پیکر تورج شعبانخانی به خانه ابدی بدرقه شد/ او هنر را با اخلاق درآمیخت | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۳۵

پیکر تورج شعبانخانی به خانه ابدی بدرقه شد/ او هنر را با اخلاق درآمیخت

پیکر تورج شعبانخانی آهنگساز و خواننده موسیقی پاپ، امروز چهارشنبه 20 آذرماه از مقابل تالار وحدت تشییع شد.

به گزارش خبرنگار موسیقی خبرگزاری صبا، مراسم تشییع پیکر تورج شعبانخانی آهنگساز و خواننده موسیقی پاپ صبح چهارشنبه ۲۰ آذرماه از مقابل تالار وحدت با قرائت قرآن آغاز شد.

در ابتدای مراسم محمدعلی بهمنی شاعر و ترانه‌سرا گفت: شرمنده‌ام حال مساعدی ندارم و می‌دانم همه شما عزیزان هم حال روحی مناسبی ندارید. تورج شعبانخانی صدای دلنشینی داشت و من از دست دادن او را تسلیت می‌گویم.

وی افزود: قطعه «بهار بهار» را دو عزیز یعنی ناصر عبدالهی و تورج شعبانخانی خوانده‌اند که متاسفانه هر دو را از دست دادیم.

در ادامه ویگن داوودی از همکاران شعبانخانی در سخنانی بیان کرد: چند سالی بود که از تورج می‌خواستم تغییراتی در تولید کارهایش ایجاد کند و با هم همکاری‌هایی داشتیم که نمونه‌ای از این آثار منتشر خواهد شد.

عبدالجبار کاکایی شاعر و ترانه‌سرا نیز به عنوان یکی از سخنرانان برنامه با قرائت ابیاتی گفت: تورج شعبانخانی در دو دوره تاریخی با جامعه ارتباط برقرار کرد. شاید من و تورج کمترین ارتباط را با هم داشتیم، ولی این اواخر بیشتر به هم نزدیک شده بودیم و در آخرین دیدار متوجه شدم که هر علاقه قلبی که من به او داشتم او نیز در این مدت نسبت به من داشته و علاقه دو طرفه بوده است.

اکبر آزاد در ادامه این مراسم با بیان نکاتی درباره شعبانخانی گفت: تورج جان رفیق روزهای جوانی و میانسالی‌ام سفر بخیر. به دوستان و همکاران و خانواده و همسر تورج شعبانخانی و فرزند برومندش ایلیا تسلیت می‌گویم.

وی در ادامه ابیاتی را به صورت آواز خواند.

سیمین غانم دختر خاله تورج شعبانخانی در ادامه مراسم در وصف شعبانخانی گفت: او برای هنرش ارزش خاصی قایل بود و در ایران ماند تا برای هموطنانش بخواند.

وی افزود: روح تورج عزیز شاد باشد و خداوند او را بیامرزد.

وی در ادامه ابیاتی از بزرگان شعر و ادبیات قرائت کرد.

عباس سجادی شاعر و مجری برنامه پس از غانم سخنرانی کرد و گفت: درگذشت تورج شعبانخانی را تسلیت می‌گویم، امروز هنرمندی را بدرقه می‌کنیم که هنر را با اخلاق آمیخت، چه کسانی که آثار او را بی‌اجازه خواندند و نام وی را نیاوردند اما او با تولید چند اثر ماندگار شد و با یک ساز، موسیقی درست را عنوان کرد.

در پایان پیکر تورج شعبانخانی روی دست هنرمندان تشییع و برای خاکسپاری به قطعه هنرمندان بهشت زهرا برده شد.

منوچهر شعبانخانی برادر تورج شعبانخانی، منصور ضابطیان مجری، داوود حیدری گوینده و شاعر، پوریا حیدری آهنگساز، غلام علمشاهی، عبدالجبار کاکایی شاعر، بابک صحرایی شاعر و ترانه‌سرا، خشایار اعتمادی خواننده موسیقی پاپ، سید عباس سجادی شاعر و مجری و حامد عسگری شاعر و ترانه‌سرا از هنرمندانی بودند که در این مراسم حضور داشتند.

ریحانه علی محمدی

انتهای پیام/

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است