فصل هفتم «یک، دو صدا» کلید خورد/ مهربانی رادیو با استعدادهای موسیقی | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۲:۲۶
صبا گزارش می‌دهد؛

فصل هفتم «یک، دو صدا» کلید خورد/ مهربانی رادیو با استعدادهای موسیقی

مدیر رادیو ایران می‌گوید مسابقه «یک، دو صدا» در فصل هفتم قصد دارد ذائقه مخاطب را ارتقا بدهد و وضعیت موسیقی را به جایگاه اصلی آن بازگرداند.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری صبا، فصل هفتم مسابقه «یک، دو صدا» با موضوع خوانندگی، آهنگسازی و ترانه‌سرایی با حضور هفت گروه علاقه‌مندان تست خوانندگی آغاز و اختتامیه فصل ششم این مسابقه با موضوع بازیگری و اهدای تندیس و جوایز با حضور داوران فصل هفتم علیرضا افتخاری، سعید بیابانکی، محمدرضا چراغعلی، ابوالفضل آقاخانی مجری برنامه، محمدجعفر محمدزاده مدیر رادیو ایران و دیگر مدیرگروه های مخنلف رادیو ایران روز چهارشنبه ۲۰ آذرماه در استودیو شماره یک ساختمان شهدای رادیو برگزار شد.

کامران بهرامی اولین شرکت کننده ای بود که برای اجرا در جایگاه قرار گرفت و قرار بود آهنگی را برای پسر ۱۰ ماهه اش بخواند. سپس علا‌قه‌مندان به حوزه خوانندگی، ترانه‌سرایی و استعدادیابی یک به یک با قرار گرفتن در جایگاه آهنگ‌های مختلف خود را اجرا کردند و پس از هر اجرا، داوران نظر خود را با توجه به حوزه تخصصی خود درباره اجرای شرکت کنندگان بیان کردند.

در ادامه برنامه ابوالفضل آقاخانی از مینا نوروزی و عباس محبی از داوران فصل قبل خواست برای اهدای جوایز برگزیدگان فصل گذشته به جایگاه بیایند و در کنار داوران این فصل و مدیر رادیو ایران قرار بگیرند.

آقاخانی با بیان اینکه قرار است از برگزیدگان فصل گذشته تجلیل کنند، بیان کرد: مینا نوروزی، عباس محبی، فرهاد بشارتی، لاله صبوری، حسین رفیعی و علی سلیمانی داوران فصل گذشته مسابقه «یک، دو صدا» بودند که در حوزه بازیگری برگزار شد.

فاطمه صفری، مهدی شاهی و مهرداد شیخ به ترتیب به عنوان نفرات اول تا سوم فصل ششم مسابقه «یک، دو صدا» معرفی شدند که لوح سپاس و تندیسی تقدیم آنها شد.

در ادامه مراسم تیزری از فصل ششم این مسابقه پخش شد و سپس محمدجعفر محمدزاده مدیر رادیو ایران عنوان کرد: مسابقه «یک، دو صدا» برنامه تعاملی رادیو ایران است که ششمین فصل آن به پایان رسید و فصل هفتم آن را کلید زدیم. رسانه‌ها برای ارتباط برقرار کردن با مخاطب و نگهداری آن‌ها چاره ای ندارند جز اینکه اهل تعامل باشند و زمانی موفق هستند که به همه وجوه توجه و دقت کنند. صدای مخاطب باید در رادیو و هر رسانه دیگری شنیده شود.

وی ادامه داد: در فصل های گذشته مسابقه در حوزه های مختلف مانند بازیگری، گویندگی، اجرا و… برگزار شد و ما در فصل هفتم به یک نیاز مهم رادیو که آهنگسازی، ترانه سرایی و خوانندگی است، پرداختیم. متاسفانه به واسطه وجود موسیقی‌های نازل در سطح جامعه ذائقه مخاطب ایرانی افت کرده است. رادیو ایران به عنوان پایگاه اصلی حفظ و پاسداشت زبان فارسی و موسیقی فاخر ایرانی به دنبال آن است که این ذائقه را ارتقا بدهد و وضعیت موسیقی را به جایگاه اصلی آن بازگرداند. موسیقی یکی از دو رکن مهم رسانه رادیو است چراکه رادیو از موسیقی و کلام تشکیل شده است.

محمدزاده درباره ترکیب داوران این فصل بیان کرد: حضور داورانی چون علیرضا افتخاری که نزدیک ۴۰ سال است در زمینه موسیقی فاخر ایرانی تلاش می‌کند، محمدرضا چراغعلی که آثار فاخر او بسیار شناخته شده و دارای جایگاه است و همچنین دوست عزیز سعید بیابانکی که ما افتخار داریم در چند برنامه در رادیو ایران از حضورشان بهره می بریم، نشان از عزم ما برای ارتقا سطح موسیقی است.

