زمانی که امن‌ترین نقطه جهان ناامن می‌شود/ «آمیگدال» هشدار می‌دهد | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۳۵

زمانی که امن‌ترین نقطه جهان ناامن می‌شود/ «آمیگدال» هشدار می‌دهد

تازه‌ترین آثار عکاسی سودابه وطن‌پرست با عنوان «آمیگدال پیام‌هایش را سریع می‌فرستد» از جمعه 22 آذر در گالری ژاله به نمایش درآمد.

به گزارش خبرنگار هنرهای تجسمی خبرگزاری صبا، نمایشگاه تازه‌ترین عکس‌های سودابه وطن‌پرست با عنوان «آمیگدال پیام‌هایش را سریع می‌فرستند» از جمعه ۲۲ آذر در گالری ژاله به گردآوری فریدون فربود به نمایش گذاشته شده است.

در بیانیه این نمایشگاه  آمده است: مجموعه «آمیگدال پیام هایش را سریع می‌فرستد» با رویکردی جامعه شناسی به فرهنگ ترس در زندگی معاصر می‌پردازد؛ ترسی که منحصرا از ناشناخنه‌ها نیست بلکه با تاکید به نقش رسانه‌ها در جوامع امروزی به نوعی خطر ـ آگاهی اشاره دارد.

خطرـ آگاهی تنها با  تجربه‌های شخصی یا اطلاعات دست‌دوم کسب نمی‌شود، بلکه به گفته اولریش بک: مبتنی برناتجربه های دست‌دوم هم هست؛ یعنی درک و برداشت انسان از آنچه می تواند در اطرافش رخ دهد یا به تعبیری زیستن با نوعی عدم اطمینان و یقین.

سودابه وطن‌پرست از تجربه زیسته خود با تصاویری روایی و رئال از احساس ناامنی در امن‌ترین نقطه جهان  یعنی «خانه» می‌گوید و اینگونه به عمل بیولوژی در آمیگدال -مرکز احساسات در مغز- که مانند یک رادار هر نوع تهدیدی را به ما هشدار می‌دهد و از منظری به فرایند ترس به عنوان ابزاری برای حفظ بقای انسان اشاره دارد، می‌پردازد.

این نمایشگاه تا یکشنبه اول دی ماه در گالری ژاله به نشانی تهران، کریم خان، خیابان ایرانشهر، خیابان نوشهر، پلاک ۳ آماده بازدید علاقه‌مندان است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است