شبی برای «متری شیش و نیم»/ «بانوی عمارت» رکورد زد/ مردم به فردوسی‌پور رای دادند/ یک تندیس به خارج رفت! | پایگاه خبری صبا
امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۱۱
گزارش صبا از نوزدهمین جشن «حافظ»

شبی برای «متری شیش و نیم»/ «بانوی عمارت» رکورد زد/ مردم به فردوسی‌پور رای دادند/ یک تندیس به خارج رفت!

نوزدهمین جشن سینمایی و تلویزیونی حافظ با حضور جمعی از اهالی هنر در برج میلاد تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار صبا، نوزدهمین جشن حافظ به دبیری امید معلم شامگاه پنجشنبه ۲۰ تیرماه ساعت ۲۱:۳۰ با حدود دو ساعت تاخیر و با قرائت آیاتی از قرآن کریم و پخش سرود ملی در سالن همایش های برج میلاد آغاز شد.

انصراف سه کاندیدا

از نکات حاشیه ای پیش از آغاز این دوره از جشن حافظ، می توان به انصراف همایون اسعدیان کاندید بهترین کارگردانی برای سریال «گرگ و میش»، محمدمعتمدی بهترین خواننده برای سریال «گرگ و میش» و محمدرضا گلزار کاندید بهترین مجری برای برنامه «برنده باش» اشاره کرد.

در ابتدای مراسم، ایمان معلم با بیان سخنانی در نبود پدرش زنده یاد علی معلم، به مهمانان این مراسم خوش آمد گفت و ابراز امیدواری کرد که سال آینده از دست حافظ نمره بیست بگیریم.

پس از خوش آمدگویی پسر علی معلم، رضا یزدانی خواننده، با گروه خود روی صحنه آمد و قطعاتی را برای حاضران اجرا کرد.

پس از اجرای رضا یزدانی، کلیپی از بهترین فیلم های سینمای ایران و جشن حافظ در سال های گذشته، برای حضار به نمایش درآمد.

در ادامه این مراسم، رویا نونهالی بازیگر سینما و تلویزیون روی صحنه آمد و با یادی از  زنده یاد علی معلم، شعری از حافظ خواند.

امید معلم: خرسندیم که جشن حافظ در نبود پدرم همچنان برگزار می شود

پس از آن، امید معلم دبیر جشن حافظ روی صحنه آمد و ضمن خوش آمدگویی به حاضران گفت: بسیار خرسندیم که با وجود رفتن ناگهانی پدر، جشن او با وجود همه حسودان برگزار می شود و پایدار است. من و همه اعضای هیات انتخاب، همیشه سعی کرده ایم استقلال خود را در انتخاب آثار حفظ کنیم.

پس از سخنرانی امید معلم، آذر معماریان همسر علی معلم روی صحنه آمد و‌ ضمن خوش آمد گویی گفت: خیلی خرسندم که تک تک هنرمندان را اینجا می بینم، از نورا هاشمی دعوت می کنم برای پاسداشت یک عمر فعالیت هنری گلاب آدینه روی صحنه بیاید.

اهدای تندیس حافظ به گلاب آدینه به پاس یک عمر فعالیت هنری

پس از آن نیز کلیپی از نقش آفرینی های متعدد گلاب آدینه در حوزه تلویزیون،سینما و‌ تئاتر پخش شد و آذر معماریان تندیس حافظ را به پاس یک عمر فعالیت هنری او به گلاب آدینه اهدا کرد.

در ادامه این مراسم، گلاب آدینه در سخنانی اظهار کرد: از روزی که به من گفتند قرار است از من تجلیل شود با خودم تمرین کردم که گریه نکنم. ولی زمانی که فعالیت های خودت را در این سال ها می بینی، نمی توانی آرام باشی، به خصوص زمانی که این جشن زیر پرچم علی معلم باشد. من جز این که تشکر کنم از تمام کسانی که تلاش کردند من در این جایگاه باشم، چیز دیگری نمی توانم بگویم.