«یک، دو صدا» با چهار مشخصه تفریح، مسابقه، استعدادیابی و تعامل

مدیر رادیو ایران با بیان اینکه بسیاری از جوانان مستعد در این مسابقه شرکت کرده اند، اظهار کرد: «یک، دو صدا» مسابقه ای با چهار مشخصه تفریح، مسابقه، استعدادیابی و تعامل است. این مسابقه باعث می‌شود که شرکت کنندگان مستعد شناخته شوند و فضای کار نیز برای آن‌ها در همین شبکه و شبکه های دیگر رادیو فراهم شود.

گذشت آن زمان که کسی را با سفارش و توصیه جذب کنند

محمدزاده با اشاره به اینکه این مسابقه امکان شنیده و دیده شدن استعدادها را فراهم کرده است، گفت: الان زمان جذب استعداد است و هرکس استعداد داشته باشد، می تواند جذب شود. گذشت آن زمان که کسی را با سفارش و توصیه جذب کنند. هر جوانی که بخواهد جذب شود باید استعداد خود را نشان بدهد. همچنین فرصتی فراهم می‌شود که از این استعدادها در دیگر برنامه های رادیو ایران نیز استفاده کنیم.

وی درباره پخش این مسابقه از شبکه های تلویزیون مطرح کرد: رادیو خودش یک رسانه است و ما خیلی متکی به این موضوع نیستیم که خودمان را در تلویزیون نشان دهیم. یک برنامه باید آن‌قدر جاذبه داشته باشد که مخاطب را با خود همراه کند. اگر شبکه های تلویزیونی متقاضی این امر باشند می توانند برای ضبط برنامه بیایند اما ما تلاش می کنیم رادیو را برای مخاطب شنیدنی کنیم.

به گزارش صبا، حمیدرضا مقدسی مدیر گروه ورزش و تفریحات رادیو ایران نیز طی سخنانی اظهار کرد: «یک، دو صدا» یک مسابقه رادیویی است که زیر نظر گروه ورزش و تفریحات است. این مسابقه توانسته جایگاه خوبی را بین شنوندگان پیدا کند و الان فصل هفتم آن را برگزار می‌کنیم که در حوزه خوانندگی، آهنگسازی و ترانه سرایی است که مرحله مقدماتی این دوره برگزار شده و در حال حاضر برگزیدگان دوره مقدماتی در حال اجرا هستند.

وی ادامه داد: قصد داریم در فصل‌های بعد به هنرهای مذهبی و فرهنگی و ادبی مانند مداحی و نقالی و…. که اشتراکاتی با فرهنگ دارند، ورود کنیم. البته این ورود نیازمند بررسی و تحقیقات است و علاوه بر آن باید ببینیم استقبال مخاطبان از فصل هفتم چگونه است.

محمدرضا چراغعلی نیز در سخنانی عنوان کرد: طبق فراخوانی که دادند شرکت کنندگانی که احساس کردند در زمینه خوانندگی، آهنگسازی و ترانه‌سرایی مستعد هستند، ثبت‌نام کردند و از یک فیلتر اولیه ای عبور کردند و بعد از آن به مرحله اجرا آمدند و باید کار تولیدی خود را اجرا کنند که این یکی از ویژگی های این مسابقه است. من خود سخت‌گیر هستم و شاید دوستان دیگر کمی مهربان‌تر باشند. به هر حال این مسابقه به زمینه کشف استعداد کمک می‌کند.

به دنبال معرفی صداهای جوان هستیم

وی درباره حضور شرکت‌کنندگان تا به اینجای کار مطرح کرد: برای شروع ماجرا خوب است و ما هنوز زمان نیاز داریم تا به آن اتفاقی که در ذهنمان است، برسیم. فکر می کنم اگر دوباره فراخوان بهتری در سطح شهرستان ها داده شود استعدادهای ناب تر و خیلی بهتر پیدا شود و ما به دنبال معرفی صداهای جوان هستیم.

داور مسابقه «یک، دو صدا» در پایان درباره معرفی استعدادهای جوان به عرصه موسیقی در این مسابقه نیز گفت: من فکر می‌کنم فضای مجازی به دلیل گستردگی و در دسترس بودن همیشگی آن دارد جای رسانه رسمی می گیرد. خیلی از افراد به واسطه داشتن شرکت های تبلیغاتی و اسپانسر می توانند همیشه خود را در معرض دید همه قرار بدهند و به طبع آن بیشتر دیده، شنیده و معروف شوند اما بچه هایی که این بودجه را ندارند نیاز به یک مدیا دارند. تلویزیون که مشکلات خود را دارد و شاید به مقوله موسیقی و خوانندگی نپردازد اما رادیو دستش  برای این امر بازتر است و مردم آن را دنبال می‌کنند. اگر برنامه ای جذاب باشد حتما مخاطب بالاتر می رود و زمینه ای برای معرفی استعدادهای جدید فراهم می‌شود.

سپیده شریعت رضوی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است