«ایل بانگ» آثار دوتار نواز خراسانی را بررسی می‌کند | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۵:۳۴
در رادیو فرهنگ؛

«ایل بانگ» آثار دوتار نواز خراسانی را بررسی می‌کند

رادیو فرهنگ در برنامه «ایل بانگ» این هفته به بررسی زندگی و آثار زنده یاد رمضان سلمانی بردری دوتارنواز خراسانی می‌پردازد.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری صبا، مجله موسیقی «ایل بانگ» رادیو فرهنگ روز جمعه ۲۹ آذر ماه به بررسی آثار رمضان سلمانی بردری دوتار نواز خراسانی می پردازد.

رمضان سلمانی بردری دوتار نواز و یکی از گنجینه‌های موسیقی شمال خراسان بود که ۵ آذر ۱۳۰۷ خورشیدی در روستای برد در ۵ کیلو متری جنوب غربی باجگیران خراسان رضوی به دنیا آمد. پدرش محمدحسین بردری از نوازندگان دوتار بوده و نسب مادرش مریم به روستای باغان شیروان می رسد.

وی دارای ۳ فرزند دختر و ۳ فرزند پسر بود. رمضان سلمانی از شاگردان برجسته دوتارنواز نامی و بخشی کامل اوایل قرن معاصر خراسان مرحوم رحیم خان بخشی بود و بیش از ۸۰سال سابقه دوتارنوازی و مقام نوازی داشت و در بین نوازندگان خراسان بیش از همه سنت های استاد خود را رعایت می کرد.

همچنین در این برنامه درباره سیدرضا طباطبایی نیز مطالبی بیان و آوازی از وی  در دستگاه اصفهان تقدیم شنوندگان رادیو فرهنگ می شود.

برنامه «ایل بانگ» به همت گروه ادب و هنر و به تهیه‎کنندگی مجید میرزایی و اجرای کارشناسی صادق چراغی، جمعه ۲۹ آذر ماه ساعت ۸:۳۰ به مدت ۳۰ دقیقه روی موج اف ام ردیف ۱۰۶مگاهرتز از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است