این بازیگر تئاتر و سینما همچنین تصریح کرد: من به خصوص از مهدی هاشمی،سوسن تسلیمی و رخشان بنی اعتماد که در این مسیر به من کمک کردند و نقش استادی بر گردن من داشتند و همچنین از تمام تماشاگرانی که در این سال ها ما را تماشا‌ کردند ممنونم و از این که من را لایق این تندیس دانستند، تشکر می کنم و  امیدوارم حق شناس هم باشیم.

اهدای تندیس افتخاری به موزیسین سریال «تاج و تخت»

در ادامه، امید معلم به اهدای تندیس افتخاری در این دوره از جشن اشاره کرد که پیش از این خبری از آن اعلام نشده بود و پس از آن، حضار را به دیدن کلیپی از رامین جوادی موزیسین سریال «تاج و تخت» دعوت کرد.
جوادی یکی از بهترین موسیقیدانان جهان معاصر است که خود در سالن حضور نداشت و پس از پخش کلیپی از این موزیسین، امید معلم از امیرهوشنگ هاشمی یکی از اعضا هیات انتخاب دعوت کرد تا جایزه رامین جوادی را اهدا کند و اعلام شد که این جایزه توسط اصغر فرهادی به زودی در اروپا به این هنرمند اهدا خواهد شد.

اجرای این مراسم پس از ساعاتی از آغاز آن، به فرزاد حسنی سپرده شد که کت و پیراهنی سفید رنگ به یاد علی معلم پوشیده بود و از حضار خواست که به یاد علی معلم او را تشویق کنند.

اهدای جایزه بهترین مستند به «در جستجوی فریده»

پس از آن، فرزاد حسنی از بهاره رهنما و سروش صحت برای اهدای جوایز بخش مستند دعوت کرد تا روی صحنه حاضر شوند.

بهاره رهنما در ابتدا خطاب به گلاب آدینه گفت:خانم گلاب آدینه، خوشحالم که در عصر شما که فردی باگذشت هستید به دنیا آمدم و در شب بزرگداشت شما حضور دارم. خوشحالم در این جامعه، زن هایی مانند آذر معماریان حضور دارند که هیچ چیزی آنها را شکست نمی دهد و خانم معماریان باعث ادامه جشن حافظ شد. همچنین باید از خشیار الوند عزیز یاد کنیم که همیشه لبخند به لب داشت.

سروش صحت بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون نیز در سخنانی بیان کرد: نوزدهمین جشن در کشوری که دوام، کار مشکلی است، بسیار ارزشمند است و‌ خوشحالم برای اهدای جایزه مستند روی صحنه هستم.

در ادامه این مراسم، آزاده موسوی و کوروش عطایی برای مستند «در جستجوی فریده» تندیس جشن حافظ را دریافت کردند.

بهترین فیلمنامه به احسان جوانمرد برای «بانوی عمارت» رسید

همچنین، الهام حمیدی و شاهرخ استخری برای اهدا جایزه بهترین فیلمنامه بخش تلویزیونی روی صحنه آمدند و تندیس حافظ بهترین فیلمنامه بخش تلویزیونی را به احسان جوانمرد برای سریال «بانوی عمارت» اهدا کردند.

احسان جوانمرد بعد از دریافت جایزه خود در سخنانی گفت: غافلگیر شدم و دوست دارم این جایزه را به افرادی که برای شکل گیری «بانوی عمارت» کمک کردند و همچنین به کسانی که به من در شکل گیری فیلمنامه جدیدم که آن هم در ژانر تاریخی است، کمک کرده اند، اهدا کنم.

جایزه بهترین دستاورد هنری به فیلم «تنگه ابوقریب» اهدا شد

در بخش بعدی این مراسم، عبدالله اسکندری و ارشا اقدسی برای اهدای جایزه بهترین دستاورد هنری روی صحنه آمدند.

