ششمین دوسالانه «سرو نقره‌ای» آغاز شد/ دلیل لغو بی‌ینال پوستر | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۱۲
در خانه هنرمندان؛

ششمین دوسالانه «سرو نقره‌ای» آغاز شد/ دلیل لغو بی‌ینال پوستر

ششمین دوسالانه گرافیک سرو نقره‌ای عصر جمعه ۲۲ آذرماه با نمایش آثار حدود ۳۰۰ هنرمند طراح گرافیک افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از روابط عمومی ششمین دوسالانه گرافیک «سرو نقره‌ای»، دوسالانه ششم «سرو نقره‌ای» عصر جمعه ۲۲ آذرماه با حضور قباد شیوا، فرزاد ادیبی، مسعود سپهر و جمعی از هنرمندان طراح گرافیک در خانه هنرمندان ایران برگزار شد.

مجید رجبی معمار مدیرعامل خانه هنرمندان ایران به عنوان اولین سخنران در مراسم افتتاحیه ششمین دوسالانه گرافیک «سرو نقره‌ای» از هیات مدیره جدید انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران تجلیل کرد و گفت: همانطور که می‌دانید این انجمن یکی از انجمن‌های قدیمی هنری به حساب می‌آید. هیات مدیره جوان انجمن طراحان گرافیک ایران با بهره‌گیری از حمایت و پشتیبانی پیشکسوتان و اساتید گرافیک، توانسته دوسالانه «سرو نقره‌ای» را به بهترین نحو اجرا کند.

وی دوسالانه سرو نقر‌ه‌ای را آینه تمام نمای طراحان گرافیک ایران برشمرد و افزود: ما هم با کمال افتخار میزبان این انجمن و اعضای این انجمن در خانه هنرمندان هستیم.

محسن سلیمانی دبیر ششمین دوسالانه گرافیک «سرو نقره‌ای» نیز در ادامه مراسم با اشاره به استقبال از افتتاحیه «سرو نقره‌ای» بیان کرد: این استقبال را نه تنها اینجا بلکه در ارسال آثار نیز شاهد بودیم و بالغ بر هزار و ۳۰۰ اثر به دبیرخانه ارسال شده بود که نسبت به سال قبل رشد داشته است.

وی به سختی انتخاب آثار اشاره کرد و درباره نبود هیات انتخاب توضیح داد: در این دوره همچون دوره‌های قبلی دوسالانه، هیات انتخاب نداشتیم. در فراخوان ذکر شده بود هر هنرمند می‌تواند حداکثر سه اثر در نمایشگاه داشته باشد اما هنرمندانی بودند که بیشتر از سه اثر برای ما ارسال کردند و این موضوع سبب شد تا از اعضای شورای سیاستگذاری ششمین دوسالانه گرافیک «سرو نقره‌ای» خواستیم مدیریتی روی این آثار داشته باشند تا با توجه به محدودیت‌های نمایشگاهی‌مان، آثار را برای نمایش عمومی و داوری انتخاب کنیم.

دبیر ششمین دوسالانه گرافیک «سرو نقره‌ای» با اشاره به شورای هنری بینال پوستر مطرح کرد: ابتدا در نظر داشتیم یازدهمین بی ینال پوستر را برگزار کنیم و چندین جلسه را با اعضای شورا داشتیم اما متاسفانه به دلیل مشکلات اقتصادی و اینکه نتوانستیم حمایت مالی زیادی را جذب کنیم، اهداف‌مان در بی ینال پوستر محقق نشد. البته این وقفه باعث شد بتوانیم فرصتی برای دریافت آثار «سرو نقره‌ای» داشته باشیم.

سلیمانی در ادامه خوشحالی خود را از معافیت مالیاتی هنرمندان ابراز کرد و از هنرمندان پیشکسوت و اعضای شورای سیاستگذاری دوسالانه «سرو نقره‌ای» درخواست کرد نمایشگاه را افتتاح کنند.

در پایان مراسم نیز نمایشگاه ششمین دوسالانه «سرو نقره‌ای» در گالری‌های خانه هنرمندان ایران افتتاح شد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است