پخش مستند جنجالی «پدر طالقانی» از شبکه افق | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۰۷

پخش مستند جنجالی «پدر طالقانی» از شبکه افق

نخستین قسمت مجموعه مستند «پدر طالقانی» درباره شخصیت و زندگی مرحوم آیت الله طالقانی، دوشنبه این هفته از شبکه افق پخش می شود.

به گزارش خبرگزاری صبا، نخستین قسمت مجموعه مستند «پدر طالقانی» درباره شخصیت و زندگی مرحوم آیت الله طالقانی، دوشنبه این هفته از شبکه افق پخش می شود.

مجموعه مستند «پدر طالقانی» روایت نو درباره زندگی و شخصیت آیت الله سید محمود طالقانی، از شبکه افق سیما پخش خواهد شد. این مجموعه مستند که نسخه سینمایی آن سال گذشته در جشنواره سینماحقیقت رونمایی شد، در پنج قسمت روی آنتن خواهد رفت.

مستند «پدر طالقانی» به کارگردانی محمدعلی محمددوست، وقایع زندگی و اتفاقات پیرامون شخصیت آیت‌الله طالقانی از تولد تا رحلت ایشان را در قالب داکیودرام روایت می کند.

«پدر طالقانی» تولید مشترک سازمان رسانه‌ای اوج و شبکه افق است و روایتی از زندگی آیت‌الله طالقانی را در قالب مستند بازسازی و به تصویر می‌کشد. برای ساخت این مستند با حدود ۵۰ نفر از کسانی که از نزدیک آیت الله طالقانی را می‌شناختند و افرادی از جناح‌های مختلف، مصاحبه‌هایی انجام شده است.

تهیه کننده مستند جرقه و ایده ساخت این مستند را پیدا کردن کتاب اسناد ساواک درباره آیت‌الله طالقانی عنوان و خاطرنشان می کند: مرحوم طالقانی از سال ۴۱ تا ۵۷ همیشه مامور داشتند و اسم سازمانی مامور هم شنبه بود که هنوز نباید نام اصلی او فاش شود. به همین دلیل، در فیلم هم به صورت امنیتی ذکر شده است. در آن کتاب گزارش‌هایی از مرحوم طالقانی و تمام رفت و آمدها و دیدارها و شرایط او وجود دارد و منبع بسیار خوبی بود. به مرور به اینجا رسیدیم که اگر این داستان از زبان یکی از همین افراد و به صورت مستند بیان شود، بسیار بهتر است.

نخستین قسمت این مجموعه با عنوان روشنفکر مبارز، دوشنبه ۲۵ آذرماه ساعت ۲۱ و تکرار آن ساعت های ۴:۳۰ و ۱۳:۰۰ روز سه شنبه و همچنین ۱۶:۳۰ جمعه هفته جاری از شبکه افق پخش می شود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است