مردی که دچار سرطان سبیل شد/ «قاریشقا و پروفسور گیج و منگ» در دست نگارش | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۳:۵۲
محمد رمضانی در گفتگو با صبا خبر داد:

مردی که دچار سرطان سبیل شد/ «قاریشقا و پروفسور گیج و منگ» در دست نگارش

محمد رمضانی از زیر چاپ رفتن رمان طنز «سرطان سبیل» و نگارش رمان های تازه ای با عنوان «قاریشقا و پروفسور گیج و منگ» خبر داد.

محمد رمضانی نویسنده ادبیات کودک، نوجوان و بزرگسال در گفتگو با خبرنگار ادبیات خبرگزاری صبا درباره تازه ترین آثارش توضیح داد: کتاب تازه ای را آماده انتشار دارم با عنوان «سرطان سبیل» که به تازگی قرارداد آن با انتشارات «محراب قلم» بسته شده است.

وی افزود: این اثر کاری طنزآمیز برای گروه سنی نوجوان و موضوع آن درباره شخصیتی است که سبیل بلندی دارد و عادت کرده است مرتب با سبیلش بازی کند. این باعث شده که یک طرف سبیل او خیلی رشد کند و سبیل درازی می شود که مورد توجه مردم قرار می گیرد به طوری که مردم و حتی جهانگردان خارجی با آن عکس می گیرند تا این که یک روز متوجه می شود که سبیل اش دچار بیماری سرطان شده است. این قصه درباره درمان بیماری سبیل این شخصیت و دلبستگی او به این سبیل است.

رمضانی همچنین از مجموعه رمان های تازه ای که در دست نگارش دارد اینگونه خبر داد و گفت: مجموعه رمان هایی را با عنوان «قاریشقا و پروفسور گیج و منگ» در دست نگارش دارم که تاکنون به پنج جلد رسیده است. 

وی درباره داستان این رمان ها بیان کرد: قصه این رمان ها در سیاره مورچه ها اتفاق می افتد. در این سیاره، پروفسوری زندگی می کند که متوجه می شود که در سیاره دیگری به نام مورچه ای به نام «قاریشقا» زندگی می کند که همه اختراعات موجود در ذهن این پرفسور را ذهن خوانی کرده و قبل از او اختراع می کند.

این نویسنده در پایان گفت: هنوز کار نوشتن این رمان به پایان نرسیده است و مشخص نیست در چند جلد قصه آن خاتمه خواهد یافت.

محمد رمضانی نویسنده کودک و نوجوان و همچنین بزرگسال، متولد آذربایجان شرقی است که تاکنون آثار بسیاری را روانه بازار کتاب کرده است که از آن جمله می توان به «باغبان، ژنرال و عطر گل‏سرخ»، «معجزه اشک ‏آبی»، «روز پرواز کبوتران»، «ماجراهای شیرین از زندگی شیرین یک فرماندار»، «دست زدن ممنوع»، «کلاغ‌ها مهربان هستند، مهربان و تنها»، «مردی با چوب‌های زیر بغل»، «پدرم خنده را به خانه می‌آورد»، «الاکلنگ کودکی، ماشین‌هاچی کوچی»، «نفت می‌سوزد، آتش می‌سوزاند»، «نمایشنامه‌نویسی‌ برای‌ کودکان‌ با استفاده‌ از کتابهای‌ درسی‌» اشاره کرد.

رمضانی تاکنون از چندین جشنواره نیز صاحب جوایزی شده است که مترجم برگزیده در ششمین جشنواره مطبوعات کودک و نوجوان کشور در سال ۱۳۸۰، طنزنویس برگزیده در هفتمین جشنواره مطبوعات کودک و نوجوان کشور در سال ۱۳۸۲ و نفر اول نمایشنامه‌نویسی در کنگره پرسش مهر رئیس جمهوری در سال ۱۳۸۵ از آن جمله است.

فاطمه حامدی خواه

انتهای پیام/

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    110/472/484/000
  • بی‌بدن
    26/214/863/000
  • سال گربه
    18/031/038/500
  • آپاراتچی
    4/245/817/500
  • پرویز خان
    3/263/887/000
  • نوروز
    3/001/113/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/962/112/500
  • آسمان غرب
    2/566/028/000