شیراز به ثبت جهانی نزدیک می‌شود | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۰۱

شیراز به ثبت جهانی نزدیک می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس با اشاره به اینکه ارزیابان شورای جهانی صنایع دستی هفته پایانی آذر به شیراز سفر می‌کنند، این امر را نزدیک شدن شیراز به ثبت جهانی دانست.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی فارس، مصیب امیری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس گفت: ارزیابان شورای جهانی صنایع دستی ۲۵ آذر ماه با هدف بازدیدی سه روزه از فعالیت هنرمندان و کارگاه های صنایع دستی و بررسی ادامه روند پرونده ثبت جهانی شیراز، وارد این شهر می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه انتخاب شهرها و روستاهای ملی و جهانی در معرفی و توسعه و ترویج صنایع دستی آن منطقه تاثیر به سزایی دارد، افزود: سال گذشته غاده هیجاوی رئیس منطقه غرب آسیا و اقیانوسیه و ارزیاب شورای جهانی صنایع دستی در سفر به شیراز، بازدیدی از برخی از کارگاه‌ها و فروشگاه‌های عرضه کننده صنایع دستی داشت و با توجه به تنوع تولید محصولات و صنایع دستی در این شهر، بر ثبت شیراز در فهرست شهرهای جهانی صنایع دستی تاکید کرد.

این مقام مسئول اضافه کرد: شهر شیراز خاستگاه هنرهای سنتی چون خاتم، کاشی هفت رنگ و قلم زنی است و دیگر هنرهای دست ساز این شهر نیز همواره مورد توجه گردشگران قرار داشته و شهرت ملی وجهانی دارند و همین ظرفیت‌ها دلیل بر تهیه و تکمیل پرونده شیراز برای ثبت در شورای جهانی صنایع دستی بود.

امیری گفت: هم‌اکنون در شهر شیراز بیش از ۸۰ رشته صنایع دستی فعال است که قابلیت ثبت در فهرست جهانی را دارند و قطعا محقق شدن این امر، منجر به جلب توجه مخاطبان و رشد سطح کیفی محصولات، افزایش فروش و ارزآوری بیشتر، رفع بیکاری، ارتقاء زیرساخت‌های تولیدی و توجه بیش از پیش به حوزه آموزش می شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس در پایان با بیان اینکه ۲۰ هزار صنعتگر و هنرمند در زمینه صنایع دستی در شیراز فعالند، خاطر نشان کرد: تاکنون ۱۳ هزار پروانه تولید انفرادی و کارگاهی برای این هنرمندان صادر شده است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است