فلسفه برای کودکان با مجموعه کتاب‌های «قصه‌های هارولد» | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۵۲

فلسفه برای کودکان با مجموعه کتاب‌های «قصه‌های هارولد»

مجموعه 6 جلدی قصه‌های هارولد اثر کراکت جانسون از انتشارات قدیانی به نوبت دوم چاپ رسید.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از روابط عمومی انتشارات قدیانی، مجموعه ۶ جلدی «قصه‌های هارولد» اثر کراکت جانسون با ترجمه‌‌ فاطمه حجوانی از انتشارات قدیانی در نوبت دوم چاپ در اختیار علاقه‌مندان به فلسفه برای کودکان قرار گرفت.

تشویق کودکان به اندیشیدن و تفکر درباره خود و محیط اطرافشان، زمان حال و زندگی آینده از دغدغه‌های ذهنی هر پدر و مادری است تا قدرت تجزیه و تحلیل‌ آن‌ها افزایش یابد و در آینده کمتر دچار سردرگمی و مشکلات شوند. یکی از راه‌های تشویق کودکان به تفکر، قرار گرفتن مباحث فلسفی در نظام آموزشی و پرورشی دسترسی به کتاب‌هایی است که آن‌ها را به اندیشیدن تشویق می‌کند و این کار از طریق فلسفه برای کودکان امکان‌پذیر شده است.

فلسفه برای کودکان، برنامه‌ای برای افزایش مهارت تفکر نقاد و خلاق در درک مسائل فلسفی نزد کودکان است و انتشارات قدیانی نیز با همین رویکرد مجموعه‌ ۶ جلدی هارولد را منتشر کرده است که این مجموعه به بچه‌ها می‌آموزد که خودشان دنیا خود را بسازند و این سازندگی با تخیل آغاز می‌شود، با بازی استمرار می‌یابد و با تجربه‌اندوزی به بلوغ می‌رسد همچنین قصه‌های این مجموعه نمایش کارهایی بزرگ از پسری کوچک‌اند.

شخصیت اصلی پسر کوچکی است به نام هارولد که خودش دنیای داستان خود را خلق می‌کند به این شکل که او داستان را به تصویر می‌کشد و اینگونه آن را می‌سازد که این سازندگی با تخیل آغاز می‌شود و با بازی استمرار پیدا می‌کند. داستان مانند یک نمایش است که پسری کوچک آن را با کمک تصاویری ساده و کودکانه می‌نویسد و این روشی که نویسنده برای نوشتن داستان خود انتخاب کرده خلاقانه و ابتکاری است و در خلاق کردن کودکان نیز موثر است و به بچه‌ها می‌آموزد که با کشیدن تصویر به راحتی می‌توانند داستان بنویسند.

عناوین این مجموعه به شرح زیر است:

«هارولد و مدادشمعی بنفش»، «هارولد افسانه می‌گوید»، «هارولد به آسمان سفر می‌کند»، «هارولد در قطب شمال»، «هارولد در سیرک» و «هارولد و تابلویی برای اتاقش».

این کتاب‌ها در نوبت دوم چاپ و با قیمت هر جلد ۱۰۰۰۰ تومان روی پیشخوان کتابفروشی‌ها قرار گرفت همچنین انتشارات قدیانی این ۶ جلد را در قالب مجموعه نیز در نوبت اول چاپ با قیمت ۳۸۰۰۰ تومان عرضه کرده است.

انتهای پیام/

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است