«رویازی»؛ از خیال تا واقعیت

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا، سعید ترخانی کارگردان انیمیشن در قالب یادداشتی، پیشنهادها خود را برای برگزاری بهتر رویداد «رویازی» در سال‌های آینده بیان کرد.

متن این یادداشت بدین شرح است: «بزرگترین اختراعات و پیشرفت‌های بشر زمانی تنها خیال یا آرزویی بیش نبوده اند، آرزوهایی که دنبال شده و در نهایت به نتیجه رسیده‌اند، ما نیز آرزوی صنعت انیمیشن و حتی بزرگتر از آن صنعت سرگرمی موفق و پیشرو برای ایران داریم، صنعتی پردرآمد و جهانی.

«رویازی» تلاشی است که دو سال پیاپی برای تصویر و تحقق چنین آرزویی تلاش می‌کند.

همزمان با پایان یافتن دوره دوم رویداد «رویازی» ضمن تشکر از برگزارکنندگان این رویداد مهم و پیشرو یعنی ستاد توسعه فناوری‌های نرم و فرهنگ‌ساز و مرکز تولیدات تلویزیونی و انیمیشن حوزه هنری پیشنهاداتی برای بهتر شدن این رویداد در سال‌های آینده ارایه می‌کنم.

-دبیرخانه این رویداد دایمی بوده و توسط بخش خصوصی یا انجمن‌های تخصصی مدیریت شود تا شرکت‌کنندگان یک‌سال بطور مستمر با آن در ارتباط بوده و طرح و ایده‌های خود را به مرور برای رویداد بعدی آماده کنند.

-روابط عمومی این رویداد همچون دبیرخانه به صورت دایمی فعال بوده و این روحیه را دایم در میان جامعه تخصصی انیمیشن زنده نگه دارند.

-برگزاری این رویداد توسط بخش خصوصی و با حمایت مادی و معنوی و نظارت دولتی و صنفی به انجام رسیده و کیفیت برگزاری آن در سطح بالاتری انجام شود.

-جوایز مادی و معنوی برای طرح‌هایی که به مرحله نهایی می‌رسند در نظر گرفته شود، جوایزی از قبیل هزینه ساخت نمونه اولیه از طرح، هزینه‌های بازاریابی، مشاوره‌های رایگان، شرکت در کوریدورهای بازدید از بازارها و فستیوال‌های معتبر جهانی و… تا هم انگیزه بیشتری برای ثبت و شرکت‌کنندگان ایجاد شود و هم طرح های نهایی فرصت بیشتری برای نمونه سازی و ارتقای کیفی طرح‌های خود بیابند.

-مهمانان خارجی دعوت شده از کشورهای متنوع و مختلفی دعوت شوند و بیشتر از میان خریداران یا پخش‌کنندگان جهانی باشند.

-تعداد مهمانان خارجی به مراتب بیشتر از رویدادهای قبلی باشد.

-پخش برنامه‌های تلویزیونی از برگزاری برنامه‌ها بیشتر و مناسب‌تر انجام شود.

-برنامه‌ای برای ارایه تجربیات موفق شرکت‌های ایرانی یا خارجی در حضور در بازارهای جهانی در میان برنامه‌ها وجود داشته باشد.

در پایان ضمن تشکر مجدد از برگزارکنندگان این رویداد، بدیهی است هر کار تازه‌ای همراه با نقاط ضعف و قوتی باشد و هیچ چیزی هیچ گاه به ایده آل دست نخواهد یافت و بیش از هرچیز تلاش و حسن نیت برای انجام بهترین‌ها ستودنی است.

قدردان زحمات شما هستیم.

ارادتمند.

سعید ترخانی/ فیلمساز انیمیشن 98/9/27 »

انتهای پیام/