جایزه حافظ بهترین دستاورد هنری به محسن روزبهانی، جواد مطوری،محمد برادران و حسن ایزدی برای جلوه های ویژه بصری و میدانی برای فیلم «تنگه ابوقریب» تعلق گرفت که هیچکدام از افراد در سالن حضور نداشتند.

بهترین تدوین به «عصبانی نیستم» رسید

اهدای تندیس بهترین تدوین بر عهده مستانه مهاجر و‌ حمید گودرزی گذاشته شد و تندیس بهترین تدوین فیلم های سینمایی به هایده صفی یاری برای فیلم «عصبانی نیستم» تعلق گرفت.

هایده صفی یاری با تقدیر از هیات داوران این جشن گفت: این جایزه یادگاری علی معلم است و به آن افتخار می کنم. از دوستانم برای همکاری در فیلم «عصبانی نیستم» به خصوص رضا درمیشیان که برای اکران این فیلم رنج های زیادی کشید، ممنونم.

مجید مظفری و محمد سریر برای اهدای جایزه بهترین موسیقی، روی صحنه فراخوانده شدند و تندیس حافظ بهترین موسیقی متن را به بامداد افشار برای فیلم‌ «مغزهای کوچک زنگ زده» اهدا کردند.

نشان «عباس کیارستمی» به «گلدن تایم» تعلق گرفت

همایون ارشادی و سیاوش اسعدی نیز برای اهدای جایزه «عباس کیارستمی» روی صحنه آمدند. همایون ارشادی به تاخیر فرزاد حسنی به دلیل حضور در اجرای تئاتر اشاره کرد و فرزاد حسنی نیز اعلام کرد که اجرای این نمایش به نام «هوس و هفت دقیقه» امشب به دلیل برگزاری این مراسم لغو شده است.

در ادامه این مراسم نشان «عباس کیارستمی» به پوریا کاکاوند برای فیلم «گلدن تایم» تعلق گرفت.

امین حیایی جایزه بهترین بازیگر کمدی را گرفت

علیرضا خمسه و مهران غفوریان نیز برای اهدای جوایز بهترین بازیگر کمدی روی صحنه حاضر شدند. علیرضا خمسه در سخنانی با یادی از علی معلم بیان کرد: علی معلم دانشجوی من در باغ فردوس بود. وقتی که برای اولین بار به کلاس وارد شد، به شاگردانم گفتم استاد آمد! بس که موقر بود و‌ امروز جایش بسیار خالی است.

در ادامه، تندیس حافظ بهترین بازیگر کمدی به امین حیایی برای «ساخت ایران ۲» تعلق گرفت و این هنرمند بعد از دریافت جایزه خود با تقدیر از هیات داوران گفت: بسیار افتخار می کنم که این تندیس را گرفتم، خیلی سال است که این جشن برگزار می شود و در سال های دور آرزو داشتم عکس من روی جلد مجله «دنیای تصویر» برود و زمانی که چاپ شد، بسیار خوشحال شدم.

پانته آ پناهی ها برگزیده بهترین بازیگر زن درام شد

الیکا عبدالرزاقی و کوروش تهامی هم برای اهدای تندیس بهترین بازیگر زن درام روی صحنه حضور یافتند و تندیس حافظ بهترین بازیگر زن درام به پانته آ پناهی ها برای مجموعه «بانوی عمارت» تعلق گرفت.

پانته آ پناهی ها با ابراز خرسندی از حضورش در این جشن، اظهار کرد: به این جایزه افتخار می کنم. نبود علی معلم سخت است و همچنین سخت است فردی پس از رفتنش همچنان ماندگار باشد و من ممنونم از خانواده علی معلم که یاد او را ماندگار کردند.

وی در پایان سخنانش تولد ناصر تقوایی را نیز به این هنرمند تبریک گفت.

جایزه بهترین فیلمبردار به هومن بهمنش تعلق گرفت

جمشید گرگین و کمند امیر سلیمانی هم، جوایز بهترین فیلمبردار این دوره را اهدا کردند و تندیس حافظ بهترین فیلمبردار به هومن بهمنش برای فیلم «متری شیش و‌نیم» تعلق گرفت.

