پیش‌فروش «رهایی از شائولین» آغاز شد/ برداشتی از نمایشنامه چخوف | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۵:۲۲

پیش‌فروش «رهایی از شائولین» آغاز شد/ برداشتی از نمایشنامه چخوف

نمایش «رهایی از شائولین» با نگاهی به نمایشنامه «خرس» از یکم تا پایان دی ماه در تماشاخانه دیوار چهارم روی صحنه می‌رود.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از روابط عمومی تماشاخانه دیوار چهارم، متین اوجانی نمایش «رهایی از شائولین» را با نگاهی به نمایشنامه «خرس» از یکم تا پایان دی ماه در این تماشاخانه روی صحنه می‌برد.

متین اوجانی که در کارنامه هنری خود کارگردانی آثار نمایشی و تلویزیونی مانند «یه اتفاق ساده»، «عاریه»، «چمدان‌های خالی»، «ملکه‌های فرانسه»، «رام کردن زن سرکش» و… را دارد این بار به سراغ پرداختی نو از نمایشنامه «خرس» نوشته آنتون چخوف رفته است.

اوجانی درباره داستان این اثر گفت: در افسانه‌ها چنین آمده است که «سلطان کئوک و همسرش شمشیری جادویی را از استاد کوندور به عنوان هدیه پذیرفتند و آن را ذوب کردند و در قالب‌های جدید ریختند که یکی را اژدهاکش و دیگری را ستاره‌گیر نام نهادند و هر که مالک هر دو شود بر جهان هنرهای رزمی فرمان می‌راند البته همگان هر دو شمشیر را با هم می‌خواستند و اینگونه شد که نبردهایی میان فرقه‌های مختلف شکل گرفت و…»

وی همچنین درباره روند اجرایی و ویژگی «رهایی از شائولین» افزود: این نمایشنامه نیم نگاهی به اثر آنتوان چخوف به نام «خرس» دارد و فضاسازی و جغرافیا کار مربوط به معابد چینی هنرهای رزمی به نام «شائولین» است. اسیر شدن انسان کنونی در یک سری مقررات و قوانین خود ساخته باعث می‌شود تا روزی او را به فکر فرو ببرد و دنبال بهانه‌ای باشد برای فرار از دست عادات و حساسیت‌های مصنوع دست خودش و اتمسفر یا ژانر نمایش روانشناسی، رئال و فانتزی است همچنین استفاده از رنگ‌های اصلی در نورپردازی و بازی با صداهایی که از حنجره بازیگران روی صحنه در می‌آید یکی از نقاط خلاقه و زیبا کار به حساب می‌آید که بارها مورد توجه قرار گرفته است.

پیش فروش نمایش «رهایی از شائولین» در سایت تیوال آغاز شده است.

علاقه‌مندان برای تهیه بلیت این اثر می‌توانند به نشانی تهران، میدان فلسطین، خیابان طالقانی غربی، بین سرپرست و فریمان، پلاک ۵۴۴ مراجعه کنند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    110/472/484/000
  • بی‌بدن
    26/214/863/000
  • سال گربه
    18/031/038/500
  • آپاراتچی
    4/245/817/500
  • پرویز خان
    3/263/887/000
  • نوروز
    3/001/113/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/962/112/500
  • آسمان غرب
    2/566/028/000