رادیو ایران در زمینه ترویج زبان و ادبیات فارسی رادیو معین شد/ اصلاحات تا سال ۱۴۰۰ | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۵۵
رییس ستاد حفظ و زبان و ادبیات فارسی عنوان کرد:

رادیو ایران در زمینه ترویج زبان و ادبیات فارسی رادیو معین شد/ اصلاحات تا سال ۱۴۰۰

مسعود احمدی افزادی در نشست خود با مدیران طرح و برنامه شبکه‌های سیما عنوان کرد که رادیو ایران به عنوان رادیو معین در زمینه ترویج زیان و ادبیات فارسی انتخاب شد.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از روابط عمومی شبکه هفت سیما، نشست ستاد حفظ و زبان و ادبیات فارسی با حضور مسعود احمدی افزادی رییس این ستاد و مدیران طرح و برنامه شبکه های سیما شنبه ۲۳ آذر ماه در سالن جلسات شبکه هفت سیما برگزار شد.

در ابتدای این نشست رضا یوسفی محله مدیر اجرایی ستاد حفظ و ترویج زبان و ادبیات فارسی گزارشی از عملکرد این ستاد بیان کرد و در ادامه مسعود احمدی افزادی رییس ستاد حفظ زبان و ادبیات فارسی در سخنانی بیان کرد: مقام معظم رهبری در سخنرانی‌های خود به بحث هویت بسیار تاکید می کنند. ما هویت ملی و هویت ایرانی داریم که هرکدام با هم فرق می‌کنند و ما باید به هویت ایرانی اسلامی خود توجه ویژه ای داشته باشیم.

وی افزود: ما در دیداری که با مقام معظم رهبری داشتیم گلایه هایی درباره زبان فارسی داشتند که بسیار جدی بود و بسیار به جزییات دقت داشتند حتی به متن برخی ترانه‌ها و قرض گیری افغان ها ایراد گرفتند.

رییس ستاد حفظ و ترویج زبان و ادبیات فارسی تصریح کرد: در این این جلسه دو محور مطرح بود یکی بد عملی ها و دیگری بی عملی ها که در بحث بد عملی ها یکی از ارکان ما زبان فارسی بود که برای جبران آن ما سه بازه زمانی تعریف کردیم؛ بازه زمانی کوتاه‌مدت (زمستان ۹۸)، بازه زمانی میان‌مدت (تا پایان تابستان ۹۹) و بازه زمانی بلندمدت (پاییز ۹۹ تا ۱۴۰۰).

احمدی افزادی خاطرنشان کرد: در بازه زمانی کوتاه مدت که زمستان سال جاری را در بر می‌گیرد برنامک هایی را پخش کردیم که مورد استقبال قرار گرفت.

وی تاکید کرد: همچنین اقداماتی در زمینه ترویج زبان و ادبیات فارسی درحوزه سازمانی و فراسازمانی انجام دادیم که در حوزه سازمانی با رادیوها تعامل داشتیم و رادیو ایران را رادیو معین قرار دادیم و به همین گونه با مراکز استان‌ها که مرکز استان فارس، مرکز معین قرار گرفت.

رییس ستاد حفظ و ترویج زبان و ادبیات فارسی درباره معاونت برون مرزی نیز گفت: شبکه های پرس تی وی، سحر و العالم شروع به آموزش زبان فارسی کرده اند.

احمدی افزادی در حوزه فعالیت های فراسازمانی نیز بیان کرد: در حوزه فراسازمانی با فرهنگستان زبان و ادب فارسی و آقای حداد عادل تفاهم‌نامه ای امضا کردیم و با بنیادهای مرتبط از جمله بنیاد سعدی، رودکی، فردوسی و… وارد مذاکره شدیم. همچنین در تلاشیم با وزارت علوم و انجمن ها و بنیادهای مردم نهاد زبان فارسی و شخصیت های تاثیرگذار زبان فارسی جلساتی بگذاریم تا دغدغه ها را بگویند.

در پایان مراسم نیز هر کدام از نمایندگان شبکه‌ها گزارشی از برنامه های پخش شده و یا در حال تولید در زمینه زبان و ادبیات فارسی در شبکه خود ارایه دادند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است