امکان بازنگری در آیین‌نامه جشنواره موسیقی فجر | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۲۳

امکان بازنگری در آیین‌نامه جشنواره موسیقی فجر

سومین جلسه شورای ارزیابی سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از روابط عمومی سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر، در سومین جلسه شورای ارزیابی سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر امکان بازنگری آیین‌نامه جشنواره مطرح شد.

داود گنجه‌ای عضو شورای ارزیابی سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر در این جلسه گفت: شورای ارزیابی جشنواره که امسال همزمان با آغاز فرایند اجرایی جشنواره آغاز به کار کرده است، جدی‌تر فعالیت می‌کند و تاکنون سه جلسه این شورا برگزار شده است. ضرورت دارد که بخش‌های مختلف جشنواره در شورای ارزیابی گزارش ارایه کنند تا شورا آسیب‌شناسی و ارزیابی دقیق‌تری از جشنواره داشته باشد.

وی درباره آیین‌نامه جشنواره موسیقی فجر بیان کرد: در آیین‌نامه جشنواره بازنگری و اصلاح آن پیش بینی شده است و یکی از مواردی که می‌تواند در بازنگری آیین‌نامه قابل توجه باشد، پیش‌بینی شورای سیاستگذاری جشنواره است.

سیدامین مویدی اصفهانی مشاور برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی معاونت هنری نیز در این جلسه گفت: امسال دومین دوره‌ای است که جشنواره موسیقی فجر بر اساس آیین‌نامه برگزار می‌شود، آیین‌نامه چنانچه در متن آن هم آمده قابل بازنگری است. با تجربه برگزاری جشنواره بر اساس آیین‌نامه در سال گذشته و سال جاری، آیین‌نامه جشنواره می‌تواند با نظرات دفتر موسیقی، هنرمندان موسیقی و شورای ارزیابی جشنواره تغییر کند.

وی افزود: آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل هایی که در زمینه فعالیت‌های معاونت امور هنری تهیه شده با استفاده از نظرات کارشناسی، هنرمندان و خرد جمعی تدوین شده است و بازنگری در آنها نیز در خود آیین‌نامه پیش‌بینی شده است.

اردوان جعفریان مدیر کمیته بین‌الملل سی و پنجمین جشنواره که به درخواست شورای ارزیابی موسیقی فجر در این جلسه حاضر بود، گزارشی از روند فعالیت کمیته بین‌الملل برای حضور گروه‌های خارجی در جشنواره امسال ارایه کرد و گفت: بر اساس شناختی که از گروه‌های بین‌الملل وجود دارد، پیشنهادهای هنرمندان موسیقی و معاونت دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه، گروه‌هایی برای حضور در جشنواره به هیات انتخاب گروه‌ها و آثار جشنواره معرفی شد و سعی شد تا گروه‌های موسیقی معتبر برای حضور در جشنواره معرفی شوند.

جعفریان در ادامه گفت: شناساندن جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر در حوزه بین‌الملل بسیار ضرورت دارد و به تسهیل تعامل کمک می‌کند.

در سومین جلسه شورای ارزیابی سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر، سیدامین مویدی مشاور برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی معاونت امور هنری، حمید قبادی نماینده معاونت امور هنری در شورای ارزیابی، داود گنجه‌ای و زیدالله طلوعی دو هنرمند حوزه موسیقی و علی اطیابی نماینده انجمن صنفی هنرمندان موسیقی حضور داشتند.

محسن رجب‌پور که نماینده مجمع صنفی تولیدکنندگان آثار شنیداری در شورای ارزیابی جشنواره است و محمد سریر هنرمند دیگر حوزه موسیقی، در جلسه سوم شورای ارزیابی حضور نداشتند.

شورای ارزیابی جشنواره موسیقی فجر براساس آیین‌نامه جشنواره موسیقی فجر با ترکیب نماینده معاون امور هنری، مشاور برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی معاونت امور هنری، نماینده مجمع صنفی تولیدکنندگان آثار شنیداری، نماینده انجمن صنفی هنرمندان موسیقی و سه نماینده از بین اهالی موسیقی به انتخاب معاون امور هنری تشکیل می‌شود و وظیفه نظارت بر جشنواره و عملکرد گردانندگان آن را برعهده دارد.

در شورای ارزیابی سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر محسن رجب پور به نمایندگی از مجمع صنفی تولیدکنندگان آثار شنیداری، علی اطیابی نماینده انجمن صنفی هنرمندان موسیقی، حمید قبادی به نمایندگی از معاون امور هنری، داود گنجه ای، محمد سریر و زیدالله طلوعی از هنرمندان موسیقی و مشاور برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی معاونت هنری عضویت دارند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است