سرنوشت برترین‌های سال با لغو جشن موسیقی/ با سلبریتی‌ها چه کنیم؟ | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۴۲
مدیرعامل خانه موسیقی مطرح کرد:

سرنوشت برترین‌های سال با لغو جشن موسیقی/ با سلبریتی‌ها چه کنیم؟

نشست ماهانه خانه موسیقی به بهانه شب یلدا در خانه هنرمندان ایران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار موسیقی خبرگزاری صبا، نشست ماهانه خانه موسیقی ایران با اجرای کنسرت «روایتی از طنزهای موسیقی تهران قدیم» به بهانه شب یلدا عصر پنجشنبه ۲۸ آذرماه در خانه هنرمندان ایران برگزار شد. این نشست ساعت ۱۶:۲۰ با اجرای سرود آغاز شد.

هاله وزیری مجری برنامه به نیابت از اعضای خانه موسیقی ایران به حاضران خوش‌آمد گفت.

وی افزود: در ابتدای برنامه از هنرمندانی مانند تورج شعبانخانی، مهدخت مخبر و حسین دهلوی که نقش مهمی در موسیقی ما داشتند و در پاییز آنها را از دست داده‌ایم، یاد می‌کنیم.

در ادامه این نشست از حمیدرضا نوربخش دعوت شد تا برای سخنرانی روی صحنه بیاید.

حمیدرضا نوربخش مدیرعامل خانه موسیقی ایران بیان کرد: خوشحال هستم که به مناسبت‌هایی مانند نشست‌های خانه موسیقی گردهم می‌آییم و به عزیزان و هنرمندانی که در جمع حضور دارند، خیرمقدم می‌گویم. ما امروز به بهانه یلدا و پاسداری از سنت‌های گذشتگان گردهم جمع شده‌ایم.

وی افزود: این روزها حال خوشی نداریم، آلودگی هوا و مشکلات مادی که به مردم فشار می‌آورد، حس و حال خوب را از بین برده است.

نوربخش درباره برگزار نشدن جشن خانه موسیقی توضیح داد: باید بگویم که در شرایط فعلی که مردم حال خوبی ندارند، طبیعتا ما هم نمی‌توانیم جشنی برپا کنیم البته همه تمهیدات انجام شده بود اما تصمیم بر این شد که این جشن برگزار نشود و به مرور در نشست‌ها از آلبوم‌ها و آثار موسیقایی شرکت‌کننده تجلیل خواهیم کرد.

مدیرعامل خانه موسیقی ایران ادامه داد: مساله‌ای که چندی پیش فریدون شهبازیان نیز به آن اشاره کرده بود، موضوع سلبریتی‌هایی است که به عرصه موسیقی پا نهاده اند. ما می‌دانیم که همه می‌توانند بخوانند، اما در زمینه حرفه‌ای درست نیست که همه به عنوان خواننده و موزیسین حضور پیدا کنند و همه ما باید در جامعه تلاش کنیم تا از گوش و ذائقه مردم حمایت و مراقبت کنیم. موضوع بعدی که می‌خواهم کوتاه به آن بپردازم، همان موضوع ۱۰درصدی درآمد کنسرت‌ها است که امیدواریم ختم به خیر شود.

وی افزود: نکته آخر هم درباره مساله داغ مالیات‌ها است. زمانی که ما درباره حوزه فرهنگ صحبت می‌کنیم، می‌دانیم که سازوکار آن کجاست و اطلاع داریم که گردش مالیاتی حوزه فرهنگ و هنر زیاد نیست پس نباید برای تعداد اندکی هنرمند که درآمد میلیاردی دارند و باید مالیات بدهند، سایر هنرمندان که تعداد بسیار زیادتری هم هستند، مالیات بدهند. به نطر شما آیا آموزشگاه‌های موسیقی درآمدزا هستند؟ اکثر این آموزشگاه‌ها به سختی می‌توانند اجاره مکان خود را تامین کنند. هنرمندان موسیقی کلاسیک، سنتی و نواحی ما که اصلا چنین درآمدهای بالایی ندارند تا بخواهند مالیات هم پرداخت کنند و این نکاتی است که باید مردم و مسئولان بدانند و موشکافی شود تا تصمیم درستی درباره این موضوع گرفته شود.

در ادامه این نشست علیرضا امینی آهنگساز، نویسنده و سرپرست ارکستر «نیایش» روی صحنه آمد و گفت: با توجه به اینکه امروز این محفل به بهانه شب یلدا برگزار شده است ما هم اجرایی را برای شما خواهیم داشت.

هاله وزیری مجری برنامه در پایان اعضای ارکستر «نیایش» را معرفی کرد و این گروه به سرپرستی علیرضا امینی به مدت یک ساعت به اجرای کنسرت نمایش طنز «خانم آغا» روایتی از طنزهای موسیقی تهران قدیم پرداختند که در آن آثاری از ابوالحسن صبا، جواد بدیع‌زاده، پرویز خطیبی و علیرضا امینی در قالب کنسرت نمایش اجرا شد.

این نشست با حضور حمیدرضا نوربخش، فریدون شهبازیان، علیرضا امینی و جمعی از هنرمندان و علاقه‌مندان به موسیقی در خانه هنرمندان ایران برگزار شد.

ریحانه علی محمدی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    106/687/994/000
  • بی‌بدن
    24/696/617/000
  • سال گربه
    14/906/783/500
  • آپاراتچی
    4/116/967/500
  • پرویز خان
    3/218/197/000
  • نوروز
    2/940/108/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/833/522/500
  • آسمان غرب
    2/405/678/000