ایران با انیمیشن «آخرین داستان» در رقابت اسکار بهترین فیلم پذیرفته شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۲۲
آکادمی منتشر کرد؛

ایران با انیمیشن «آخرین داستان» در رقابت اسکار بهترین فیلم پذیرفته شد

انیمیشن ایرانی «آخرین داستان» به عنوان یکی از 344 فیلم واجد شرایط رقابت در شاخه بهترین فیلم نود و دومین دوره جوایز سینمایی اسکار معرفی شد.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از سایت اسکار، انیمیشن ایرانی «آخرین داستان» به نویسندگی و کارگردانی اشکان رهگذر به عنوان یکی از ۳۴۴ فیلم واجد شرایط به بخش رقابتی بهترین فیلم اسکار ۲۰۲۰ راه یافت.

این انیمیشن ایرانی پیش از این در لیست آثار رقابت کننده در بخش بهترین انیمیشن مراسم اسکار ۲۰۲۰ نیز راه یافته بود.

آکادمی علوم و هنرهای سینما لیست ۳۴۴ اثر واجد شرایط برای رقابت در بخش بهترین فیلم سال را دیروز سه‌شنبه ۱۷ دسامبر منتشر کرده است و در آن آثار بزرگی چون «مرد ایرلندی»، «جوکر»، «انتقام‌جویان: پایان بازی» و «کاپیتان مارول» وجود دارد.

داستان این فیلم برداشتی آزاد از داستان «ضحاک» از پایان حکومت «جمشید» تا آغاز حکومت «آفریدون» است. درونمایه‌ فیلم برپایه‌ داستان‌ ضحاک در شاهنامه و نگاهی به این داستان در دیگر نوشته‌های کهن ایرانی، مانند «بُندهش» و «وندیداد» است.

پرویز پرستویی، لیلا حاتمی، حسن پورشیرازی، اشکان خطیبی، بیتا فرهی، حامد بهداد، شقایق فراهانی، اکبر زنجانپور، باران کوثری، حسن پورشیرازی، ملیکا شریفی‌نیا، بانیپال شومون، روزبه فرخ‌نعمتی، بیتا فرهی، مجید مظفری، زهیر یاری صداپیشگان انیمیشن «آخرین داستان» هستند.

تولید این اثر نزدیک به ۱۰ سال طول کشیده است و کمپانی« ۷ Sky Entertainment» در کنار «استودیو هورخش» پخش جهانی انیمیشن آن را برعهده دارند.

اشکان مزیدی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است