چند خبر مهم برای رادیویی‌ها/ منع داشتن شغل دوم برداشته شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۲۹
صبا گزارش می‌دهد؛

چند خبر مهم برای رادیویی‌ها/ منع داشتن شغل دوم برداشته شد

«آیین دورهمی رادیویی‌ها» به مناسبت شب یلدا صبح شنبه 30 آذرماه در استودیوهای یک و هشت ساختمان شهدای رادیو برگزار شد.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری صبا، به مناسبت شب یلدا «آیین دورهمی رادیویی‌ها» با حضور حمید شاه‌آبادی معاون صدای رسانه ملی، مدیران شبکه های رادیویی، پیشکسوتان و همکاران این رسانه صبح شنبه ۳۰ آذرماه در استودیو های یک و هشت ساختمان شهدای رادیو برگزار شد.

بهروز رضوی، مسعود فروتن، امیر نوری، صفا آقاجانی، حمید منوچهری، فریبا متخصص، میرطاهر مظلومی، رامین پورایمان، حلیمه سعیدی، حمیدرضا افتخاری مدیر رادیو نمایش، محمدجعفر محمدزاده مدیر رادیو ایران و جمعی از مدیران شبکه های رادیویی در این مراسم حضور داشتند‌.

آیین دورهمی رادیویی ها با پخش سرود ملی و تلاوت قرآن کریم آغاز شد. سیاوش عقدایی اجرای مراسم در استودیو یک و میثم عبدی اجرای مراسم در استودیو هشت را برعهده داشت.

در ادامه مراسم ویدیویی از کارکنان و برنامه سازان رادیو پخش شد که از ویژگی های کار در رادیو و مشکلات خود می گفتند‌.

حمید شاه آبادی معاون صدای رسانه ملی اولین سخنران این مراسم بود که عنوان کرد: امیدوارم این ساعت های منتهی به شب یلدا برای همه ما لحظات خوبی باشد. ۲ سال پیش اولین سخنرانی خود را در این مراسم انجام دادم و با شما عهد کردم هر سال این مراسم را برگزار و کارهای گذشته خود را مرور کنیم. کمیت و کیفیت کارهای رادیویی به پشتوانه شما رادیویی ها بالا رفته است. کم نیستند برنامه هایی که می شود به آنها افتخار کرد. رادیو توانسته نقش خود را در زندگی مخاطبان ایفا کند و جایگاه خود را باز کرده است. رادیو باید یک بازتعریفی از وظایف خود داشته باشد تا در این عرصه بتواند نقش خود را به خوبی ایفا کند. امروز دشمن ما با بالاترین توان خود را در حوزه رسانه گذاشته است و رسانه ها به صورت عام و رادیو به صورت خاص باید بتوانند ایستادگی کنند.

مسئولیت پذیری اولین نتیجه خودباوری است

وی ادامه داد: در این مسیر باید خودباوری وجود داشته باشد. خودباوری قطعا یک مسیر نوین برای رادیو است و خلاقیت نوین را به همراه خواهد داشت. خودباوری این نیست که ما خودمان را قبول داشته باشیم و از همه انتقاد کنیم. خودباوری توام با عزت نفس و علو همت است و وجهی است که به ما روحیه مضاعف برای حل مشکلات می دهد. مسئولیت پذیری اولین نتیجه خودباوری است که باعث تولید آثار باکیفیت می شود. همچنین راه های رسیدن به خودباوری را باید به درستی طی کنیم. اول باید خود را بشناسیم که مراحلی دارد، در وهله دوم شناخت و مدیریت نقاط قوت و مرحله سوم شناخت و مدیریت نقاط ضعف است که همه باعث می شود کارهای فاخر تولید کرد.

معاون صدای رسانه ملی تاکید کرد: برگزاری این مراسم باعث می شود کارهای گذشته خود را مرور کنیم و اگر گله ای است باید در همین جا بیان شود و منِ مدیر باید پاسخگو باشم.

