معامله یک پیانیست با مامور مرگ/ «ملکوت» در ژانر وحشت ساخته شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۰۱
فرنوش عابدی در گفتگو با صبا:

معامله یک پیانیست با مامور مرگ/ «ملکوت» در ژانر وحشت ساخته شد

فرنوش عابدی درباره انیمیشن «ملکوت» که به تازگی تولید آن به پایان رسیده است، توضیح داد.

فرنوش عابدی نویسنده و کارگردان انیمیشن در گفتگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا گفت: کار جدیدم در مقام نویسنده و کارگردان با عنوان «ملکوت» ۱۱ دقیقه و محصول مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی است.

وی با اشاره به اینکه ۲ سال روی این انیمیشن کار کرده و روند تولید آن به تازگی به پایان رسیده است، توضیح داد: با توجه به اینکه معمولا در سینمای ایران به طور عام و در انیمیشن به طور خاص رویکردی ضد ژانر وجود دارد و نتیجه آن شرایط کنونی سینمای ایران است که همه فیلم ها در ژانر تعریف نشده اجتماعی و در انیمیشن به فیلم هنری محدود می شوند لذا تلاش کرده ام در آثار متاخر خود مانند «پیشخدمت» ژانر نوآر و «ملکوت» ژانر وحشت را تجربه کنم. من در این کار تحت تاثیر «طلسم» داریوش فرهنگ بوده ام؛ اثری کم نظیر و جزو معدود گنجینه های ژانر وحشت سینمای ایران است.

این کارگردان انیمیشن افزود: انیمیشن «ملکوت» اثری در زیر ژانر گوتیک، مملو از فضاهای تاریک و دهشتناک، سردابه ها و تاریکخانه ها، نورپردازی اکسپرسیو، سایه های بلند در شب، سنت خطای رنگی عدسی معمول در دوربین های قدیمی عکاسی و در نهایت فضای نوستالژیک معاصر قجری/ قرون وسطایی و… است و تلاش می کند وام دار دو شاهکار گوتیک تاریخ ادبیات ایران «بوف کور» هدایت و «ملکوت» بهرام صادقی باشد. ( ادای دین به اسم ملکوت و ‌نه داستان)

این نویسنده با تاکید بر اینکه تکنیک و فرم در انیمیشن باید تابع قصه باشد، بیان کرد: وقتی ژانر وحشت انتخاب می شود قاعدتا گرافیک و تصویر کلی کار هم باید تابع آن باشد؛ کاراکترهای زمخت، پوستی که بازتاب شدید نور دارند و انیمیتی شلخته و نامنظم که تداعی کننده انیمیشن های استاپ موشن عروسکی شرق اروپا هستند.

عابدی با اشاره به اینکه انیمیشن «ملکوت» ارجاعات کمی به دوره قاجار دارد، بیان کرد: این انیمیشن بیشتر قرون وسطایی است. این موضوعیست که همیشه برایم دردسرساز بوده است و همیشه در کارهای من دیده می شود ولی همیشه می گویم که کار من صادقانه است و ادای فیلم های خارجی را درنمی آورم.

این انیماتور درباره داستان «ملکوت» توضیح داد: قصه درباره یک نوازنده پیانو است که دست هایش را در ازای جان زنش با مامور مرگ معامله می کند ولی در ازای دستان جدید نیروهای شیطانی شومی درونش بیدار می شوند!

به گفته وی، انیمیشن «ملکوت» در جشن مستقل انیمیشن که ۲۸ آذر برگزار می شود در چهار رشته بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین صدا و بهترین شخصیت سازی نامزد شده است.

وی در پایان عوامل فیلم را اینگونه معرفی گفت: سروش عابدی موسیقی، علی غلامی و فرنوش عابدی تهیه کننده و محصول مرکز گسترش، نگاه فردیار مدیر تولید، محسن عبدالعلی مدل ساز فضا، احسان کافی گرافیک، بهلول بلارک مدل ساز کاراکتر از عوامل این انیمیشن هستند.

تیزر فیلم را اینجا ببینید.

غزاله سعادتی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    114/077/276/500
  • بی‌بدن
    28/001/036/000
  • سال گربه
    20/697/483/000
  • آپاراتچی
    4/337/816/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    3/385/558/500
  • پرویز خان
    3/300/677/000
  • نوروز
    3/136/309/000
  • آسمان غرب
    2/879/984/500
  • مست عشق
    پیش فروش 1/424/095/000