آخرین وضعیت ادغام و انحلال در سازمان سینمایی/ سرنوشت موسسه رسانه های تصویری چه شد؟ | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۵:۰۳
مهدی یزدانی به صبا پاسخ داد:

آخرین وضعیت ادغام و انحلال در سازمان سینمایی/ سرنوشت موسسه رسانه های تصویری چه شد؟

مدیرعامل موسسه رسانه های تصویری از آخرین وضعیت ادغام، این مجموعه و سایر زیر مجموعه های تابعه سازمان سینمایی خبر داد.

به گزارش خبرنگار صبا، دی ماه سال ۹۷ بحث ادغام و انحلال زیرمجموعه های سازمان سینمایی مطرح شد که در همان زمان اولین موسسه ای که بحث ادغام آن به گوش رسید و البته اجرایی هم شد «موسسه رسانه های تصویری» به مدیریت مهدی یزدانی بود. وی که در آن دوران مطرح شد که وظیفه بررسی کارشناسی و اجرایی کردن کوچک و چابک سازی زیرمجموعه های دیگر سازمان سینمایی را نیز برعهده دارد در همان هفته های اول که بحث درباره این موضوعات داغ بود در چند گفتگو به شرح مساله پرداخت ولی پس از مدتی دیگر این موضوع از راس خبرها خارج شد.

حال با گذشت نزدیک به ۶ ماه و البته تغییر نیافتن ساختار دیگر زیرمجموعه های سازمان سینمایی به غیر از همان موسسه رسانه های تصویری، گفتگویی با یزدانی داشته ایم تا درباره این موضوع توضیحاتی را ارایه دهد.

*با توجه به ادغام موسسه رسانه های تصویری، سرنوشت این مجموعه و وظایفی که برعهده داشت چه شد. ساختمان تخلیه شده آن الان در چه وضعی است؟

-طبق حکم ریاست محترم سازمان سینمایی، تا پایان تیرماه همزمان با ارایه گزارش های عملکرد در مهلت مقرر قانونی، همچنین تعیین تکلیف دارایی ها و سایر احکام تکلیفی به مراجع نظارتی قانونی، موسسه در اختیار سازمان سینمایی قرار خواهد گرفت و حسب نظر آنجا اقدام خواهد شد، ضمن اینکه از ابتدای سال ۹۸ طبق همان حکم، تعهد جدیدی در موسسه ایجاد نشده است.

*با توجه به این ادغام، وظایفی که پیش از این برعهده موسسه رسانه های تصویری بود، در حال حاضر در کدام بخش سازمان سینمایی پیگیری می شود؟

-وظیفه حاکمیتی حمایت و سیاستگذاری و نظارت در حوزه نمایش خانگی، برعهده سازمان سینمایی بوده و هست و اعتبارات و مسئولیت های مربوطه، بنا به تشخیص رئیس سازمان سینمایی و متناسب باتوافقات و آمادگی موسسات و معاونت های سازمان، به معاونت نظارت و ارزشیابی، معاونت توسعه فناوری، بنیاد فارابی و موسسه سینماشهر و سایر موسسات و معاونت ها منتقل شده و می شود.

*شما همچنان دبیر بخش ادغام ها و انحلال ها هستید یا این موضوع منتفی شد؟

-من از ابتدا دبیر این بخش نبوده ام، عضو کارگروهی بودم که ریاست سازمان تعیین کرده بودند و طی حکم او مسئولیت اجرای مرحله اول مصوبات کارگروه برعهده شخص من بوده است.

*به نظر می رسد با توجه به اعلام بودجه ها و همچنین شرح وظایف نهادهای زیرمجموعه سازمان سینمایی، موضوع انحلال و ادغام از دستور کار خارج شده است. نظرتان در این باره چیست؟

-خیر، موضوع کوچک سازی و اصلاح ساختار، نه تنها از دستور کارخارج نشده بلکه با تغییراتی که لازمه اش پیگیری های حقوقی، هماهنگی و اخذ مجوزات بالادستی است، در حال انجام است که تغییرات اصلاحی ابلاغی در معاونت نظارت و ارزشیابی که در ماه اخیر انجام شده از آن جمله است.

*با این توصیف باید منتظر کوچک سازی در سایر سازمان های زیرمجموعه سازمان سینمایی باشیم.

-همانگونه که در پاسخ به پرسش قبل عرض کردم، حسب مصوبات و پیشنهادهای کارگروه اصلاح ساختار، متناسب با آمادگی های حقوقی و اجرایی به مرور از سوی ریاست محترم سازمان ابلاغ و اجرا خواهد شد.

زهرا دمزآبادی

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است