لیست آثار رقابت‌کننده برای جایزه اسکار بهترین فیلم بسته شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۰۴

لیست آثار رقابت‌کننده برای جایزه اسکار بهترین فیلم بسته شد

344 فیلم بلند در نود و دومین دوره مراسم جوایز اسکار برای کسب جایزه ارزشمند بهترین فیلم سال به رقابت خواهند پرداخت.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از هالیوودریپورتر، بر اساس آماری که آکادمی علوم و هنرهای سینما روز سه‌شنبه ۱۷ دسامبر منتشر کرد، ۳۴۴ فیلم بلند، از «انتقام‌جویان: پایان بازی» گرفته تا «جوکر» و «مرد ایرلندی» برای کسب جایزه بهترین فیلم مراسم اسکار سال ۲۰۲۰ به رقابت خواهند پرداخت.

بنا بر قوانین آکادمی اسکار فیلم‌های شرکت در این بخش می‌بایست تا ۳۱ دسامبر ۲۰۱۹ حداقل به مدت ۷ روز پیاپی در منطقه ‌لس‌آنجلس اکران سینمایی داشته باشند. همچنین فیلم‌های بلند داستانی باید طولی بیش از ۴۰ دقیقه داشته و روی فیلم‌های ۳۵ میلی‌متری، فیلم‌های ۷۰ میلی‌متری و یا یکی از فرمت‌های کیفیت بالای دیجیتالی پخش شده باشند. در ضمن هر اثری که برای بار نخست از طریق سالن‌های سینما عرضه نشده باشد صلاحیت حضور در هیچ‌یک از بخش‌های جوایز اسکار را نخواهد داشت.

در لیست منتشر شده از فیلم‌های حاضر در بخش بهترین فیلم، همه نوع اثر و ژانری یافت می‌شود. از آثار پرخرج استودیو‌های بزرگ همچون «جوکر»، «کاپیتان مارول» و «جومانجی: مرحله بعدی» گرفته تا آثار شاخص مستقلی چون «وداع»، «آخرین مرد سیاه سانفرانسیسکو» و «انگل» به کارگردان بونگ جون‌هو از کره‌جنوبی.

در این رقابت تنگاتنگ نتفلیکس دست پر آمده است و آثارش یعنی «مرد ایرلندی»، «داستان ازدواج»، «۲ پاپ»، «دولمایت نام من است» و اکشن دیدنی «۶ زیر زمینی» همگی واجد شرایط برای حضور در بخش بهترین فیلم سال اسکار هستند. کمپانی آمازون نیز «سیبرگ»، «هانی بوی» و «هوانوردان» را در این بخش دارد.

در لیست فیلم‌های راه یافته به بخش بهترین فیلم اسکار سال ۲۰۲۰ آثاری که اخیرا به اکران درآمده‌اند نیز حضور دارند؛ فیلم‌هایی چون «۱۹۱۷»، «چاقوکشی»، «راکت‌من»، «بمب‌شل»، «هریت» و درام کمدی «خرگوش جوجو».

«جنگ ستارگان: خیزش‌اسکای» و موزیکال فانتزی «گربه‌ها» به کارگردانی تام هوپر که در روزهای آینده اکران خواهند شد نیز در این رقابت حضور دارند.

نامزدهای بهترین فیلم نود و دومین دوره اسکار روز ۱۳ ژانویه اعلام می‌شوند و خود مراسم نیز نهم فوریه سال ۲۰۲۰ برگزار خواهد شد.

اشکان مزیدی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است