جمشید گرگین از اهدای این جایزه به هومن بهمنش ابراز خرسندی کرد و بهمنش هم گفت: از استادی این جایزه را می گیرم که در کودکی، من را علاقه مند به سینما کردند. از سعید روستایی هم ممنونم که فیلمبرداری این فیلم سخت را به من داد.

وی افزود: فیلم«متری شیش و‌ نیم» ۵ ماه فیلمبرداری داشت و با سر و وضع بدی به خانه می رفتیم. ولی من گوهری در خانه دارم که مجبور بودم لباس هایم را به خاطر او عوض کنم و  اکنون این جایزه را به همسرم کیمیا اهدا می کنم.

تندیس بهترین بازیگر مرد درام به حسام منظور تعلق گرفت

سیما تیرانداز و پژمان بازغی برای اهدای جایزه بهترین بازیگر درام مرد روی صحنه آمدند.

سیما تیرانداز در سخنانی گفت: سه نکته را بگویم، خوشحالم در دوره ای زندگی می کنم که زنی جنگنده ای مانند آذر معماریان در آن زندگی می کند، دوم اینکه من شاگرد گلاب آدینه هستم و امشب از او درس مهربانی و گذشت یاد گرفتم، سوم اینکه آرزو دارم روزی به جشن حافظ علاوه بر سینما و تلویزیون، بخش تئاتر هم اضافه شود.

پژمان بازغی  هم به شوخی گفت: امیدوارم جایزه افتخاری هم به افرادی که بالاترین کاندیداها را دارند ولی جایزه نگرفتند داده شود مثل من.

در ادامه تندیس حافظ بهترین بازیگر درام مرد به حسام منظور برای «بانوی عمارت» تعلق گرفت و حسام‌‌منظور هم بعد از دریافت جایزه اش بیان کرد: از همه استادانم ممنونم‌ که در این مسیر به من کمک کردند، همچنین از سیما تیرانداز که در گذشته یکی از استادان من بود، تشکر می کنم.

نازنین بیاتی تندیس بهترین بازیگر کمدی زن را دریافت کرد

فاطمه گودرزی و محمد بحرانی برای اهدای جایزه بهترین بازیگر کمدی زن روی صحنه حضور یافتند که محمد بحرانی در سخنانی بیان کرد: نمی دانم ساز و کار تلویزیون به چه صورت است اما می دانم کسی مانند ایرج طهماسب به این آسانی به دست نمی آید، نمی دانم قرار است چه اتفاقی بیفتد ولی امیدوارم کلاه قرمزی مجدد به نوروزهای ما بازگردد.

تندیس حافظ بهترین بازیگر کمدی زن نیز به نازنین بیاتی برای «گلشیفته» تعلق گرفت.

نازنین بیاتی هم گفت: سینما برای من سبز است و از آذر معماریان و علی معلم ممنونم که با این جایزه زندگی من را سبز کردند.

عزیزالله حمیدنژاد برای «بانوی عمارت» بهترین کارگردان شناخته شد

نرگس آبیار و امین زندگانی برای اهدای جایزه بهترین کارگردان تلویزیون روی صحنه آمدند و امین زندگانی نیز در سخنانی اظهار کرد: من هم خوشحالم که در زمانی زندگی‌ می کنم که زنان جسوری در آن فعالیت می کنند.

نرگس آبیار هم از مردم سیستان و بلوچستان یاد کرد و در ادامه  تندیس حافظ بهترین کارگردانی به عزیزالله حمید نژاد برای مجموعه «بانوی عمارت» تعلق گرفت.

عزیزالله حمیدنژاد بعد از دریافت جایزه خود گفت: معمولا هنرمندان پس از مرگ یادگاری از خود، به جا می گذارند و علی معلم جشن حافظ و مجله دنیای تصویر را از خود به یادگار گذاشته است. خوشحالم پانته آ پناهی ها و حسام منظور جایزه گرفتند و در این شرایط سخت سریال سازی، جایزه ام را به مجید سعیدی و مریم مومن اهدا می کنم.

