اضافه شدن جایزه ویژه زبان فارسی به جشنواره ملی فیلم فجر | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۰۸
خبری که رادیو ایران اعلام کرد!

اضافه شدن جایزه ویژه زبان فارسی به جشنواره ملی فیلم فجر

جايزه ويژه زبان فارسی به جشنواره ملی فيلم فجر ٩٨ اضافه شد.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از شبکه رادیویی ایران، در برنامه «کافه هنر» در ارتباط با مسعود نجفی مدیر روابط عمومی جشنواره ملی فیلم فجر بنا شد جایزه ویژه زبان فارسی به جشنواره فیلم فجر ٩٨ اضافه و تیمی از فرهنگستان زبان و ادب فارسی داوری این قسمت را عهده دار شوند.

یدالله گودرزی مدیر فرهنگ و ادب رادیو ایران در این باره گفت: خانم نسرین پرویزی معاون گروه واژه گزینی و فرهنگ نویسی فرهنگستان زبان و ادب فارسی با استقبال از این پیشنهاد قول همکاری و اعزام تیم داوری را به روابط عمومی جشنواره فیلم فجر دادند و این تعامل دو سویه از طریق برنامه «کافه هنر» رادیو ایران صورت پذیرفت.

مدیر فرهنگ و ادب رادیو ایران افزود: رادیو ایران، نگهبانی از زبان فارسی را وظیفه پیوسته خود می داند و از هر کوششی در این راه فروگذار نخواهد کرد.

وی اضافه کرد: سال گذشته نیز پیشنهاد کردیم بخش ویژه زبان فارسی به جشنواره رادیو اضافه شود که خوشبختانه امسال این اتفاق افتاده است و این جایزه در جشنواره رادیو گنجانده شده است.

گودرزی در پایان عنوان کرد: اگر هر یک از اهالی فرهنگ به مسئولیتشان در قبال زبان فارسی عمل کنند، آسیب ها به سرعت کاسته و از تخریب زبان فارسی جلوگیری می شود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است