معاون هنری از عوامل پاویون ایران در بی‌ینال ونیز تجلیل کرد | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۵۰

معاون هنری از عوامل پاویون ایران در بی‌ینال ونیز تجلیل کرد

هنرمندان و تیم اجرایی پاویون ایران در پنجاه و هشتمین دوره بی ینال ونیز از سوی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تجلیل شدند.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از واحد ارتباطات و رسانه اداره کل هنرهای تجسمی، مراسم قدردانی و تجلیل از هنرمندان و تیم اجرایی پاویون ایران در پنجاه و هشتمین دوره بینال ونیز در معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

این مراسم با حضور سیدمجتبی حسینی معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، هادی مظفری مدیرکل هنرهای تجسمی و کمیسیونر ایران در ونیز، حسن سلطانی رییس دانشگاه هنر، مهدی افضلی مدیرعامل بنیاد رودکی، احمد مرآت نیا مشاور عالی مدیر عامل بانک آینده، سام فرخی مدیر اداره بازار افزایی بانک آینده، تعدادی از اعضای شورای انتخاب از جمله امیر سقراطی و محسن سلیمانی و عوامل اجرایی پاویون ایران و همچنین رضا لواسانی هنرمند حاضر در ونیز برگزار شد.

سیدمجتبی حسینی معاون امور هنری اظهار کرد: هنر، زبان بی نیاز از ترجمه است و با هنر توانسته ایم با جهان ارتباط برقرار کنیم. جمع بندی حضور ایران در بی ینال پنجاه و هشتم ونیز بسیار درخشان بود. هدف ما این بود در روزهایی که رسانه های جهان می خواهند چهره ای جنگ طلب از ایران نشان دهند، ما با هنرمان پیام صلح به دنیا داریم.

معاون امور هنری گفت: هنرمندان، هر جا که وارد شدند جذابیت هایی را نمایش دادند که توانستیم عناصر الهام بخشی را به دنیا معرفی کنیم. این دوره از بی ینال ونیز، دستمایه کار بهتر برای دو سال آینده است و از شما می خواهیم از هم اکنون برای دوره پنجاه و نهم ونیز برنامه ریزی کنید.

حسینی در ادامه بیان کرد: از بانک آینده سپاسگذاریم که در این سال ها با ذوق سلیمی که در هنر داشته است، نامی شده است. آنها می دانند که هزینه کرد در هنر، هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری است.

هادی مظفری کمیسیونر ایران در پنجاه و هشتمین دوره بینال ونیز در سخنان خود یادآور شد: حضور ایران در این دوره از بی ینال ونیز کار بسیار دشواری بود، تا یک هفته پیش از افتتاح نمی دانستیم به ونیز می رویم یا نه. فضای دایمی نداشتیم، باید جایی را اجاره می کردیم. در وضعیت تحریم بودیم اما با تلاش همه همکاران توانستیم با وجود تحریم ها و تنگناها، در فرایندی پیچیده هنرمندان را انتخاب کنیم و با همراهی بی دریغ موسسه توسعه هنرهای معاصر به پنجاه و هشتمین بینال ونیز برسیم.

مظفری افزود: در این دوره به نسبت ادوار قبلی تعداد بازدید کنندگان رشد چشمگیری داشت. سال گذشته به طور کل ۴ هزار نفر از پاویون ایران دیدار کردند. اما در این ۶ ماه بیش از ۳۰ هزار نفر از پاویون ایران و آثار هنرمندان ما دیدن کردند.

در ادامه این برنامه احمد مرآت نیا مشاور عالی مدیرعامل بانک آینده گفت: ما خیلی خوشحالیم که توانسته ایم با مجموعه معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همکاری کنیم. در شرایطی که گویی جهان بسیج شده تصویری دیگرگونه از ایران نمایش دهند. شما دوستان دست به دست هم دادید تا نام ایران آن چنان که شایسته است به جهانیان  عرضه شود. خداوند را شاکریم که در این افتخار سهیم بوده ایم.

در این برنامه از رضا لواسانی، هیات انتخاب و عوامل اجرایی پاویون ایران در ونیز تجلیل شد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است