«بانوی عمارت» تندیس بهترین مجموعه تلویزیونی جشن حافظ را گرفت

مهلقا باقری و محمدحسین قاسمی برای اهدای تندیس بهترین مجموعه تلویزیونی روی صحنه حضور یافتند و مهلقا باقری هم با ابراز افتخار به بانوان سرزمین خود گفت: من امشب از بانو گلاب آدینه درس هایی یاد گرفتم.

در ادامه این مراسم، تندیس بهترین مجموعه تلویزیونی به مجید مولایی برای «بانوی عمارت» اهدا شد.

مجید مولایی جایزه اش را دریافت کرد و گفت: این جایزه متعلق به تک تک عوامل این سریال است‌ که با بودجه یک پنجم سایر سریال های خانگی آن را ساختیم و این مرهون تلاش های عوامل این سریال است.

پس از اهدای جایزه بهترین فیلم تلویزیونی،  گروه موسیقی «ایهام» به اجرای قطعاتی پرداختند.

عادل فردوسی پور بهترین چهره تلویزیونی شناخته شد

پژمان جمشیدی برای اهدای تندیس بهترین چهره تلویزیونی روی صحنه فراخوانده شد و در ادامه تندیس حافظ بهترین چهره تلویزیونی به عادل فردوسی پور اهدا شد. تشویق مردم برای عادل فردوسی‌پور فضای مراسم را تحت الشعاع قرار داد.

عادل فردوسی پور در سخنانی گفت: چقدر شما خوبید. خیلی از لطف و‌ محبت شما ممنونم و یاد و‌ خاطره علی معلم را گرامی می دارم. ممنون از آذر معماریان که یاد و خاطره علی معلم را جاودان نگه داشته است. خیلی خوشحالم که این جایزه را از پژمان جمشیدی می گیرم چون با او دوستی طولانی مدت دارم.

وی ادامه داد: برایم گرفتن این جایزه از طرف مردم برایم بسیار ارزشمند است و قابل توصیف نیست که همراهی در کنار مردم چقدر برایم ارزشمند است و از مردم و رسانه ممنونم که در این مدت من را به شدت مورد لطف قرار دادند. این جایزه را به کسانی اهدا می کنم که در این بیست سال از من حمایت کردند.

پژمان جمشیدی در توضیح دیر رسیدنش گفت: من سر تئاتر بودم و بعد اشتباه به وزارت کشور رفتم و به من نگفتند اشتباه آمدی و پس از تماشای هفت دقیقه تئاتر ترکی متوجه شدم و به این‌جا آمدم. خوشحالم که این‌جا حق عادل خورده نشده؛ جایی که شما مردم هستید.

در ادامه مراسم بهرام بهرامیان برای اهدای تندیس بهترین فیلمنامه سینمایی روی صحنه آمد. وی در سخنانی گفت: قرار بود من و علی معلم
فیلمنامه ای را بنویسیم و در جایی از آن دچار مشکل شدیم و او از آذر معماریان کمک خواست. می خواهم بگویم با چه بانوی هنرمند و قدرتمندی طرف هستید، ممنونم که همچنان این جشن را پایدار نگه داشته اید.

تندیس بهترین فیلمنامه سینمایی برای هومن سیدی در «مغزهای کوچک زنگ زده»

تندیس حافظ بهترین فیلمنامه سینمایی به هومن سیدی برای «مغزهای کوچک زنگ زده» تعلق گرفت. هومن سیدی مطرح کرد: من جای دیگری هم گفتم از فیلمنامه نویسی متنفرم، اما این جوایز باعث می شود فکر کنم باید به این راه ادامه بدهم.

رضا یزدانی و الهه حصاری برای اهدای تندیس بهترین خواننده سریال و فیلم های سینمایی روی صحنه آمدند‌‌.

