پناه برخدا رضایی نویسنده، تهیهکننده و کارگردان سینما در گفتگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا درباره فیلم «جاده بارانی» که به تازگی پروانه ساخت آن را گرفته است، گفت: این فیلم اجتماعی که به موضوع مهاجرت مربوط است در لوکیشنهای متفاوت و در خارج از ایران فیلمبرداری خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه این فیلم در ادامه نگاه قبلی وی است، ادامه داد: نزدیک به ۲ سال پژوهش فیلمنامه طول کشید و درنهایت فیلمنامه به همراه محمدرضا خالقی زاده به نگارش در آمد. در ادامه بخشی از سرمایه تولید را جذب کردم و مراحل ارایه شدن آن به ارگانهای مختلف از جمله فارابی و مرکز گسترش را پیش بردم تا بخش باقیمانده سرمایه آن جذب شود. حال اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود اسفند ماه کار را کلید میزنیم و تلاش میکنیم در جشنواره ملی فیلم فجر سال آینده حضور داشته باشیم.
کارگردان «جاده بارانی» درباره عوامل این فیلم نیز توضیح داد: هنوز عوامل فیلم مشخص و قطعی نشده اند و پس از مهیا شدن شرایط مالی و جذب آن میشود تصمیم عملی گرفت.
وی درباره دو فیلم مستند آماده خود گفت: دو فیلم مستند بلند در مرحله مونتاژ دارم. پس از ساختن چندین مجموعه بلند برای تلویزیون و ارگانهای مختلف که خیلی از من زمان گرفتند احساس کردم الان زمان آن است که فیلم داستانی خود را بسازم و فعلا آن دو مستند را نگه داشتم.
کارگردان «چشمها و دستها» که در حوزه مستند و داستانی فیلمسازی میکند، در این باره بیان کرد: از بیست و خردهای سال پیش که دانشجوی سینما بودم در حوزههایی که به شاخصهای سینمایی به لحاظ ساختار و فرم و… مربوط میشود، فعالیت کردم. اگر زمانی بخواهید انیمیشن کار کنید ابتدا باید آن را بیاموزید اما فیلم های داستانی و کوتاه و مستند ریشه در هم دارند و سینمای مستند برای حوزه داستانی سینمای مادر است.
وی ادامه داد: از همان سالهای گذشته به شکل جدی مستند میساختم و علاقه شدیدی هم به این حوزه داشتم البته که بستگی به شرایط هم دارد مثلا در مستند «چشمها و دستها» که امسال در جشنواره سینماحقیقت حضور دارد، احساس کردم این زوج باید در قالب مستند روایت بشوند اما زمانی هست که که درام دارید و باید کار شما داستانی باشد. درواقع سوژه است که من را به سمت خود میکشاند.
کارگردان «دختر پدر مادر» در پایان درباره نگاه ویژه خود به خانواده مطرح کرد: من به عنوان فیلمساز با پیش زمینه به سمت سوژهها میروم. قطعا برای هر فیلمسازی نگاه خاص خود، جهان بینی، محیط رشد، علایق، مطالعات، مسایل خانوادگی و حتی احساس نیازی که میکند در فیلم تاثیر میگذارد و باعث پرداختن به یک سوژه میشود.
محمد زکی زاده
انتهای پیام/
هنوز دیدگاهی منتشر نشده است