«منجمد ۲» تنور دیزنی را داغ‌تر از همیشه کرد

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از ورایتی، انیمیشن «منجمد ۲» به ششمین فیلم تولیدی کمپانی دیزنی بدل شده که در سال جاری میلادی از مرز فروش یک میلیارد دلار گذشته است.

این فروش موفق در ادامه تابستانی طلایی با عملکردی فوق‌العاده برای دیزنی است. «انتقام‌جویان: پایان بازی»، «علاالدین»، «داستان اسباب‌بازی۴»، «شیرشاه» و «کاپیتان مارول» دیگر فیلم‌های دیزنی هستند که امسال توانسته‌اند فروشی بیش از یک میلیارد دلار داشته باشند.

«منجمد ۲» سومین انیمیشن دیزنی به حساب می‌آید که در سال ۲۰۱۹ به این مهم دست یافته است و هم‌اکنون هفتمین کارتون پرفروش تاریخ این کمپانی است.

پیش از و در اوایل دسامبر امسال نیز خبری منتشر شد مبنی بر اینکه دیزنی به اولین کمپانی فیلمسازی جهان بدل شده که در طول یک سال به فروشی بیش از ۱۰ میلیارد دلار دست یافته است و این موفقیت عظیم در شرایطی حاصل شده که فیلم «جنگ ستارگان: خیزش اسکای‌واکر» تازه قرار است از بیستم دسامبر روی پرده‌های سینما بیاید.

انیمیشن موزیکال «منجمد ۲» در آمریکای شمالی فروشی ۳۶۷ میلیون دلاری داشته و در گیشه‌های جهانی نیز از مرز ۶۰۰ میلیون دلار عبور کرده است. عمده موفقیت این فیلم در خارج از مرزهای آمریکا در کشورهای چین با ۱۱۱.۵، کره‌جنوبی با ۸۵.۴، ژاپن با ۶۷.۳ و انگلستان با ۴۹.۶ میلیون دلار بوده است.

«منجمد ۲» به کارگردانی کریس باک و جنیفر لی ادامه‌ای بر ماجراجویی‌های شاهزاده السا و  خواهر کوچکترش یعنی آنا است که با کریستوف و اولاف همراه می‌شوند و در پی این می‌گردند که چرا السا با این نیروهای جادویی متولد شده است.

ایدینا منزل، کریستن بل، جاناتان گروف و جاش گد از صداپیشگان این انیمشن هستند.

اشکان مزیدی

انتهای پیام/