فیلمنامه بلند «مرحومه» را می‌نویسم/ «عزیز» در هنروتجربه | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۳
مهدی موسوی در گفتگو با صبا:

فیلمنامه بلند «مرحومه» را می‌نویسم/ «عزیز» در هنروتجربه

مهدی موسوی برزکی درباره وضعیت فیلم «عزیز» و انجمن سینمای جوانان کاشان و کارهای آینده خود گفت.

مهدی موسوی برزکی نویسنده و کارگردان فیلم کوتاه «عزیز» که در سی و ششمین جشنواره فیلم کوتاه تهران حضور داشت و موفق به کسب جایزه‌های متعددی شد در گفتگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا درباره وضعیت این فیلم پس از موفقیت اخیرش گفت: دیده شدن یک فیلم در جشنواره شاید باعث شود تا مسیر فیلمساز هموارتر شود و برای کارهای بعد بتواند تهیه‌کننده و سرمایه‌گذار پیدا کند و به او بیشتر اعتماد کنند. البته که من خیلی به این حرف‌ها دل نبسته‌ام و فکر می کنم باید همچنان به خودمان اکتفا کنیم.

وی ادامه داد: تمام کارهایم را با هزینه شخصی ساخته‌ام و فقط همین فیلم «عزیز» بعد از تمام شدنش انجمن سینمای جوانان کاشان بخشی از آن هزینه‌ها را پرداخت کرد و تهیه‌کننده مشترک کار شد.

کارگردان «عزیز» بیان کرد: متاسفانه پس از دیده شدن یک فیلم، از طرف هم‌صنف‌ها هم مورد بی مهری و تخریب قرار می‌گیرید و انگار دوست ندارند کنارشان کار کنی و در این وضعیت و شرایط تنهاتر می‌شوید.

نویسنده فیلم «عزیز» درباره اکران این فیلم توضیح داد: در صحبتی که با گروه «هنروتجربه» داشتیم با اکران تابستانی «عزیز» موافقت کردند.

این نویسنده و کارگردان درباره حضور در جشنواره‌های دیگر مطرح کرد: نسخه ۱۵ دقیقه‌ای فیلم را برای جشنواره ملی فیلم فجر آماده و به دبیرخانه ارسال کرده‌ایم. البته که نمی‌دانم چه اتفاقی برایش پیش می‌آید. در جشنواره‌های دیگر هم شرکت کرده‌ایم و پخش خارجی آن را هم از ماه آینده شروع می‌کنیم.

در مراسم اختتامیه سی و ششمین جشنواره فیلم کوتاه تهران مساله وضعیت نابسامان و شرایط نامساعد ساختمان انجمن سینمای جوانان کاشان مطرح شد که موسوی به عنوان فیلمساز کاشانی که در جریان این مشکلات است در این باره توضیح داد: خوشبختانه اتفاقی که برای «عزیز» در جشنواره فیلم کوتاه تهران پیش آمد و این فیلم در جشنواره دیده شد و از آن جا که همه عوامل فیلم بومی منطقه بودند این فضا ایجاد شد تا بتوانیم مساله ساختمان و فضای انجمن سینمای جوانان کاشان را مطرح کنیم. سپس جلسه‌ای در شورای شهر با حضور اعضای شورای شهر کاشان، مدیریت انجمن و شهرداری برگزار و در آن جلسه درخواست‌ها گفته شد و مدیریت انجمن نیز جلسه‌ای با موسسه سینماشهر تهران داشتند و این رایزنی‌ها و رفت و آمدها ادامه دارد تا بتوانیم از مسئولان و رییس سازمان سینمایی و… دعوت کنیم تا به کاشان بیایند و شرایط انجمن و وضعیت ساختمان آن را ببینند تا بتوانیم از حمایت آنها برخوردار شویم و ساختمان را به بهره برداری برسانیم.

موسوی درباره کارهای آینده خود گفت: یک مستند سینمایی برای مجموعه روایت فتح و یک کار تلویزیونی دارم. همچنین یک فیلمنامه کوتاه دارم که امیدوارم بتوانم برای آن تهیه‌کننده پیدا کنم. البته آن را برای شورای پیچینگ انجمن سینمای جوانان ارسال کرده‌ام زیرا تنها جایی که در حال حاضر می‌توانیم دل خودمان را خوش کنیم که حداقل هزینه‌ها را به ما می‌دهد همین جاست.

وی در پایان عنوان کرد: یک فیلمنامه بلند به نام «مرحومه» هم در حال نگارش دارم که با توجه به اینکه خیلی پرهزینه نیست امیدوارم برای آن تهیه‌کننده پیدا کنم و به عنوان اولین فیلم بلند سینمایی خود در سال آینده آن را شروع کنم.

محمد زکی زاده

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است