شیوه غلط آموزش هنرجویان موسیقی را دلزده می‌کند/ آموزشگاه‌های بی‌مجوز! | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۲۳
مظفر شفیعی در گفتگو با صبا:

شیوه غلط آموزش هنرجویان موسیقی را دلزده می‌کند/ آموزشگاه‌های بی‌مجوز!

مظفر شفیعی می گوید آموزشگاه های بدون مجوز با استادانی که تخصص ندارند باعث دلزدگی هنرجویان موسیقی می شوند.

مظفر شفیعی خواننده و ردیفدان موسیقی سنتی ایرانی در گفتگو با خبرنگار موسیقی خبرگزاری صبا با مثبت ارزیابی کردن جریان آموزش موسیقی گفت: وضعیت آموزش و سطح هنرجویان نسبت به گذشته خیلی تغییر کرده است و هنرجویان با جان و دل تلاش می کنند. همین مساله باعث شده استادان زمانیکه این تلاش ها را می بینند خوشحال شوند و دانش خود را بیشتر در اختیار آنها بگذارند.

وی افزود: نسل امروزی خیلی باهوش هستند و می توانند آینده موسیقی را بسازند.

خواننده آلبوم «سرمست» درباره مشکلات موجود نیز خاطرنشان کرد: یکی از معضلات حوزه آموزش این است که بعضی ها خودشان را استاد می دانند و به هنرجویان آموزش می دهند در صورتیکه خودشان نیاز به آموزش دارند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از آموزشگاه ها مجوز ندارند، تاکید کرد: متاسفانه این آموزشگاه ها اصلا سررشته ای در این زمینه ندارند. مسئولان باید بیشتر به این موضوع رسیدگی کنند زیرا مساله آموزش بسیار مهم است.

شفیعی در پایان گفت: خانواده ها باید تحقیق کنند و به هر آموزشگاهی اطمینان نکنند و بهترین استادان را برای آموزش انتخاب کنند. بسیاری از هنرجویان به دلیل شیوه نادرست آموزش دلزده شده اند پس باید زیر نظر استادان واقعی آموزش ببینند تا بیشتر به یادگیری این هنر علاقه مند شوند.

غزاله سعادتی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است