بازیگری که هالیوود دوستش ندارد/ از بازی در نقش سگ تا جواب رد به کوپولا | پایگاه خبری صبا
امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۱۲

بازیگری که هالیوود دوستش ندارد/ از بازی در نقش سگ تا جواب رد به کوپولا

هاروی کایتل بازیگر مشهور آمریکایی در مصاحبه جدیدش از مهم ترین نقشی که در دوران بازیگری اش رد کرده است، گفت.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از سی‌بی‌اس، هاروی کایتل بازیگر سرشناس آمریکایی که به تازگی نقش کوتاهی در فیلم «مرد ایرلندی» اثر دوست قدیمی اش مارتین اسکورسیزی بازی کرده است با سی بی اس مصاحبه ای درباره دوران کاری اش انجام داده که بخشی از آن را با هم می خوانیم.

کایتل در این مصاحبه درباره برخی از نقش های کوچکش در فیلم های مهم تاریخ سینما مانند «راننده تاکسی» و «پالپ فیکشن» نقل قول کنستانتین استانیسلاوسکی را بازگو می کند: نقش کوچک وجود ندارد، تنها بازیگران کوچک هستند که وجود دارند.

هاروی کایتل در ابتدای این مصاحبه به اولین نقش زندگی اش اشاره می کند. او می گوید اولین بار در یک نمایش نقش یک سگ آن هم بدون دیالوگ را بازی کردم.

او در بخش دیگری از این مصاحبه به اواخر دهه هفتاد میلادی رجوع می کند. در سال ۱۹۷۷ ریدلی اسکات نقش اصلی اولین ساخته سینمایی اش را به کایتل داد، با این حال کایتل یک سال بعد پروژه بسیار بزرگ «اینک آخرالزمان» را از دست داد. او قرار بود نقش کاپیتان ویلارد همان نقشی را که سرانجام به مارتین شین رسید، بازی کند. کایتل آنگونه که در مصاحبه اش تعریف می کند این نقش را به این دلیل که کوپولا می خواست او را تحت قرارداد استودیوی جدیدش بیاورد، رد کرد.

کایتل در این باره توضیح می دهد: کوپولا به من گفت یا این را امضا می کنی یا از پروژه اخراجی. من هم امضا نکردم.

کایتل به مصاحبه کننده که می پرسد آیا پشیمانی هستی؟ می گوید: بله می توانستم (با این نقش) یک ستاره شوم و همینطور پولساز. (می خندد)

بازیگر «پیانو» و «نگاه خیره اولیس» البته دلیل رد کردن این پیشنهاد را چنین عنوان می کند: نمی خواستم متعلق به کسی باشم.

هاروی کایتل که بعدها در دهه ۸۰ بیشتر بیرون از هالیوود بازی می کرد، درباره آن دوران می گوید: به نظر نمی رسید هالیوود به من علاقه مند باشد اما اروپایی ها مرا دوست داشتند.

کایتل در دهه ۸۰ در فیلم های اغلب اروپایی ساخته کارگردانان مشهوری چون نیکلاس روگ، لینا ورتمولر و اتوره اسکالا نقش آفرینی کرد تا اینکه سال ۱۹۹۰ با دنباله «محله چینی ها» برگشت.

کایتل درباره آن فیلم هم عنوان می کند: جک نیکلسون مرا برای بازی در فیلم «دو جک» استخدام کرد، با این حال استودیو می خواست برای من جایگزین بیاورد زیرا آنها دنبال یک بازیگر پولساز بودند. جک نیکلسون اما به من گفت: کسی تو را اخراج نمی کند و همینطور هم شد.

هاروی کایتل درباره بازی در «تلما و لوییز» اسکات بیان می کند: به این فیلم افتخار می کنم برای اینکه یک فیلم استاندارد و کلاسیک است.

بازیگر «خیابان های پایین شهر» در پایان در پاسخ به این پرسش که آیا خودش را یک ستاره می داند، می گوید: فکر می کنم من یک تفنگ دار نیروی دریایی سابقم که شانس آورده ام، خیلی شانس آورده ام.

محمدامین شکاری

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    115/285/101/000
  • بی‌بدن
    28/001/036/000
  • سال گربه
    21/913/998/000
  • آپاراتچی
    4/337/816/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    3/385/558/500
  • پرویز خان
    3/300/677/000
  • نوروز
    3/136/309/000
  • آسمان غرب
    3/035/327/000
  • مست عشق
    پیش‌فروش1/985/780/000