معرفی برندگان جایزه «آینه دار دوران» در زادروز استاد باستانی پاریزی | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۳۲

معرفی برندگان جایزه «آینه دار دوران» در زادروز استاد باستانی پاریزی

چهارم دی‌ماه هم زمان با زادروز استاد زنده یاد محمد ابراهیم باستانی پاریزی برگزیدگان اولین دوره جایزه آینه دار دوران معرفی می شوند.

به گزارش خبرگزاری صبا، چهارم دی‌ماه هم زمان با زادروز زنده یاد محمد ابراهیم باستانی پاریزی برگزیدگان اولین دوره جایزه «آینه دار دوران» در تالار اقبال دانشکده ادبیات و علوم انسانی معرفی می شوند.

عباس دعایی مدیر جایزه «آینه دار دوران» گفت: نخستین دوره این جایزه با موضوع تصویرسازی آثار استاد باستانی پاریزی با عنوان «از پاریز تا پاریس» روز چهارم دی برگزار می‌شود.

این جایزه که توسط موسسه آینه داران دوران با حمایت دانشکده ادبیات و علوم انسانی و مجتمع مس سرچشمه از سال گذشته اعلام و آغاز شده بود پس از استقبال تصویرگران سراسر کشور اولین برگزیدگان خود را خواهد شناخت.

دعایی گفت: با همکاری موزه هنرهای معاصر تهران برخی از برگزیدگان جایزه «آینه دار دوران» فرصت کار پژوهشی هنری در سیته پاریس را دریافت می کنند و آثار برگزیده نیز در کتاب آینه دار دوران از انتشارات کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران به زیور طبع آراسته می شود ضمن آنکه با همراهی مجتمع مس سرچشمه امکان سفر گردشگری کرمان نیز برای تعدادی از هنرمندان عزیز فراهم شده است و هدایای مرکز ارتباطات شهرداری تهران و وزارت علوم و مراکز علاقه مند به همراهی این جایزه نیز در این روز با لوح یادبودی به برگزیدگان تقدیم می شود. همچنین یادبود استاد باستانی به همت سازمان زیباسازی شهر تهران تهیه شده و در این مراسم رونمایی خواهد شد.

مدیر جایزه «آینه دار دوران» بیان کرد: چهارم دی نمایشگاه آثار برگزیده نیز به نمایش در خواهد آمد و بازسازی سالن استاد باستانی پاریزی در دانشکده ادبیات و علوم انسانی نیز با حمایت شهرداری تهران انجام می شود.

وی ادامه داد: جایزه «آینه دار دوران» با هدف گرامی داشت بزرگان ایران با موضوع برگزاری دوره‌ای تصویرگری از آثار نخبگان ادب و احیای سنت تصویرسازی کتاب بزرگ سال شکل‌ گرفته است و به همین منظور صاحب موسسه و دبیرخانه‌ خواهد شد.

آیین معرفی برگزیدگان نخستین جایزه «آینه دار دوران» ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه چهارشنبه چهارم دی ۱۳۹۸ در دانشکده ادبیات و علوم انسانی به نشانی خیابان انقلاب، دانشگاه تهران آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است