الهه حصاری گفت: اولین بار است که روی استیج قرار می گیرم و خدارا شکر می کنم، از همه اساتید که به من کمک کردند در این جایگاه قرار بگیرم ممنونم.

تندیس حافظ بهترین خواننده به علیرضا قربانی برای «چهار راه استانبول» تعلق گرفت. علیرضا قربانی گفت: از دوستانی که این کار را انتخاب کردند ممنونم، یاد علی معلم را گرامی می دارم و از همه دوستان بابت این جایزه ممنونم.

علیرضا قربانی به درخواست فرزاد حسنی به اجرای زنده قطعه ای از فیلم چهار راه استانبول پرداخت.

بهاره کیان افشار و هوتن شکیبا برای اهدای تندیس بهترین بازیگر نقش اول مرد، که دو تندیس بود روی صحنه آمدند.

۲ تندیس برای بهترین بازیگر مرد

بهاره کیان افشار گفت: در دوماه گذشته یکی از بهترین فیلم های سینمای ایران را دیدم‌ و‌ خوشحالم که اسم این بازیگر را می آورم.

تندیس بهترین بازیگر نقش اول مرد به پیمان معادی برای «متری شیش و‌ نیم» تعلق گرفت. پیمان معادی گفت: من هم مثل شما بازیگری که بعد از من روی صحنه می آید خیلی دوست دارم. همکاری با سعید روستایی در کار دومم مانند کار اول برایم بسیار جذاب بود و این به پویایی و‌ هوش سعید روستایی بازمی گردد، از همه عوامل «متری شیش و‌ نیم» و نوید محمدزاده بسیار ممنونم.

تندیس دوم حافظ بهترین بازیگر مرد سینما به نوید محمدزاده برای «مغزهای کوچک زنگ زده» تعلق گرفت.

نوید محمدزاده پس از دریافت جایزه اش بیان کرد: خیلی خوشحالم که اینجاهستم. از خانواده معلم ممنونم و خوشحالم که برای سومین بار من را برگزیدید. در اختتامیه جشنواره فیلم فجر من روی یکی از این صندلی ها نشسته بودم و هنگام دریافت جایزه هوتن شکیبا بسیار ذوق کردم و حالا خوشحالم که جایزه ام را از دست او می گیرم.

وی افزود: سه فیلم من بسیار دیده شدند و‌ نمی دانستم برای کدام یک جایزه می گیرم. جایزه ام را به خانواده ام، خانواده محمدزاده تقدیم می کنم.

در ادامه مراسم مرجانه گلچین و نسیم ادبی برای اهدای جایزه بهترین بهترین بازیگر نقش اول زن روی صحنه آمدند.

مرجانه گلچین گفت: درود بر روح علی معلم و‌ خسته نباشید خدمت آذر معماریان و تمام عواملی که برای برپایی این جشن زحمت کشیدند.

نسیم ادبی هم توضیح داد: خدمت تمام عزیزانی که جایزه گرفتند و نگرفتند تبریک عرض می کنم. خوشحالم بازیگرانی در سینما درخشان بودند که از تئاتر آمده اند.

۲ تندیس حافظ برای ۲ بازیگر زن

تندیس حافظ بهترین بازیگر زن به باران کوثری برای «عرق سرد» تعلق گرفت. باران کوثری به دلیل اجرای نمیایش در سالن نبود و پیام ویدیویی ارسال کرده بود که در سالن نمایش داده شد. باران کوثری در این ویدیو گفت: خوشحالم که این جایزه را می گیرم. برای دریافت این جایزه و دیده شدن این فیلم، از سهیل بیرقی و‌ خانواده ام بسیار ممنونم.

تندیس دوم حافظ بهترین بازیگر زن به شبنم مقدمی برای «خجالت نکش» تعلق گرفت. شبنم مقدمی گفت: خیلی خوشحالم که برای بار دوم این تندیس را که مزین به نام حضرت حافظ است دریافت می کنم. برای روح علی معلم آرامش و نور آرزو‌ می کنم و از هیات داوران ممنونم که نقش من در این فیلم‌ که در همه جشن ها کاندید بود و جایزه نگرفت، دیدند. از کارگردان و تهیه کننده کار ممنونم.

