خالقان «بازی تاج و تخت» به دنبال ساخت یک دنیای ترسناک دیگر | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۰۴
امروز اعلام شد؛

خالقان «بازی تاج و تخت» به دنبال ساخت یک دنیای ترسناک دیگر

دی‌بی وایس و دیوید بنیوف قصد دارند تریلری همچنان بی‌نام و بر مبنای آثار نویسنده ژانر وحشت یعنی «اچ پی لاوکرفت» را جلوی دوربین ببرند.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از ورایتی، دیوید بنیوف و دی‌بی وایس خالقان سریال عظیم و محبوب «بازی تاج و تخت» پروژه بعدی خود را انتخاب کردند. این زوج موفق صنعت سرگرمی به دنبال خروج از دنیای سینمایی «جنگ ستارگان»، قصد دارند پروژه‌ای بر اساس رمان گرافیکی «لاوکرفت» تولید کنند.

هنوز معلوم نیست که آیا بنیوف و و ایس خود کارگردانی کار را بر عهده خواهند داشت یا نه اما فیل هی و مت منفردی هم‌اکنون برای نوشتن فیلمنامه این پروژه به خدمت گرفته شده‌اند. کارین کوساما، فیلمساز آمریکایی و خالق «دعوت»(۲۰۱۵) و نابودگر«۲۰۱۸» نیز به عنوان تهیه‌کننده اجرایی این کار انتخاب شده است.

رمان گرافیکی «لاوکرفت» داستان زندگی «اچ پی لاوکرفت» نویسنده آمریکایی ژانر وحشت را دنبال می‌کند. لاوکرفت خالق آثاری چون «سایه بر فراز اینسماوث»، «موش‌ها میان دیوارها»، «سایه فراسوی زمان»ُ و «در کوهستان جنون» است. لاوکرافت پرچمدار ادبی سبکی بود که با نام وحشت کیهانی شناخته می‌شود. او معتقد بود دنیا برای بشر قابل فهم نیست و او بیگانه‌ای در جهان است. قهرمانان داستان‌های لاوکرفت، معمولاً آدم‌هایی منطقی و ماتریالیست هستند که به تدریج در طی داستان و با دیدن حوادث و پدیده‌های خوف‌ناک به عقاید عرفانی و متافیزیکی روی می‌آورند.

هنوز جزییات زیادی از پروژه بنیوف و وایس به بیرون درز پیدا نکرده است، اما منابع آگاه خبر داده‌اند که این دو به دنبال خلق جهان و موجوداتی هستند که لاوکرفت در ذهن خود داشت.

علاقه به ساخت اقتباس‌های سینمایی از آثار لاوکرفت سالیان سال است که در هالیوود وجود دارد و نمونه اخیر آن خیز کمپانی یونیورسال و گیرمو دل‌تورو برای ساخت فیلمی بر اساس رمان «در کوهستان جنون» بوده است؛ پروژه‌ای که ساخت آن به دلیل مسایل مالی متوقف شد.

دیوید بنیوف و دی‌بی وایس، بعد از پایان مجموعه «بازی تاج و تخت» در ماه می گذشته و به دست آوردن جایزه امی بهترین سریال درام، قراردادی بزرگ با نتفلیکس را امضا کردند. بعد از امضای این قرارداد بود که این ۲ نفر به بهانه کمبود وقت از دیگر طرح خود یعنی تولید یک سه‌گانه «جنگ ستارگان» کنار کشیدند.

اشکان مزیدی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    110/472/484/000
  • بی‌بدن
    26/214/863/000
  • سال گربه
    18/031/038/500
  • آپاراتچی
    4/245/817/500
  • پرویز خان
    3/263/887/000
  • نوروز
    3/001/113/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/962/112/500
  • آسمان غرب
    2/566/028/000