کتاب «قورباغه‌ چاه‌نشین» در ایران ۳۶ ساله شد/ ۱۰ بار تجدید چاپ | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۴۷

کتاب «قورباغه‌ چاه‌نشین» در ایران ۳۶ ساله شد/ ۱۰ بار تجدید چاپ

کتاب «قورباغه‌ چاه‌نشین» که از سوی انتشارات کانون پرورش فکری منتشر شده بود، به چاپ دهم رسید و شمارگان آن به بیش از 237 هزار نسخه رسید.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، کتاب داستان «قورباغه‌ چاه‌نشین» نوشته‌ آلوین ترسلت با ترجمه‌ فریدون رحیمی که داستانی فلسفی با موضوع چگونگی زیست است، برای اولین بار ۳۶ سال پیش یعنی در سال ۱۳۶۲ در انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به چاپ رسیده بود، هم‌اکنون در چاپ دهم با شمارگان ۲۵۰۰ نسخه منتشر شده است.

پیش از این ۲۳۵ هزار نسخه از این کتاب به فروش رفته است.

این کتاب که موفق به دریافت دیپلم افتخار جشنواره کتاب کودک و نوجوان کانون شده است، داستان قورباغه‌ای است که از روز متولد شدنش در چاهی زندگی می‌کند. قورباغه در حوضچه شنا و در آینه آن خود را تماشا می‌کند و می‌ستاید اما یک روز آب چاه خشک می‌شود و قورباغه به ناچار تصمیم می‌گیرد از دیوار بالا برود تا ببیند در انتهای جهان (دهانه چاه) چه خبر است و این‌گونه او به بیرون از چاه می‌آید و حیرت زده می‌شود.

این داستان با تصاویری جذاب اثر راجر‌ دووایسین همراه شده است تا کودکان داستانی فلسفی را مطالعه کرده و به درک جدیدی از دنیای خود و اطرافشان برسند.

«دنیای بیرون از دنیای من، لحظه به لحظه جالب‌تر می‌شود. من باز هم مسیر جویبار را تا پایان آن دنبال می‌کنم تا چیزهای دیگر را هم ببینم.»

این کتاب مناسب کودکان ۷ سال به بالا است.

علاقه‌مندان می‌توانند این کتاب ۳۲ صفحه‌ای را با قیمت ۱۴هزارتومان از تمامی فروشگاه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و مجموعه شهر کتاب تهیه کنند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است