مدتی است دیگر در تلویزیون حضور ندارم/ بچه‌ها را تنها نگذارید | پایگاه خبری صبا
امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۱۸
مجید قناد در گفتگو با صبا:

مدتی است دیگر در تلویزیون حضور ندارم/ بچه‌ها را تنها نگذارید

مجید قناد که روزگاری از مجری های پرکار تلویزیون بود مدتی است که برنامه ای برای بچه ها ندارد و بیشتر به تدریس می پردازد.
مجید قناد کارگردان، تهیه کننده و مجری برنامه های کودک و نوجوان تلویزیون در گفتگو با خبرنگار صبا درباره حضور کمرنگ خود در تلویزیون بیان کرد: من حضور دارم ولی به عقیده من بچه ها فراموش شده اند و رنگ آنها در این رسانه کمرنگ شده است. جستجویی انجام دهید و ببینید چه کارهایی در زمینه کودک در حال انجام است؟ بچه های امروز قرار است در آینده یک سرزمین را اداره کنند پس آیا نباید آنها را برای آینده آماده کنیم؟
وی با بیان اینکه تلویزیون باید بودجه ای به صورت جداگانه برای ساخت برنامه های کودک در نظر بگیرد، عنوان کرد: اگر کسی به دنبال ساخت برنامه در تلویزیون باشد باید اسپانسر بگیرد که این اسپانسر یا بانک است یا اپراتورهای تلفن همراه که حضور آنها از نظر من برای ساخت برنامه هایی مخصوص کودکان مناسب نیست. حرکت خوبی که در زمینه کودک صورت گرفت مشارکت وزیر بهداشت در بحث تندرستی و سلامتی کودکان در سال ۹۷ بود که ساخت این گونه برنامه ها به صورت مشارکتی برای کودکان مناسب تر از حضور اسپانسرهاست. من شخصا از کسانی که ذره ای به کودکان اهمیت می دهند، درخواست می کنم برای ساخت برنامه های مخصوص کودک و نوجوان جای اسپانسرها را بگیرند.
تهیه کننده برنامه «فیتیله» معتقد است کودکان علاوه بر آنکه جسمشان باید تغذیه شود، روحشان نیز نیاز به تغذیه دارد. این تغذیه روح اگر با نشستن بچه ها پای ماهواره و تبلت باشد، خوراک بدی است که به کودکان داده می شود.
قناد با اشاره به جدایی از برنامه «عمو فیتیله ای ها» گفت: من به مدت ۸ سال «عمو فیتیله ای ها» را زنده اجرا کردم و مشکلی به وجود نیامد، اما در سال های آخر اجرای برنامه، متاسفانه به دلیل غرور یک نفر از دوستان و اینکه فکر می کردند هر کاری را درست انجام می دهند تصمیم گرفتم شخصا از برنامه جدا شوم که لطمه ای به کار وارد نشود. بعد از جدا شدن من از «فیتیله ای ها»، از آن پس برنامه برای بزرگترها و به صورت ضبط شده و بعضا با ادبیات و اجرای بد روی آنتن رفت.
وی ادامه داد: بعد از «فیتیله ای ها» به ساخت برنامه مخصوص کودکان و نوجوانان فکر کردم، اما تلویزیون گفت که نمی تواند کمک کند و باید به فکر اسپانسر باشم. من از تلویزیون خواهش می کنم بچه ها را تنها نگذاریم و همان طور که برای ماه رمضان و عید سریال لازم است، بچه ها نیز برنامه مخصوص به خود را می خواهند. بسیاری از برنامه های تلویزیون برای دهه ۶۰ است و این نشان می دهد به جای حرکت رو به جلو به عقب برگشته ایم.
قناد در پایان درباره فعالیت این روزهای خود گفت: در حال حاضر به دلیل فرصت بیشتر در دانشگاه های خبر، علمی و کاربردی ۴۶، صداوسیما، سروش و هنر معماری هنر درس می دهم و فعلا در تلویزیون حضور ندارم.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است