«خیزش اسکای‌واکر» در گیشه‌ سینماها غوغا کرد | پایگاه خبری صبا
امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۲۸
گزارشی از باکس‌افیس؛

«خیزش اسکای‌واکر» در گیشه‌ سینماها غوغا کرد

بنا بر آمار فروش سینماهای آمریکا به نظر می‌رسد دیزنی و لوکاس‌فیلم در آستانه یک تجربه طلایی دیگر با مجموعه «جنگ ستارگان» هستند.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از اسکرین‌دیلی، «جنگ ستارگان: خیزش اسکای‌واکر» با ثبت فروش ۱۷۶ میلیون دلاری در یکی مانده به آخرین تعطیلات آخر هفته سال ۲۰۱۹، گیشه‌ سینماهای آمریکای شمالی را به قبضه خود درآورد.

«خیزش اسکای‌واکر» آخرین قسمت از سه‌گانه جی‌جی‌آبرامز در دنیای جنگ ستارگان و نهمین دنباله این مجموعه پرطرفدار است و با این عملکرد فوق‌العاده در ۳ روز آغازین اکران عمومی خود در رده دوازدهم پرفروش‌ترین «اولین اکران‌ها در تعطیلات آخر هفته» تاریخ سینما جای گرفت.

این اثر همچنین بعد از «انتقام‌جویان: پایان بازی» و «شیرشاه»، سومین اکران آغازین پرفروش سال ۲۰۱۹ را از آن خود کرده است.

فروش «جنگ ستارگان: خیزش اسکای‌واکر» با احتساب بازارهای بین‌المللی به رقم ۳۷۳.۵ میلیون دلار می‌رسد. در سال جاری ۶ فیلم کمپانی دیزنی فروشی بالای یک میلیارد دلار داشته‌اند و به نظر می‌رسد این اثر هفتمین فیلمی خواهد بود که چنین رکوردی را رقم می‌زند. تولیدات دیزنی در یک سال گذشته در مجموع فروشی بالای ۱۰ میلیارد داشته‌اند. امری که پیش از این در تاریخ صنعت سینما سابقه نداشت و فروش بالای «خیزش اسکای‌واکر» می‌تواند آن را هر چه بیشتر دست‌نیافتنی کند.

از سوی دیگر موزیکال فانتزی «گربه‌ها» به کارگردانی تام هوپر در اولین روزهای اکران خود حرف خاصی برای گفتن در باکس‌آفیس نداشت و با فروش ۶.۵ میلیون دلاری، یونیورسال را نگران عاقبت خود کرد.

این آخر هفته اکران «بامب‌شل» نیز به ۱۴۸۰ سالن سینما افزایش یافت و مجموع فروش داخلی آن را به ۵.۴ میلیون دلار رساند. «بامب‌شل» روایتی حقیقی از آزار جنسی کارکنان زن فاکس نیوز توسط مدیر ارشد آن، راجر ایلز است و نیکول کیدمن، شارلیز ترون و مارگو رابی در آن بازی می‌کنند. ناظران معتقدند این فیلم با موضوع حساسیت‌برانگیز آن، در هفته‌های آینده به واسطه تبلیغات دهان به دهان بیشتر دیده خواهد شد.

«جومانجی: مرحله بعدی» کمپانی سونی نیز در دومین هفته اکران عمومی خود از مرز ۱۰۰ میلیون دلار فروش داخلی عبور کرد و عملکرد جهانی اش را به ۳۱۱ میلیون دلار رساند.

اکشن زندگی‌نامه‌ای «فورد در برابر فراری» به کارگردانی جیمز منگولد هم در ششمین هفته اکران، فروش خود را در مجموع به ۱۹۲ میلیون دلار رسانده است.

«انگل» اثر تحسین شده بونگ جون‌هو از کره‌جنوبی که در اسکار ۲۰۲۰ حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت نیز بعد از ۱۱ هفته بیش از ۲۱ میلیون دلار از گیشه‌های آمریکای شمالی کسب کرده است.

اشکان مزیدی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است