کارناوال عروسک‌های غول پیکر به راه افتاد/ آغاز یک جشنواره پرقصه | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۱۱

کارناوال عروسک‌های غول پیکر به راه افتاد/ آغاز یک جشنواره پرقصه

بیست ودومین جشنواره بین المللی قصه گویی صبح امروز 26 آذرماه در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ادبیات خبرگزاری صبا، بیست ودومین جشنواره بین المللی قصه گویی صبح امروز سه شنبه ۲۶ آذرماه در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آغاز شد.

در آغاز این مراسم، اسامی داوران بخش ملی جشنواره قصه گویی اعلام شد و در ادامه قصه گویان بخش زنان و مردان دو اجرای قصه خوانی داشتند و مصطفی جعفری از استان اصفهان قصه «آلن کوچولو و جعبه ابزار» و فاطمه غفاری سروستانی از استان هرمزگان قصه «آرزوی بزرگ» را برای حاضران خواندند.

در بخش دیگری از این مراسم کلیپی از برگزاری این جشنواره در دوره پیش پخش شد و قصه هایی در بخش «قصه های ۹۰ ثانیه ای» که به اجرای قصه از سوی مردم اختصاص دارد، پخش شد.

در فواصل برنامه های افتتاحیه نیز عروسک های نمایشی به اجرای برنامه های کوتاه پرداختند و حرکت عروسک های غول پیکر که قرار بود ساعت ۱۰:۳۰ انجام شود، به دلیل بارندگی به تاخیر افتاد و بعد از قطع شدن بارندگی، کارناوال عروسک ها شامل عروسک های غول پیکر و گروه دیگری از عروسک های نمایشی از مرکز تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به سمت پارک لاله به حرکت درمی آیند.

در بخش دوم نخستین روز از جشنواره بین المللی قصه گویی نیز ساعت ۱۱:۳۰ فاطمه محمودی از آذربایجان شرقی در بخش زنان و مردان قصه «خواب» اعظم نوری زاده از قزوین در همین بخش قصه «صفر کله کنده» و مریم دیندار از کرمان قصه «سوپ هویج» و الهام اسکندری از هرمزگان قصه «ابر کوچولو» را روایت خواهند کرد.

در برنامه عصرگاهی روز نخست این جشنواره نیز که از ساعت ۱۵ آغاز می شود، شادی پاکزاد از آذربایجان غربی قصه «یک در هزار»، فاطمه عوج اختری از تهران  قصه «هدیه ای برای خدا»،  هادی رفیعی از زنجان قصه «قصه فیروز»، سوسن حیاتی ازبوشهر قصه «مراد و غریبه» و نرگس فضلی اول از خراسان رضوی قصه «مهره مار» را برای حاضران اجرا می کنند.

در بخش پایانی نخستین روز از جشنواره بین المللی قصه گویی نیز ساعت ۱۷ گیتی خامنه مجری شناخته شده برنامه های کودک تلویزیون در دهه ۶۰ به اجرای قصه زندگی خود خواهد پرداخت و دیگر برنامه های قصه گویی نیز در ادامه از ساعت ۱۷:۳۰ آغاز خواهد شد که زهرا دهستانی بافقی از یزد قصه «حاکم نادان و دزد بدجنس»، حسین کاظمی از مازندران قصه «شال و تشت حسن»، فریده محمودی از استان مرکزی قصه «در صدف» و بهار ملک پور شهری از چهارمحال و بختیاری قصه «درخشان ترین خنده دنیا» را برای حاضران اجرا می کنند که همه این قصه ها در بخش زنان و مردان اجرا می شود.

برگزاری کارگاه و نشست های تخصصی نیز از دیگر برنامه های روز نخست این جشنواره است که کارگاه «قصه گویی به منظور تحت تاثیر قرار دادن روح و جان افراد» ساعت ۱۰ تا ۱۲ با حضور ساره قصیر از کشور لبنان برای قصه گویان، اولیا تربیتی و علاقه مندان به این برنامه برگزار می شود و نشست تخصصی «قصه گویی مدرن با روش ها و رویکردهای نو» نیز با حضور پوپک عظیم پور عضو هیات علمی دانشکده هنرهای نمایشی و موسیقی دانشگاه تهران نیز با حضور اولیای تربیتی، دانشجویان و دیگر علاقه مندان ساعت ۱۴ تا ۱۶ برگزار خواهد شد.

عکس ها از: مارال امیرکیان

انتهای پیام/

 

 

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است