جزییات نشست «سینما؛ گفتمان فرهنگی» در حوزه هنری | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۴۹

جزییات نشست «سینما؛ گفتمان فرهنگی» در حوزه هنری

بیست و دومین برنامه «سینما؛ گفتمان فرهنگی» با حضور مدیر کمپانی افغان فیلم افغانستان سه شنبه 26 آذر در حوزه هنری برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از روابط عمومی سازمان سینمایی حوزه هنری، برنامه با محوریت «بررسی گفتمان سینمایی ایران و افغانستان» با سخنرانی مدیر کمپانی افغان فیلم در جمع مستندسازان و اهالی رسانه پیش بینی شده است. افغان‌فیلم، قدیمی‌ترین شرکت دولتی فیلمسازی در افغانستان است.

صحرا کریمی فیلمساز و نویسنده است. او تحصیلات ابتدایی خود را در ایران و دانشگاهی را در اسلواکی گذرانده‌ است. این هنرمند افغانستانی به عنوان بازیگر نقش اول، در چند فیلم ایرانی نیز ایفای نقش کرده‌است. او از دانشگاه هنر و فیلم جمهوری اسلواکی دکترای کارگردانی فیلم داستانی دارد.

رساله دکترای او درباره موج نو سینمای ایران بود. فیلم‌های «زنان پشت‌فرمان رانندگی»، «نسیمه، خاطرات روزانه دختری مهاجر» و «در جستجوی خیال» به کارگردانی او جوایز بین‌المللی به دست آورده‌اند.

برنامه «سینما؛ گفتمان فرهنگی» از جمله برنامه‌های سازمان سینمایی حوزه هنری است که به مباحث و مفاهیم مهم سینمای ایران و جهان می‌پردازد و تاکنون به موضوعاتی چون: «جوان گرایی در سینما»، «درجه بندی سنی و ریتینگ»، «سینما و دیپلماسی فرهنگی»، «چالش‌های سینمای دفاع مقدس»، «بررسی آیین‌ها در سینما و سیما»، «چالش‌های نظارت در سینمای ایران» و … با حضور کارشناسان و سینماگران نام آشنا پرداخته است.

استفاده از این برنامه برای اهالی رسانه، منتقدان و دانشجویان آزاد است.

انتهای پیام/

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است