تصاویر بازیگری که منبع الهام ژان لوک گودار بود | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۰۸

تصاویر بازیگری که منبع الهام ژان لوک گودار بود

مجموعه تصاویر آنا کارینا ستاره بزرگ سینمای موج نو فرانسه و همسر ژان لوک گودار که امروز خبر درگذشتش در 79 سالگی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری صبا، ساعاتی پیش سینمای جهان یکی از مهم ترین بازیگران تاریخ خود را از دست داد؛ بازیگری که منبع الهام ژان لوک گودار کارگردان اسطوره ای سینمای جهان بود.

آنا کارینا که امروز خبر درگذشتش در ۷۹ سالگی منتشر شد، بین سال های ۱۹۶۱ تا ۶۵ همسر گودار کارگردان موج نو بود. این دو درطی دهه ۶۰ میلادی چندین فیلم مشترک با هم کار کردند که از میان آنها می توان به «سرباز کوچک» (۱۹۶۰)، «زن، زن است» (۱۹۶۱)، «گذران زندگی» (۱۹۶۲)، «دسته جدا افتاده‌ها» (۱۹۶۴)، «آلفاویل» (۱۹۶۵) «پیرو خله» (۱۹۶۵) «ساخت آمریکا» (۱۹۶۶)، قدیمی‌ترین حرفه دنیا (۱۹۶۷) اشاره کرد.

کارینا که در دهه ۶۰ میلادی با چهره ظریف، مژه های خاص و چشمان آبی اش به مظهر زنان شیک پوش تبدیل شده بود به عنوان یک بازیگر نیز خیلی زود توانست جایزه مهم خرس نقره ای جشنواره برلین را برای بازی در فیلم «زن زن است» کسب کند.

آنا کارینا که سال ۱۹۶۵ از گودار جدا شد، در سال ۲۰۱۸ درباره دلیل جدایی اش از وی گفت: ما همدیگر را خیلی دوست داشتیم اما زندگی با او خیلی پیچیده بود. گودار کسی بود که می توانست به شما بگوید می خواهم بروم سیگار بگیرم و بعد سه هفته بعد برگردد.

مجله نیویورک تایمز در مورد کارینا زمانی گفته بود: آنا کارینا یکی از زیباترین بازیگران سینما و یکی از نمادهای جاودان موج نو فرانسه است.

آنا کارینا که امروز وزیر فرانسه از فقدانش با عبارت یتیم شدن سینمای فرانسه یاد کرد، بخشی از دوره کاری خود را به خوانندگی نیز اختصاص داده بود. او با سرژ گنزبور خواننده بزرگ فرانسوی چند کار مشترک دارد.

محمدامین شکاری

انتهای پیام/

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است