منع داشتن شغل دیگر برای رادیویی ها مرتفع شد

شاه آبادی درباره کارهای انجام شده در رادیو گفت: کم و بیش از کارهای انجام شده در رادیو مطلع هستید. خوشبختانه تعداد شنوندگان روند رو به رشدی داشته است و این آمارها برای ما خوشایند است. دو سال پیش در همین مراسم بحث عدالت را مطرح کردم و الان می خواهم درباره مسایل اجرایی صحبت کنم. امروز یکی از مهمترین ها آسیب ها در مجموعه رادیو تعریف نادرست از کسانی است که با آنها سروکار داریم و نبود عدالت در برآوردها بود که با انتقادها هم رو به رو بودیم. محصول حل شدن مشکلات با تشکیل کارگروه های تخصصی این است که برای همه کسانی که در حوزه برنامه سازی فعالیت می کنند این اجازه فراهم شده که بتوانند در شغل دیگری فعالیت داشته باشند و جایگاه و رده علمی و تخصصی خود را بشناسند.

نرخ برآوردهای رادیو افزایش یافت

وی ادامه داد: آمار نشان می دهد که رادیویی ها در ۵ گروه رده بندی شده اند و یک شخص از حیث رده خود می تواند بفهمد در جه جایگاهی ایستاده است. گام دوم ما تشکیل کمیته مرکزی برآورد بود. نرخ نامه ای که با گذشت دو سال تلاش مجدانه برای چهار شبکه تدارک دیده شده است محصول فکری همه بخش های رادیو است. پس از گذشت چند ماه و آزمایش در چهار شبکه، برآوردها در همه شبکه ها بر اساس نرخ نامه جدید، کمیته مرکزی برآورد و بر اساس سابقه عوامل برنامه ساز صورت می گیرد.

سامانه همصدا ایجاد شد/ پایان بی نظمی

معاون صدای رسانه ملی اظهار کرد: برنامه سازان در انواع حوزه ها در سامانه همصدا شناخته شدند. اختصاص کد برنامه سازی نیز به امر برآورد کمک کرد. ورود بی در و پیکر نیروهای جدید نیز با این سامانه و کمیته منظم شد و این آغاز برقراری نظم و عدالت بود.

شاه آبادی در پایان سخنان خود یادآور شد: در کنار تشکیل کمیته برآورد و سامانه همصدا، برنامه سازان می توانند با مدیران خود در ارتباط باشند، شبکه کاری خود را بشناسند و وضعیت خود را نیز بررسی کنند که باعث ارتقای کیفیت کارها نیز می شود. ارایه طرح های نو و افزایش محتوا نیز از دغدغه ما است.

در ادامه مراسم کلیپی از پیشکسوتان رادیو پخش و سپس پوستر مجموعه مستند رادیویی مفاخر رادیو با نام استودیو ۸ با حضور حمید شاه آبادی و حامد فاتحی رونمایی شد.

همچنین کلیپی از مجموعه تولیدات مکتوب رادیو گفتگو پخش و از ۶ کتاب آن توسط رضا کوچک زاده مدیر رادیو گفتگو، حمید شاه آبادی و حامد فاتحی رونمایی شد.

سیاوش عقدایی مجری مراسم با یادی از حافظ خوانی زنده یاد حسین آهی از امیر نوری پیشکسوت رادیو خواست تا قطعاتی از دیوان حافظ بخواند.

در ادامه میثم ابراهیمی همراه با گروه نوازندگان روی صحنه آمدند و هفت قطعه اجرا کردند.

مجری برنامه از حمید ماهی صفت دعوت کرد برای استندآپ کمدی روی صحنه بیاید.

در ادامه کلیپی از برگزیدگان مسابقه های ملی و بین المللی در سال های گذشته پخش و از برزگیدگان امسال نیز تجلیل شد.

اسامی برگزیدگان به شرح زیر است:

مهدی شاه رضایی و حسین خلیل نژاد از رادیو جوان

میرطاهر مظلومی، فرشاد آذرنیا، سهیلا خدادادی و صفا آقاجانی از رادیو نمایش

فیروزه آدابی از رادیو سلامت

فرهاد دهنوی و مهری مویدی از رادیو گفتگو

علی اسماعیلی از رادیو معارف

تینا میرکریمی، حسین معصومی، حسینعلی، آرزو مددی، علیرضا محمدی و مینا نیکانیک از رادیو ایران

حمیده رضا سلطانی، فرزانه صادقیان، مهدی شیار و حمیدرضا کجوری از رادیو اقتصاد

سپیده شریعت رضوی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است