حضور ناگهانی بودجه «لاله» در فهرست حمایت‌های مرکز گسترش! | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۲۷

حضور ناگهانی بودجه «لاله» در فهرست حمایت‌های مرکز گسترش!

مرکز گسترش در حالی برای اتمام پروژه «لاله» حدود 2 میلیارد اختصاص داده که این رقم قبلا در بودجه سال جاری آن اعلام نشده بود.

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا، در گزارش عملکرد ۷ ماهه ابتدایی سال ۹۸ مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی که روز ۲۳ آذر از سوی سازمان سینمایی منتشر شد، ردیف بودجه‌ای برای فیلم ناتمام «لاله» اعلام و مبلغ ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان نیز سقف اعتبار آن در نظر گرفته شده است. بخش اعظم این مبلغ، معادل ۲ میلیارد و ۲۰۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان نیز اختصاص پیدا کرده و به سازندگان فیلم پرداخت شده است.

و اما مساله اینجاست که این مبلغ در حالی اختصاص پیدا کرده که در گزارش ۵ ماهه اول سال ۹۸ این نهاد که چندی پیش اعلام شد برای این فیلم ردیف بودجه‌ای مشخص نشده بود و حال چطور در فاصله ۲ ماه ناگهان نام این فیلم اضافه شده و بخش اعظم بودجه خود را هم دریافت کرده است.

بودجه مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در سال جاری، ۲۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان است که حدود یک یازدهم آن برای کمک به تولید فیلم سینمایی «لاله» پیش‌بینی شده است.

فیلم «لاله» به نویسندگی و کارگردانی اسدالله نیک نژاد درباره‌ لاله صدیق یکی از قهرمان‌های اتومبیل‌رانی ایران است. در این فیلم سارا امیری (در نقش لاله)، ایرج نوذری، آزیتا حاجیان، لیلا اوتادی، میترا حجار، نیکی کریمی، محمد متوسلانی، محمد صادقی، امیرعلی دانایی پیام اینالویی، ژوبین رهبر، محمود اردلان، نیکلاس گیلک، بهرام حیدری و … از جمله بازیگران هستند. مدیر تولید این پروژه عباس کبیری است. تورج منصوری فیلمبرداری این فیلم را هم برعهده دارد.

ساخت این فیلم در مرحله اول به تهیه‌کنندگی پروانه پرتو بود ولی پس از مشکلات پیش آمده و البته رفع مسایل، فیلمبرداری ۴۰ درصد باقی‌مانده به تهیه‌کنندگی تورج منصوری انجام شد.

مصطفی قاسمیان

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است