«پیدایی» نقش‌ و نگارهای گذشته در تار و پود امروز | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۴:۴۰

«پیدایی» نقش‌ و نگارهای گذشته در تار و پود امروز

نمایشگاهی از آثار محمدرضا راشد با نام «پیدایی» از 29 آذر در گالری شیرین برپا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از روابط عمومی گالری شیرین، نمایشگاهی از آثار محمدرضا راشد با عنوان «پیدایی» از تاریخ ۲۹ آذر ماه در گالری شیرین گشایش یافت.

محمدرضا راشد متولد سال ۱۳۵۷ در تهران است که پس از گرفتن دیپلم خود از هنرستان هنرهای تجسمی (صدا و سیما) در دانشگاه آزاد هنر و معماری تهران از رشته عکاسی فارغ التحصیل شد همچنین وی از سال ۱۳۷۶ کار خود را به عنوان طراح گرافیک و عکاس آغاز کرد و بعد از آن طراحی و اجرای غرفه‌های نمایشگاهی و عکاسی تیزر‌های تبلیغاتی را نیز در کنار کارهای پیشین‌ خود دنبال کرد.

این هنرمند از سال ۱۳۷۹ نمایشگا‌هایی در گالری‌هایی همچون گالری طراحان‌آزاد، آبتین و آبان برگزار کرده و آثاری هم در جشنواره‌های هنر برای صلح، هنر ایران و… به نمایش گذاشته است.

آثار محمدرضا راشد در مجموعه «پیدایی» از سه نقش‌مایه «هویت و گذشته»، «بیننده اثر» و «فضای پیرامون» جان گرفته است که در این آثار، هنرمند فضایی را خلق کرده که آیینه‌دارِ نقش‌ و نگارهای گذشته در تار و پود امروز شده است گویی هویت دیروز از لا به‌ لای بازتاب سوژه‌های پیرامون در آینه‌، زمان و مکان را درهم می‌شکند تا ناظر برای لحظاتی خود را میان گذشته و حال رها ‌کند و این رویارویی این امکان را به او می‌دهد تا نقش خیالش را بداهه‌بافی کند و از درونِ منظر به نظاره درآید و باز به جایگاه ناظر بازگردد.

نمایشگاه «پیدایی» از تاریخ ۲۹ آذر تا ۱۱ دی ماه در گالری شیرین به نشانی تهران، خیابان کریمخان زند، خیابان سنایی، کوچه ی سیزدهم، پلاک۵ دایر است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است