر ماه فستیوالی برای گروه های کر در شیراز برگزار شد، توضیح داد: در دومین سال این فستیوال از شهرهای مختلف از جمله تهران، کرمان، فارس، گلستان و … حضور داشتند و ۳۰ اجرا  برای گروه های کر برگزار شد. به نظر من بزرگترین دستاورد این فستیوال آشنایی بیشتر مخاطبان با موسیقی کرال بود و امیدواریم مسئولان به این نوع موسیقی نگاه بهتری داشته باشند زیرا وظیفه همه ما این است که موسیقی های فاخر را بیشتر معرفی کنیم.

عمرانلو با اشاره به اینکه موسیقیدانان به دلیل نبود کپی رایت نمی توانند آلبوم موسیقی منتشر کنند، بیان کرد: شرایط واقعا سخت شده است و ناشران اصلا قبول نمی کنند آلبوم های موسیقی را منتشر کنند زیرا در ایران همیشه حق ناشر و موسیقیدان ها از بین رفته است و حتی صدا و سیما هم حق و حقوق اهالی موسیقی را رعایت نمی کند.

وی در پایان گفت: بیشتر موسیقیدان ها تک آهنگ منتشر می کنند و این به ضرر موسیقی است.

غزاله سعادتی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است