ششمین جشنواره و جایزه «نوای خرم» به پایان رسید/ اسامی برندگان | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۳۹

ششمین جشنواره و جایزه «نوای خرم» به پایان رسید/ اسامی برندگان

اختتامیه ششمین جشنواره و جایزه همایون خرم «نوای خرم» امشب پنجشنبه 21 آذرماه در تالار وحدت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار موسیقی خبرگزاری صبا، مراسم اختتامیه ششمین جشنواره و جایزه موسیقایی همایون خرم «نوای خرم» امشب پنجشنبه ۲۱ آذرماه ساعت ۱۹ در تالار وحدت برگزار شد.

مراسم ساعت ۱۹:۱۵ با اجرای سید عباس سجادی آغاز شد.

در بخش اول نوازندگان تک و چندنوازی و خوانندگان کودک و نوجوان در رده‌های سنی مختلف روی صحنه آمدند که از آنها تجلیل شد و با تشویق حاضران مواجه شدند.

در ادامه مجری برنامه از بردیا صدرنوری مدیر برگزاری جشنواره و مدیر موسسه «راد نواندیش»، ناصر ایزدی دبیر جشنواره و رضا خرم فرزند زنده‌یاد همایون خرم و نماینده خانواده خرم و عضو شورای سیاست‌گذاری جشنواره تشکر کرد و کلیپی از پشت صحنه ششمین جشنواره و جایزه «نوای خرم» پخش شد.

در بخش بعدی مراسم اختتامیه اثر «نیمه شبان» از کارهای همایون خرم توسط آرمین ابرقویی نوازنده کودک با نواختن پیانو اجرا شد.

در ادامه همنوازی تار و پیانو توسط علی و پریا قنبری برادر و خواهر آذربایجانی اجرا شد که اثر «بازگشته» از کارهای زنده‌یاد علی تجویدی را اجرا کردند.

پس از این اجرا، رضا خرم روی صحنه آمد و بعد از بیان ابیاتی گفت: در وهله اول از خداوند و در وهله دوم از روح پدرم بسیار سپاسگذارم که ما را در این ۶ دوره بسیار یاری کردند، در ادامه از اهالی فرهنگ و هنر، خبرنگاران، عکاسان، اهالی صدا بدون سیما، بردیا صدرنوری و لوریس چکناواریان که در این دوره همراه ما بودند و امشب اینجا حضور دارند تشکر می‌کنم.

وی افزود: از کودکان و نوجوانان که در این دوره حضور داشتند و خانواده‌هایشان بسیار سپاسگزارم و در پایان از تمام هنرمندان استان‌ها و خانواده خودم که اجازه دادند من به عنوان نماینده آنها در این جشنواره حضور داشته باشم، متشکرم.

خرم درباره سابقه شکل گیری جشنواره توضیح داد: این جشنواره در واقع از سال ۷۴ کلید خورد که بردیا صدرنوری در سن ۲۷ سالگی و با موقعیتی متفاوت‌تر از الان با پدرم دیدار داشت و در ادامه که با هم دیدارهای دیگری داشتند و صدرنوری تحت تاثیر اخلاق پدرم قرار گرفت. وی ۲ سال بعد از فوت پدرم تصمیم گرفت این جشنواره را راه بیندازد و من در اینجا لازم می‌دانم تا از صاحبان سرمایه تقاضا کنم که در این راه ما را یاری کنند البته شرط لازم این همکاری این است که از صاحبان بخش خصوصی باشند و دغدغه فرهنگی داشته باشند تا این جشنواره با کمک خداوند همچنان پیش برود.

سجادی مجری برنامه در بخش بعدی بیان کرد: ۲۵۰۰ هنرمند کودک و نوجوان آثار خود را از سراسر کشور برای این دوره جشنواره ارسال کردند و طی ۶ روز با هم به رقابت پرداختند و در نهایت ۷۲ هنرآموز به عنوان برنده این جشنواره انتخاب شده و تجلیل شدند.

در این بخش از داوران این دوره جشنواره «نوای خرم»، محمداله‌یاری، سیدمجتبی حسینی، فریدون شهبازیان و… دعوت شد تا برای تجلیل از هنرمندان روی صحنه بیایند.

در این بخش از امیرحسین جمشیدیان قلعه سفیدی نوازنده سنتور، نیکا سلیمانی‌فرد نوازنده ویولن، آرمین ابرقویی نوازنده پیانو، کسری رفیعی نوازه تار، احسان بهرامی کرکه‌بندی نوازنده سنتور، آیسان فتحی نجف‌آبادی نوازنده ویولن، بارمان رسولی نژاد نوازنده تار، ارمیا شورکی نوازنده پیانو، بابک قلی‌زاده نوازنده نی، عارف فراجی نوازنده کمانچه تجلیل شد.

در بخش بعدی از لوریس چکناواریان دعوت شد تا همراه تعدادی از داوران روی صحنه بیاید که همراه با اسماعیل تهرانی، هاله خرم دختر همایون خرم و سایر داوران روی صحنه آمدند تا از هنرمندان این دوره تجلیل کنند.

در این بخش از نوازندگان و خوانندگان بالای ۱۴ و ۱۷ سال، عسل پاکزاد نوازنده پیانو، هانیه زینعلی نوازنده تار، پارسا دهقان خواننده تجلیل شد.

در بخش بعدی از نوازندگان دو و سه‌نوازی تجلیل شد و در ادامه ارکستر گلها به سرپرستی پویا بنی‌اسدی روی صحنه آمدند و با تشویق حاضران مواجه شدند.

بخش بعدی برنامه به تکنوازی ویولن به اجرای آیسان فتحی اختصاص یافت که از آثار استاد صبا کاری را اجرا کرد و بعد از این اجرا کلیپ دیگری از این جشنواره اجرا شد.

بعد از پخش کلیپ، سجادی مجری مراسم اختتامیه از زهرا تقی‌ملا گوینده که در روزهای برگزاری جشنواره در فرهنگسرای نیاوران اجرا کرده بود و گیتی خسروی خواننده اپرا که در مراسم اختتامیه هم حضور داشتند، تجلیل کرد.

پارسا دهقان در بخش بعدی مراسم اختتامیه اثر «عاشق» از کارهای مرتضی محجوبی را خواند.

بخش بعدی مراسم به اجرای اثر «رسوای زمانه» از کارهای زنده‌یاد همایون خرم که کسری رفیعی با نواختن تار آن را اجرا کرد، اختصاص یافت.

بخش پایانی مراسم اختتامیه، اجرای ۶۰ نفره گروه آموزشگاه خمسه از تهران بود.

ریحانه علیمحمدی

انتهای پیام/

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است