سینماگران چگونه مدرک معادل دانشگاهی می‌گیرند/ انتصاب دبیر شورای ارزشیابی | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۴۳
صبا خبر می دهد؛

سینماگران چگونه مدرک معادل دانشگاهی می‌گیرند/ انتصاب دبیر شورای ارزشیابی

دبیر جدید شورای تخصصی ارزشیابی هنرمندان سینمایی درباره وظایف این شورا، توضیحاتی را ارایه کرد.

مصطفی سماوات در گفتگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا درباره انتصاب خود به عنوان دبیر شورای تخصصی ارزشیابی هنرمندان سینمایی گفت: من به جهت حکمی که به عنوان مدیرکل دفتر نظارت بر مراکز، مشاغل و مجامع سینمایی دارم، این حکم را به عنوان دبیر شورا از رییس سازمان سینمایی گرفتم. شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران کشور در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل شده و کمیته‌های تخصصی در معاونت‌ها و سازمان‌های زیرمجموعه وزارتخانه از جمله سازمان سینمایی فعالیت دارد.

وی درباره وظایف شورای ارزشیابی هنرمندان سینما و روال کاری آن نیز توضیح داد: هنرمند برای دریافت درجات هنری معادل مدارک تحصیلی در مجامع دانشگاهی، متقاضی می‌شود و در این شورا فعالیت‌هایش ارزشیابی می شود که در چه سطح و درجه‌ای قرار دارد.

سماوات ادامه داد: این شورا کارشناسی و ارزشیابی اولیه هنرمندان را در حوزه سینما انجام می‌دهد و به شورای ارزشیابی وزارتخانه، پیشنهادی را ارائه می‌کند. در وزارتخانه درجه هنری هنرمندان مصوب می‌شود و بابت فعالیت‌های مستمر آن‌ها در هر یک از رشته‌های هنری، معادل مدارک تحصیلی دانشگاهی را به آن‌ها اختصاص می‌دهند.

دبیر شورای تخصصی ارزشیابی هنرمندان سینمایی در پایان گفت: شورای تخصصی ارزشیابی هنرمندان سینمایی در گذشته هم وجود داشته است و روال جدیدی نیست.

سیدمحمد طباطبایی به عنوان دبیر شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران کشور و نماینده وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این شورا است.

مصطفی قاسمیان

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است