مجبور شدیم «زیر همکف» را زود تمام کنیم/ «فریبا» منفعت‌طلب است

سمیرا حسینی بازیگر سریال «زیر همکف» به کارگردانی بهمن گودرزی که شنبه تا چهارشنبه ساعت 22:15 از شبکه یک سیما پخش می‌شود در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری صبا از بازی در این سریال گفت: در ابتدا قرار بر این بود «زیر همکف» 30 قسمتی باشد اما به دلیل برخی مسایل کار را زودتر تمام کردیم.

وی ادامه داد: در سریال «زیر همکف» کاراکتر «فریبا» را ایفا می‌کنم که در روند داستان درگیر مشکلات ازدواج بردارش می‌شود. قرار بود به داستان دو شخصیت «فریبا » و «بیژن» بیشتر پرداخته شود اما به دلیل کوتاه شدن سریال این موضوع ناتمام ماند.

حسینی درباره وجوه شخصیتی «فریبا» عنوان کرد: در ابتدا که فیلمنامه «زیر همکف» را خواندم از نظرم «فریبا» کاراکتری معمولی بود اما برای اینکه بتوانم این شخصیت را از این حالت خارج کنم و با توجه به قصه و کاراکترهای دیگر یک سری بُعدهای شخصیتی برای آن درنظر گرفتم که مانند شخصیت پدرش منفعت طلب باشد و در موقعیت‌هایی که در مقام انتخاب قرار می‌گیرد بیشتر منفعت خودش را در نظر بگیرد.

بازیگر سریال «آسمان همیشه ابری نیست» ادامه داد: زمانی که در سریال درام اجتماعی «مرگ خاموش» بازی می‌کردم پیشنهاد بازی در «زیر همکف» به من داده شد. فیلمنامه را که خواندم متوجه شدم که قرار نیست کاراکتر «فریبا» برای خنداندن لودگی ایجاد کند بلکه سریال طنزِ موقعیت است و من هم به عنوان بازیگر دوست دارم همه ژانرها و نقش‌هایی را که متفاوت از دیگر کارهایم است بازی کنم و خودم را محک بزنم.

بازیگر کاراکتر «فریبا» در پاسخ به این پرسش که آیا «زیر همکف» قابلیت‌های یک سریال شبانه و پرمخاطب را دارد یا خیر ذکر کرد: «زیر همکف» این قابلیت را دارد اما از نظرم اگر سریال در همان 30 قسمت تولید می‌شد قابلیت بیشتری هم در این زمینه داشت.

وی درباره تجربه همکاری با بهمن گودرزی ذکر کرد: سریال «زیر همکف» اولین تجربه همکاری من با بهمن گودرزی بود. او بسیار فرد خوش اخلاقی در کار بود و از آن دسته کارگردان‌هایی است که همکاری با او سر صحنه به آدم خوش می‌گذرد البته این به فضای کار که کمدی هم بود بازمی‌گردد زیرا زمانی که کار درام انجام می‌دهید قاعدتا فضای پشت صحنه تیز تحت تاثیر آن است.

حسینی در پایان از کارهای اخیرش خبر داد: دوست ندارم به بازی در یک مدیوم اکتفا کنم و زمانی هم که ببینم نقش‌هایی که برای بازی پیشنهاد می‌شوند در یک قالب هستند، نمی‌پذیرم و متوقف می شوم تا یک مقداری سطح خودم را از لحاظ دانش و بازی بالاتر ببرم. اکنون درگیر بازی در دو کار تئاتر هستم و چون پارسال دو سریال در تلویزیون کار کردم ترجیحم بر آن بود که امسال کار تئاتر انجام دهم. «دراکولای سفید» نام نمایشی به نویسندگی و کارگردانی محسن میرزاخانی است که دی ماه روی صحنه می‌رود و نمایشی بسیار متفاوت به سبک سوررئال-فانتزی است. متین ستوده و چهار نفر از بازیگران تازه‌ کار در مدیوم تئاتر که آینده خوبی خواهند داشت از دیگر بازیگران این نمایش هستند.

«زیر همکف» به کارگردانی بهمن گودرزی، تهیه‌کنندگی رضا جودی و نویسندگی احسان لطفیان است. از جمله بازیگران این سریال می‌توان به هومن شاهی، خاطره حاتمی، بهادر مالکی، عزت‌الله مهرآوران، محمود جعفری، سمیرا حسینی، ویدا جوان، پریسا گل دوست، نگین معتضدی و سامان دارابی اشاره کرد.

عکس های خبر از سمیرا بختیاری است.

دلارام صادقی

انتهای پیام/