در ادامه مراسم نیز کلیپی از نقش آفرینی های رضا عطاران در سالن به نمایش گذاشته شد و سپس علی سرتیپی تندیس دستاورد فردی ویژه برای تاثیرگذاری در موفقیت آثار سینمایی را به رضا عطاران اهدا کرد.

علی سرتیپی گفت: باید از رضا قول بگیریم که کمتر سختگیری کند و برای کمک به سینما در فیلم های بیشتری نقش آفرینی کند.

رضا عطاران در سخنانی عنوان کرد: خوشحالم که در خدمتتان هستم. یاد علی معلم بخیر و از هیات داوران ممنونم. خوشحالم این جایزه را از دست علی سرتیپی می گیرم و ان شاالله سالیان سال زنده باشد که به سینما بسیار کمک می کند.

وی در ادامه به بیان خاطره ای مشترک با علی سرتیپی پرداخت.

سیروس الوند و ماهور الوند برای اهدای تندیس بهترین کارگردانی سینما روی صحنه آمدند.

ماهور الوند گفت: امیدوارم تا اینجای جشن خسته نشده باشید و به پایان جشن نزدیک می شویم.

سعید روستایی بهترین کارگردان شد

سیروس الوند نیز به خواندن غزلی از حافظ پرداخت‌ و یادی از علی معلم کرد. سپس تندیس بهترین کارگردانی سینما به سعید روستایی برای فیلم‌ «متری شیش و‌ نیم» تعلق گرفت.

سعید روستایی گفت: خیلی ممنونم از هیات داوران و خانم معماریان. من سری پیش هم تندیس ام را از سیروس الوند گرفتم با این تفاوت که در آن زمان علی معلم هم حضور داشت. «متری شیش و نیم» کار بسیار سختی بود و اگر تک تک عوامل درخشان ظاهر نمی شدند من نمی توانستم امشب این تندیس را بگیرم.

جایزه ویژه هیات داوران برای حمید نعمت الله

علیرضا امینی برای اهدای جایزه ویژه هیات داوران روی صحنه آمد و آرزو کرد سینما از این‌وضعیت تاسف بار خود خارج شود.

وی سپس جایزه ویژه هیات داوران را به حمید نعمت الله اهدا کرد. به دلیل حضور نداشتن حمید نعمت الله پسرش جایزه او را دریافت کرد.

جهانگیر کوثری و علیرضا غفاری برای اهدای جایزه بهترین فیلم سینمایی روی صحنه آمدند. علیرضا غفاری به خواندن بیتی از حافظ پرداخت و یادی از علی معلم کرد و درخواست کرد سرمایه های واقعی سینما که مردم هستند برای خود دست بزنند.

جایزه بهترین فیلم هم برای «متری شیش و نیم»

تندیس حافظ بهترین فیلم سینمایی به سید جمال ساداتیان برای فیلم‌ «متری شیش و‌ نیم» تعلق گرفت.

ساداتیان از عوامل «متری شیش و نیم» دعوت کرد که روی سن حاضر شوند. وی در ادامه گفت: فیلم سختی داشتیم و این فیلم از همه فیلم ها سخت تر بود که نتیجه آن با همدلی میسر شد و شما حاصل آن را روی پرده سینما دیدید. از مردم ممنونم که از فیلم‌ اجتماعی حمایت کردند و به تماشای این فیلم نشستند، از مردم می خواهم باز هم از سینمای اجتماعی حمایت کنند.

جهانگیر کوثری نیز گفت: تهیه کننده ای جایزه بهترین فیلم را گرفت که یکی از شریف ترین تهیه کنندگان سینمای ایران است، «متری شیش و نیم» من را میخکوب کرد.

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است