زندگی‌نامه هیلاری کلینتون و لنس آرمسترانگ روی پرده سینما | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۴۸
برنامه‌های فستیوال ساندنس اعلام شد؛

زندگی‌نامه هیلاری کلینتون و لنس آرمسترانگ روی پرده سینما

بر اساس اعلام جشنواره ساندنس، مستندهایی از چهره‌های نام‌‌آشنای جهان از سیاست گرفته تا ورزش در این فستیوال به نمایش درمی آیند.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از هالیوودریپورتر، روز سه‌شنبه ۱۰ دسامبر جشنواره فیلم ساندنس آمریکا از موج دیگری از برنامه‌های این فستیوال شامل نمایش آثار کوتاه، مستندهای اپیزودیک و نمایش‌های ویژه پرده برداشت. از مهم‌ترین این آثار می‌توان به مستند چند قسمتی «هیلاری» به کارگردانی ننت برستین، مستند «لنس –Lance» ساخته مارینا زنویچ و همچنین پروژه مارک والبرگ یعنی «مک‌میلیونز» اشاره کرد.

«هیلاری» مستندی درباره هیلاری کلینتون بانوی اول و وزیر امور خارجه سابق ایالات متحده آمریکا است که قرار است برای اولین بار در فستیوال ساندنس به نمایش عمومی درآید. ویدیوهایی دیده نشده از کمپین انتخاباتی هیلاری کلینتون در سال ۲۰۱۶ و مصاحبه‌هایی اختصاصی با او، شوهرش بیل کلینتون و دیگر دوستانشان، از بخش‌های تشکیل دهنده این مستند چهار ساعته است.

جان کوپر دبیر فستیوال ساندنس درباره مستند «هیلاری» عقیده دارد که پروژه‌ای شخصی است که تلاش دارد شخصیت و احوالات هیلاری کلینتون را به اندازه زندگی سیاسی او بازگو کند. او گفت: من حامی هیلاری بودم ولی نمی دانم آیا آن زمان او را به اندازه الان که این مستند را دیده‌ام، دوست داشتم یا نه. قدرت و هوش او و تلاشش برای پیشبرد کمپین انتخاباتی در یک زمانه در حال تغییر همه چیزهایی هستند که در این مستند جذاب به تصویر کشیده شده است.

به نظر می‌رسد اگر مطابق برنامه‌ریزی‌های قبلی، باراک اوباما برای برای نمایش فیلم «Crip Camp» در ساندنس ۲۰۲۰ حضور یابدِ،‌ این رویداد سینمایی به محفل بزرگان حزب دموکرات آمریکا بدل خواهد شد.

دیگر چهره سرشناسی که در قالب یک مستند در ساندنس حضور خواهد داشت لنس آرمسترانگ دوچرخه سوار مشهور آمریکایی است. مارینا زنویچ در این اثر نگاهی بی‌سابقه به قهرمانی مطرود دارد که به واسطه شکست بیماری سرطان خود با ورزش، الهام‌بخش میلیون‌ها نفر شد و بعد با ماجرای دوپینگ یک رسوایی بزرگ به بار آورد. فستیوال ساندنس این مستند را پروژه‌ای معرفی کرده است که یک مرد در آن هم برنده است هم بازنده، هم گناه‌کار و هم معصوم.

«مک‌میلینونز» نیز به ماجرای رسوایی رستوران زنجیره‌ای مک‌دونالدز و کلاهبرداری از آمریکایی‌ها با ماجرای طرح تبلیغاتی Monopoly در دهه ۹۰ میلادی می‌پردازد.

علاوه بر این‌‌ها قرار است ۷۴ فیلم کوتاه از ۲۷ کشور دنیا در جشنواره ساندنس به نمایش درآید.

فستیوال فیلم ساندنس از ۲۳ ژانویه تا دوم فوریه سال ۲۰۲۰ در پارک‌سیتی ایالت یوتای آمریکا برگزار می‌شود.

اشکان مزیدی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    103/089/424/000
  • بی‌بدن
    23/216/662/000
  • سال گربه
    12/073/852/500
  • آپاراتچی
    3/942/182/500
  • پرویز خان
    3/170/587/000
  • نوروز
    2/808/603/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/576/517/500
  • آسمان غرب
    2/174/983/000