موزه کودک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ثبت میراث فرهنگی شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۰۳

موزه کودک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ثبت میراث فرهنگی شد

موزه کودک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در نوزدهمین سال فعالیتش به عنوان «موزه ملی هنر و ادبیات کودک» ثبت میراث فرهنگی کشور شد.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، موزه کودک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در نوزدهمین سال فعالیتش به عنوان «موزه ملی هنر و ادبیات کودک» ثبت میراث فرهنگی کشور شد.

موزه کودک کانون در ۲۰ مهر سال ۱۳۷۹ در مساحتی به وسعت ۵۰۰ مترمربع تاسیس شد و اکنون در نوزدهمین سال فعالیت بر اساس بازدیدها و نظارت‌های کارشناسی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با عنوان «موزه ملی هنر و ادبیات کودک» ثبت میراث فرهنگی کشور شد.

هدف اصلی و ماموریت موزه کانون طی این سال‌ها صیانت از آثار و منابع حاصل از فرایند تولید محتوا و محصولات فرهنگی (اعم از کتاب، فیلم، بازی، سرگرمی، تئاتر و…) بوده است. این تلاش بی‌وقفه منجر به گردآوری گنجینه‌ای ارزشمند و گران‌بها در حوزه تصویرگری، منابع صوتی و تصویری، پوستر، کتاب، ماکت، عروسک، نشان و تندیس، تجهیزات کاربردی و اسناد و مدارک سازمانی شده است.

این آثار و منابع در بخش نمایشی در معرض دید علاقه‌مندان و بازدیدهای فردی و گروهی (دانش‌آموزی، دانشجویی، اولیا و مربیان و…) و در بخش مطالعاتی، پژوهشی، آموزشی و برنامه‌ریزی مورد بهره‌برداری استادان، پژوهشگران، مسئولان، برنامه‌ریزان و دست‌اندرکاران و در بخش همکاری‌ها مورد بهره‌برداری حوزه‌های سازمانی و نهادهای مرتبط ملی و بین‌المللی قرار دارد.

موزه کودک کانون پرورش فکری در خیابان دکتر فاطمی، خیابان حجاب، مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری واقع شده و در طول روزهای هفته و ساعت‌های اداری پذیرای علاقه‌مندان هنر و ادبیات کودک است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است