پاسخ انتظامی درباره ممیزی آثار «سینماحقیقت»: طبیعی است | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۱۰

پاسخ انتظامی درباره ممیزی آثار «سینماحقیقت»: طبیعی است

رییس سازمان سینمایی درباره ممیزی آثار برای حضور در جشنواره «سینماحقیقت» توضیح داد.

به گزارش خبرگزاری صبا، حسین انتظامی رییس سازمان سینمایی با حضور در پردیس سینمایی چارسو محل برگزاری سیزدهمین جشنواره سینماحقیقت در پاسخ به اینکه با توجه به درخشش سینمای مستند در جشنواره های خارجی و انتخاب یکی از مستندها به عنوان نماینده اسکار، برنامه سازمان سینمایی برای عرضه بیشتر و بهتر مستندها چیست؟ گفت: هر دستگاه دولتی و سیاستگذار زمانی که اعلام می کند چه چیزهایی در اولویتش است، شما باید به برنامه ها و بودجه های او مراجعه کنید تا ببینید که ادعای او چقدر جدی است.

وی ادامه داد: فیلم کوتاه، مستند و انیمیشن جزو اولویت های سازمان سینمایی در اوایل سال اعلام شد و این در نسبت بودجه ها کاملا قابل پیگیری است. وقتی ما می گوییم این حوزه ها برای ما اهمیت دارد بلافاصله باید در بودجه خودمان که منبعث در برنامه است، دیده شود.

رییس سازمان سینمایی در پاسخ به اینکه جشنواره «سینماحقیقت» چه میزان گویای حقیقت جامعه امروز است؟ عنوان کرد: من هم در جشنواره امسال و هم در جشنواره پارسال حضور داشتم و سال های قبل هم به جهت اطلاعاتی که از همکارانم در سازمان سینمایی می گرفتم در جریان جشنواره بودم. احساس من این است که فضای سینمای مستند و فعالیت سینماگران مستند رو به توسعه است و نوع استقبالی هم که از کارهای آن ها می شود این نکته را تایید می کند.

وی ادامه داد: سینمای مستند به دلیل اتکایش به گونه های مختلف، رنگین کمانی از این گونه ها را ارایه می دهد و طبیعتا به دلیل اینکه این سینما یک سینمای واقع گراست و اسم آن جشنواره سینماحقیقت است باید واقعیت های جامعه و تاریخ را بهتر نشان دهد. رسالتی هم که سینماگران مستند ما برای خودشان قائل هستند و به نظر من در این زمینه هم توفیق داشته اند دقیقا همین نکته است.

انتظامی در پاسخ به این سوال که ممیزی آثار باعث شده از حقیقت گویی کاسته شود، توضیح داد: یکی از کارهای هیات انتخاب، انتخاب اولویت ها و اعمال نظرات حرفه ایست و وقتی که حدود ۹۰۰ کار تقاضا برای حضور در جشنواره داشته اند، طبیعی است که مانند بسیاری از جشنواره ها گزینشی در انتخاب آن ها وجود داشته باشد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است