داستان زندگی فیلمنامه‌نویس «همشهری کین» فیلم می‌شود | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۲:۱۱
پروژه‌ای با حضور فینچر و اولدمن؛

داستان زندگی فیلمنامه‌نویس «همشهری کین» فیلم می‌شود

پروژه ساخت فیلم «منک» با کارگردانی دیوید فینچر و بازی گری اولدمن درباره روزنامه‌نگاری به نام هرمن جی. منکیویچ که در کنار اورسن ولز، نگارش «همشهری کین» را برعهده داشت، در نتفلیکس کلید خورد.

به گزارش صبا به نقل ازهالیوودریپورتر، دیوید فینچر با همراهی گری اولدمن، فیلمی درباره هرمن جی. منکیویچ را روانه سینما می‌کنند؛ اثری درباره ژورنالیستی که از دنیای مطبوعات به نویسندگی فیلمنامه روی آورد و در کنار اورسن ولز نگارش فیلمنامه «همشهری کین»(۱۹۴۱) را برعهده داشت.

نام این فیلم «منک – Mank» و برگرفته از مخفف نام منکیویچ است و در نتفلیکس تهیه می‌شود. فینچر قصد دارد این اثر را در پاییز جلوی دوربین ببرد.

گری اولدمن در این فیلم نقش منکیویچ را بازی می‌کند؛ فیلمنامه‌نویسی که اثری شگرف روی هالیوود عصر طلایی بر جای گذاشت. «منک» برای حفظ حس و حال دوران کلاسیک هالیوود به صورت سیاه و سفید عرضه خواهد شد.

پروژه ساخت «منک» سال‌های سال است که برای دیوید فینچر در جریان است و این کارگردان بزرگ از حدود بیش از ۲۰ سال پیش و بعد از ساخت فیلم «بازی»(۱۹۹۷) قصد داشته است این قصه را جلوی دوربین ببرد.

پدر دیوید فینچر یعنی جک فینچر که خود یک روزنامه‌نگار است، کار نگارش فیلمنامه «منک» را برعهده دارد.

هرمن جی. منکیویچ در دهه ۲۰ میلادی یک روزنامه‌نگار و منتقد فیلم بود. در اواخر این دهه او توسط کمپانی پارامونت استخدام شد تا در هالیوودی که در حال گذار از فیلم‌های صامت به آثار ناطق بود، مشغول شود.منکیویچ روی پروژه‌هایی همچون «جادوگر شهر از»(۱۹۳۹)، « غرور یانکی‌ها»(۱۹۴۲) و « آقایان موطلایی‌ها را ترجیح می‌دهند»(۱۹۵۳) کار کرد که اکنون جزو کلاسیک‌های تاریخ سینما به حساب می‌آیند، اما این کار نگارش فیلم «همشهری کین»(۱۹۴۱)  و حاشیه‌های اطراف آن بود که نام او را در این صنعت ماندگار کرد. منکیویچ و اورسن ولز هر دو روی فیلمنامه این اثر کار کردند اما منکیویچ، کارگردان فیلم یعنی ولز را متهم کرد که قصد دارد او را از دایره توجه‌ها خارج کند و حتی فاش کرد که او قصد داشته در ازای پرداخت مبلغی پول نام او را از تیتراژ حذف کند.

در مراسم اسکار آن سال زمانی که فیلم «همشهری کین» برنده جایزه بهترین فیلمنامه اصلی شد، هواداران منکیویچ با فریادهای «منک، منک، منک» به این جریانات واکنش نشان داده و حمایت خود را از او اعلام کردند. جایزه اسکار به هر دوی این افراد تعلق گرفت، گرچه هیچکدام از آن دو در آن مراسم شرکت نکرده بودند.

«منک» اولین فیلم فینچر بعد از «دختر گمشده»(۲۰۱۴) است. او پیش از این قصد داشت دنباله‌ای بر «جنگ جهانی Z»(۲۰۱۳) بسازد که پروژه به علت مسایل مالی و کمبود بودجه از دستور کار پارامونت خارج شد.

برای گری اولدمن بازی در نقش شخصیتی جنگنده همچون منکیوویچ، فرصتی دوباره برای کسب جایزه اسکار است. او در سال ۲۰۱۸ با بازی فوق‌العاده در فیلم «تاریک‌ترین لحظات» و به تصویر کشیدن شخصیت سر وینستون چرچیل برای اولین بار برنده جایزه اسکار شد.

اشکان مزیدی

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است