قضاوت درباره «وارش» زود است/ برخی از بازیگران لایق خانه‌نشین شده‌اند | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۶:۱۰
فریده دریامج در گفتگو با صبا:

قضاوت درباره «وارش» زود است/ برخی از بازیگران لایق خانه‌نشین شده‌اند

بازیگر سریال «وارش» که این شب از شبکه سه سیما روی آنتن است، درباره حضور خود در این سریال و کارهای جدیدش توضیحاتی را ارایه داد.

فریده دریامج بازیگر سینما و تلویزیون و تئاتر در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری صبا درباره حضور خود در سریال «وارش» که این شب ها از شبکه سه سیما روی آنتن است، عنوان کرد: من نقش فردی بومی را در این مجموعه تلویزیونی ایفا می‌کنم که مردم آن منطقه به عنوان یک فرد سن‌دار روی من حساب می‌کنند.

وی درباره دلایل پذیرفتن این نقش بیان کرد: من فرصت کافی برای مطالعه کامل فیلمنامه نداشتم و داستان «وارش» را برایم تعریف کردند اما از آنجا که با احمد کاوری کارگردان این مجموعه در گذشته همکاری داشتم زمانی که پیشنهاد بازی در این سریال را به من دادند با اعتماد به ایشان پذیرفتم.

بازیگر «وارش» درباره ادای درست کلمات با لهجه گیلکی در این سریال بیان کرد: من اصالتا گیلانی هستم و می‌توانم با لهجه گیلکی صحبت کنم. آن زمان که مشغول بازی در «وارش» بودم اگر بازیگران غیر گیلانی کلمات را به لهجه گیلکی درست ادا نمی کردند متوجه می‌شدم و به آن‌ها می‌گفتم که غلط صحبت می‌کنند. بارها به برخی از بازیگران گفتم که لهجه ای که برخی از شما صحبت می‌کنید گیلکی نیست و بیشتر به لهجه کردی شبیه است. برخی بازیگران این تذکرها به مذاقشان خوش نمی‌آمد و نمی‌پذیرفتند و برخی دیگر نیز خود به دنبال ادای درست کلمات بودند.

دریامج ادامه داد: همچنین برخی دوستان نیز برای ادای درست کلمات از من کمک می‌گرفتند اما چون حضور مستمری در کار نداشتم نمی‌توانستم صحنه هایی را که در آن حضور نداشتم به دوستان کمک کنم. اگر ایرادی بابت ادای کلمات به لهجه گیلانی به ما گرفته شود من آن را می‌پذیرم.

وی درباره حواشی پیش آمده پیرامون سریال نیز عنوان کرد: قضاوت درباره این مجموعه تلویزیونی زود است و برای نتیجه گیری بهتر است «وارش» را تا پایان دنبال کرد و دید قصه چگونه جلو می‌رود و به کجا می‌رسد. البته برخی بسیار اهل حاشیه و کش دادن موضوع هستند و اگر قصه وارش را نپسندند از روی عصبانیت و تعصبات خود سریال را قضاوت می‌کنند.

بازیگر «وارش» درباره بازخورد مخاطبان نیز اظهار کرد: با توجه به سلیقه های متفاوت مخاطبان تا جایی که من شنیدم مخاطبان این سریال را پسندیده اند حتی با وجود حواشی پیش آمده با استقبال برخی از اهالی گیلان نیز مواجه شده است.

دریامج در ادامه با اشاره به اینکه چندی پیش در سریال «حکایت های کمال» به کارگردانی قدرت الله صلح میرزایی حضور داشته است، گفت: خانواده ها از پخش این سریال راضی بودند و من نیز نقشم را دوست داشتم. علاوه بر آن سریال «افسانه هزار پایان» به کارگردانی شهاب عباسی را نیز آماده پخش دارم و مثل اینکه قرار است به زودی روی آنتن برود.

وی افزود: در حال حاضر نیز مشغول بازی در سریال «شاه رگ» به کارگردانی سیدجلال اشکذری و سریال «می جان» به کارگردانی مرجان اشرفی زاده که در شمال فیلمبرداری می شود، هستم.

این بازیگر معتقد است کارگردان، قصه زیبا و علاقه به نقش باعث می شود در یک کار حضور پیدا کند.

دریامج در پایان در پاسخ به این پرسش که چرا عده ای از بازیگران مدتی پر کار هستند و مدتی کم کار؟ عنوان کرد: شاید کم کاری و پر کاری بازیگران به سلیقه کارگردانان بازگردد و این اتفاق می‌افتد که یک بازیگری مدتی دیده می‌شود و مدتی دیگر نه، اما متاسفانه حضور برخی از افراد در سینما و در برخی سریال‌های تلویزیونی خاله بازی و مافیایی شده است که هر کس تیم خودش را دارد و این موضوع باعث شده بازیگرانی که لایق هستند و از عهده ایفای یک نقش به خوبی برمی آیند و سابقه و سواد این کار را دارند، خانه نشین شده اند و کسانی که حتی الفبای کار را بلد نیستند از یک سریال به سریال دیگر و از یک فیلم سینمایی به فیلم سینمایی دیگر می روند و معلوم نیست چه کسی باید این معضل را حل کند.

سپیده شریعت رضوی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است